Ik erger me aan de fiets. Dat de band zo snel lek is als je door glas gaat, de lampen altijd kapot zijn als het donker is en je naar huis moet fietsen en na een tijd fietsen een houten kont hebt... Ik ben dus geen fiets mens haha!
Aan autobestuurders die mij geen voorrang verlenen als ik van rechts kom en ikdie fietskar met 2 kinderen erin en een kind achterop weer opgang moet krijgen . Aan van die hekjes op het fietspad waardoor ik dus met moeite doorkan met die fietskar. Verder vind ik het heerlijk even lekker een frisse neus halen. Weer of geen weer.
Ik erger me dood aan scholieren die niet kijken, op de andere weghelft rijden en je daardoor bijna van je fiets af rijden. Vervolgens kijken ze je nog aan alsof jij verkeerd bent...
van die ouwe mensen die totaal NIET op de weg letten en denken dat ze overal mogen rijden! Zowel in de auto en op de fiets... en wielrenners die keihard vlak langs je fietsen , vaak op gevaarlijke stukken zoals de brug ofzo... en een fietsbel??? daar hebben ze nog nooit van gehoord volgens mij!
O ja en ook nog bij school al die ouders die makkelijk naar school kunnen lopen of fietsen maar die toch de auto pakken en zo de toegang tot school moeilijk maken. In het algemeen: mensen die voor elke scheet de auto pakken en vergeten lijken te zijn dat er op een fiets ook pedalen zitten, alleen geen gaspedaal.
Geen knipperlicht bij een auto die toch nog maar even afslaat terwijl ik denk zo nu kan ik veilig oversteken. Grr En mensen die stug naast elkaar blijven fietsen en oost indisch doof zijn voor een fietsbel...
Ik erger me aan die 'hippe' fietsen met een grote curver krat voorop, dan met zn 2 naast elkaar en ja met van die kratten moet je nog verder uit elkaar fietsen, zodat er nooit meer iemand langs kan. Verder erger ik me er vooral aan dat je op de fiets geen verwarming hebt voor als het koud is, geen airco hebt voor als het warm is, nat regent als het regent en uiteraard altijd wind tegen lijkt te hebben. Achja daarom fiets ik ook bijna niet, al heb ik sinds een aantal maanden weer een fiets (zeker 5/6 jaar niet gehad en niet gemist ).
Dit dus, gadverdarre wat heb ik een hekel aan fietsen. Ik probeer het wel zo veel mogelijk te doen, maar over het algemeen fiets ik niet. Hooguit in de zomer, of lente. Ondanks dat ik 10 jaar lang elke dag 25 km heb moeten fietsen, vind ik het verschrikkelijk. Of juist doordat ik elke dag zoveel moest fietsen. Maar áls ik fiets, dan erger ik mij vooral aan andere fietsers die niet aan de kant gaan als ik er aan kom zoeven.
Dat dreigen van automobilisten...je nadert een kruispunt of rotonde en jij mag doorfietsen, haaientanden aan de kant van de autoweg en dan dreigen en op t laatste moment toch stoppen.ben ik al gestopt...irritant! Ik heb tien jaar in Athene gewoond waar echt geen enkel respect is voor voetgangers.fietsen is zelfmoord! Men rijdt overal doorheen, zebra betekent niets, dus voor mij is de weg nu nog een paradijs!
Toen ik nog in Leuven woonde en met de fiets overal naartoe ging, moest ik vaak op de ring van 't fietspad af wegens geparkeerde/gestationeerde auto's. Regelmatig reden die dan net weg als je naast hen (op het rechtervak op de ring dus!) zat, en dan reed je ineens midden op de ring, geen fijne ervaring. Verder ergerde ik me toen aan niet veel eigenlijk (nu ja, het weer soms, maar daar heeft niemand invloed op). Waar we nu wonen, heb ik een mini-ergernisje; ik ben tegenwoordig met Meneer-In-Kar, en niet alle fietspaden hier zijn breed genoeg, en soms zijn ze ook, ik mag niet zeggen hobbelig, maar net genoeg "hobbel"/overgang tussen 2 betonplaten (ik schat +/- 4cm. hoogte van dat zwart spul dat er bovenuit komt om de platen aan mekaar te plakken) dat het een schokgevoel geeft. Een ander mini-ergernisje is dat de borduren niet overal aangepast zijn om met een fietskar over te steken, van die rechte zijkanten i.p.v. aflopende zijkanten (of nog beter: voor auto's wordt soms het fietspad echt gelijk met de straat gemaakt aan zijwegen, dat zou ook mogen aan de overkant van de zijweg zodat je als fietser niet alleen eraf maar aan de overkant ook netjes makkelijk op het fietspad kunt).
