Wat stop je allemaal in een luiertas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fennec, 23 nov 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ik had een etui waar ik ook zetpilletjes, kleine sudo crème en een thermometer in had zitten. En desinfectant voor je handen. Een dekentje had ik ook bij, als hij eruit moest, kon ik hem lekker er in wikkelen als ik hem vast hield.

Fennec vindt dit leuk.
  2. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb er ook altijd een hydrofiel XL inzitten.

Fennec vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Mn portemonnee, 2 hydrofielen, billendoekjes, twee wegwerpluiers en als ik verwacht te moeten verschonen een wasbare luier en een wetbag.
    Verder heb ik er een te klein setje kleding in zitten (zo vaak gebruik ik de reservekleding, wordt tijd weer eens wat nieuws in te stoppen)

Fennec vindt dit leuk.
  4. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik had (zeeeeker in het begin) ook altijd een hydrofiel washandje en een tubetje vette crème bij. Heb al eens in de Hema gestaan met een spuitluier tot letterlijk onder dr okseltjes. Daar viel met doekjes niet meer tegen aan te poetsen xD!

Ook een medisch etuitje voor ons beide. Extra lenzen, zetpilletje, paracetamolletje, termometer, zakdoekjes, pleisters, neusspray en dat soort dingetjes.

Had in de auto vaak een verschoning voor ons, wat extra luiers + doekjes en een setje kleding in een grotere maat. Neemt niet veel ruimte in beslag maar is echt vaak van pas gekomen, al ben ik wel graag goed voorbereid

Fennec vindt dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.457
    17.403
    113
    Zoogcompressen
    Maandverband
    Billenzalf/talkpoeder (luieruitslag kan razendsnel onstaan)
    Flesje drinken voor jezelf
    Iets te eten

Fennec vindt dit leuk.
  6. Petra13

Petra13 Niet meer actief

In het begin veel meer dan nu. Ik merkte snel dat ik echt teveel mee had. Nu ligt het ook aan hoe lang je weggaat en aan je kind. Hier geen spuitluiers en erg weinig spuug, dus het extra setje was er snel uit. Vooral luiers en billendoekjes, oh en vuilniszakjes. En om eerlijk te zijn, als ik niet ver ga neem ik de luiertas helemaal niet mee, alleen maar gedoe.

Denk dat je vooral ook naar je kind moet kijken en of je borstvoeding geeft, ik kan me voorstellen dat je dan soms meer meeneemt.

Fennec vindt dit leuk.
  7. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Vind het best wel grappig om te lezen hoeveel zooi mensen meezeulen. Gebruiken jullie dan ook echt alles? Kan ik mij nauwelijks voorstellen namelijk..

Fristi2012 vindt dit leuk.
  8. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik krijg ook altijd te horen dat ik veel meezeul.
    Maar ben graag goed voorbereid ;)

9. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Ik neem mee: luiers, billendoekjes, luierzakjes, hydrofiele doek, zalf, als nodig flesje en poeder, setje schone kleertjes. Dat was het... tenzij we een weekend weg gaan ofzo, dan gaat er ook een thermometer/zetpillen mee.

Fennec vindt dit leuk.
  10. Muggenstift

Muggenstift Actief lid

5 mei 2018
    428
    379
    63
    Vrouw
    Misschien een domme vraag, ben echt nog een noob op dit gebied ;). Neem je zo'n luiertas ook mee als je even boodschappen gaat doen? Of meer als je echt minimaal een uur weg bent bijvoorbeeld...:)

Fennec vindt dit leuk.
  11. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Muggenstift vindt dit leuk.
  12. mroz

mroz Bekend lid

11 mrt 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Ik nam 'm altijd overal mee naartoe. Doe het bij mn eerste eigenlijk nog, alleen niet zoveel spullen gelukkig haha. Maar heb eigenlijk altijd een rugzakje met iig luiers/doekjes mee.

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Met boodschappen doen nam ik hem nooit mee, als ik ergens anders heen ga, gooi ik hem wel in de auto.
    Met een stuk wandelen neem ik geen tas mee, tenzij ik weet dat ik ergens wat ga drinken.
    Maar het ligt ook wel aan je kindje. Ik had geen spugertjes, en ook geen last van spuitluiers, dus heb nooit kleertjes hoeven verschonen.
    Geef bv, dus hoef geen flesjes mee te nemen, als er honger is, leg ik gewoon aan.

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als ik maar een uurtje weg ga, neem ik alleen een luiertje/doekjes en een speentje mee. Hoe langer ik weg ga, hoe meer er mee gaat. Bijvoorbeeld fles+voedingen, extra luiers etc.

15. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Interessant topic! Ik heb onlangs een luierrugzak gekocht. Luiertas had ik al bij de kinderwagen. Ik zie mezelf echt niet sleuren met zo een luiertas. Ik krijg al last van een zware handtas die ik over mijn schouder moet hangen. Daarom leek een rugzak mij wel aangenamer.

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Labello! Ik moet het overal tot mijn beschikking hebben haha

Fennec vindt dit leuk.
  17. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ja! Je zult altijd zien dat je kindje de luier vol werkt als je maar even weg bent. Voor een uurtje neem je niet zi snel voeding mee. Maar een matje, luiers, doekjes en een setje reservekleding kan geen kwaad om bij je te hebben

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.457
    17.403
    113
    Met boodschappen niet maar voor de rest ging de tas al gauw mee. Kon ik mooi mijn zooi ook in doen :D

Reservesleutel zit er trouwens ook in bij mij.

19. K00

K00 Niet meer actief

Van die wash gel voor je handen...
    Speen en knuffel

Fennec vindt dit leuk.
  20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als je even boodschappen gaat doen niet. Zorgde wel altijd dat de speen, knuffel en spuugdoekje mee waren. Als ze echt flink spugen of poepen ga ik naar huis. Ga mijn kind echt niet helemaal uitkleden midden in de winkel. Sowieso in een bad dan meestal gewenst.

Ga je echt shoppen, kleding kopen of nieuwe meubels uitzoekenbedoel ik dan, neem je de hele riedel mee plus vaak nog een speeltje.

Deel Deze Pagina