Ik erger me aan moeders met een kind voorop die dan vervolgens druk met hun telefoon bezig zijn. Ik zei het al in het andere topic: Gisteren hier 1 in mijn wijk met 1 voorop, achterop en 1 in de fietskar en zo druk met dr telefoon dat ze bijna op een paal knalde die op de stoep stond..... Wielrenners heb ik ook altijd ruzie mee, die denken dat ze god op 2 wielen zijn ofzo. Automobulisten die geen voorrang verlenen waar dat wel moet en jou dan kwaad aankijken als je een gebaar+boos hoofd maakt. En ja... REGEN, maar dan zou ik in een ander land moeten gaan wonen
Regen vind ik zo erg niet, zo lang het niet te koud is. Gewoon regenpak aantrekken. Kou en wind vind ik minder, maar ik zit toch honderd keer liever op de fiets dan in een auto. Een fiets geeft veel meer vrijheid vind ik.
Hier in Christchurch erger ik mij bijzonder aan het gebrek aan fietspaden, je rijdt vaak gewoon naast de autos. Met een peuter durf ik dat gewoon niet aan, dus ik breng haar altijd met de auto weg, hoewel ik graag zou willen fietsen. Automobilisten schijnen hier vaak ook niet te weten dat er tweewielers zonder benzinemotor bestaan, dus je moet bijzonder goed op je tellen passen
Ik doe alles op de fiets en erger me de laatste tijd ook echt enorm aan bepaalde dingen! *Automobilisten die je geen voorrang geven op plaatsen waar dit wel moet *Groepen fietsers die niet opzij gaan, maar hemelsbreed blijven fietsen *Voetgangers die midden op het fietspad lopen terwijl een goed voetpad ernaast ligt *auto's die geen richting aangeven! *scooters die over het fietspad scheuren terwijl ze op de weg ernaast horen te rijden en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen. Mijn zoontje zit altijd voorop bij mij, maar het lijkt steeds onveiliger te worden voor de fietsers!
Ah! Nu is je kans! Ze zijn het nieuwe centrum toch nog aan het plannen? Voer actie voor fietspaden (geef as voorbeeld Canberra, dat is wat dichterbij voor ze)!
Ik erger me aan twee dingen als ik op de fiets zit: * automobilisten die fietsers van rechts geen voorrang geven (ja, fietsers die van rechts komen hebben gewoon voorrang!!!) * andere fietsers die geen richting aangeven Oh ja, ik rij zelf scooter en ben soms verplicht over het fietspad te rijden (als ik bij Den Helder ben is het fietspad nl. ook verplicht voor bromfietsers, omdat de weg ernaast een 80-km weg is), dan is het best irritant als fietsers de grootste moeite hebben om achter elkaar te rijden en je er niet even langs te laten... :x
Dat 1 of andere klapmongool op een scooter bijna mijn dochter aanreed omdat hij vond dat we niet door fietste...ik ben me toch boos geworden! En we wonen op een hofje,daar komen ze soms met de auto met een bloedgang doorheen!
Ja, daar zou ik me ook aan ergeren (en ik rij zelf nog wel scooter). Als ik zie dat er iemand voor me rijdt met een kind ernaast, ben ik altijd geneigd een stuk langzamer te rijden, omdat je nooit weet wat kinderen zullen doen (hetzelfde als je voorbij een paard of hond rijdt).
maar vaak als fietser(ik rij langs de lange vliet julianadorp/naar denhelder hoor ik geen eens een scooter achter me aankomen