Baby slaapt overdag rustig, 's avonds maaiende armen???!!!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mamakaatje, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi meiden, hier ff een onzekere mama :)
    Overdag slaapt onze zoon van 10 dgnboud superrustig in. Hij valt tijdens zijn fles in slaap en na het boertje kan ik hem zo in zijn bed leggen. 's avonds daarintegen heeft hij erg last van maaiende armen. Nu hadden we hem op advies v d kraamhulp ingebakerd in een badcape. Van de week een swaddle me kunnen lenen van een vriendin. Maar hij wordt zo boos als ik hem erin leg. Ik snap ook niet waarom het overdag wel lukt zonder en 's avonds niet?!
    Herkennen jullie.dit en wat zouden jullie doen? Wel inbakeren of niet 's avonds? Heb ook een puckababy geprobeerd, maar hier wurmt hij zijn armpje door het gat bij zijn hals dus die.gebruiken we maar ff niet.
    Gisteravond.is hij ook wakker geweest van 18.00 uur tot 22.00 uur. Ik kreeg hem niet tot.slapen ??!!
    Ook niet in mijn armen trouwens. Krampjes zijn t ook niet. Hij krijgt wel infacol, maar heeft geen.tekenen van.krampjes verder nu hij dit krijgt.

Graag tips!!!!

Alvast bedankt!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De meeste kindjes zijn savonds onrustig en wakker.
    Hier ook van 18.00-22.00u. Ik draag haar s avonds in een draagzak en om 20.00u begint ze te wurmen en wil ze er uit. Dan heb ik haar gewoon verder op schoot, soms nog wat drinken. Om 22u dan de nacht in.

3. Idd zijn kindjes vaak 's avonds wat onrustig.
    Onze jongste was ook zo 's avonds en wel moe maar niet kunnen slapen en toen met puckababy wel, had hem echt alleen 's avonds nodig.
    Dus even uitproberen wat werkt denk ik.

xxxxxxxxxx

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon was 's avonds ook onrustig en ik kreeg hem zn bed niet in. Nouja dan niet en ik heb hem toen elke avond heerlijk op mn borst gehad zolang hij die onrustige uurtjes had.
    Onze dochter heeft diezelfde onrustige uurtjes 's ochtends onder het spitsuur vanontbijten,douchen en aankleden .... Haar doe ik zoveel mogelijk in een draagzak. En soms heeft ze ook 's avonds nog weleens mamahonger,dan gaat zeok in de draagzak maar heb ik wel mn handen vrij voor de was en de strijk (dat doe ik altijd 's avonds nadat ik mn zoon in bed gelegd heb)

X

5. reinespa

reinespa Actief lid

5 sep 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter was de eerste paar weken ook klaar wakker om 11 uur, juist als wij zo graag wilden slapen. Baby's moeten nog een goed dag en nacht ritme krijgen. Dat heeft bij ons een weekje of 3-4 geduurd. Nu slaapt ons meisje prima 's nachts.
    Toen ze net geboren was, heeft de kraamhulp haar wel eens ingewikkeld in een hydrofiele doek; doek als ruit leggen en dan bovenste punt naar binnen vouwen, daarboven hoofdje laten uitsteken en dan de linker punt over linkerarmpje en onder buikje steken en daarna rechter punt over rechterarmpje en onder baby steken. Dan heb je armpjes beetje vast gelegd. Misschien werkt dat beter dan de Puckababy?
    En dat hij 's avonds meer maait dan overdag heeft ook met dat dag/nacht ritme te maken, dat hij 's avonds actiever is. Was hij misschien in je buik 's avonds ook actiever dan overdag? Dat moet nu even omschakelen.

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier ook hoor. Dochter is 1 week en ook onrustig in de avond. Tijden verschillen wel, maar duurt tot 23:00 uur ongeveer.

7. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Hier ook 5 onrustige baby's gehad 's avonds.
    Mijn 4e maakte het wel heel erg bont, en die ben ik gaan inbakeren. Ze was oververmoeid doordat ze zichzelf wakker hield door haar maaiende armpjes.
    1 avond protest en daarna sliep ze als een roosje.
    Mijn zoontje van 2 weken oud begon gelijk na de bevalling ook al zo te maaien met zijn armpjes. Die heb ik toen vanaf de 4e dag 's avonds in een inbakerslaapzakje van puckababy gedaan.
    't Ging gelijk veel beter met hem! Zo'n inbakerslaapzakje is net iets minder heftig als 'echt' inbakeren.
    Het ging mij er niet om dat ik 's avonds rust wilde hebben, maar als je kindje oververmoeid raakt door zichzelf, overprikkeld wordt en heel veel huilt is het beter om zelf rust te creeeren door inbakeren oid.
    S6 ermee!

8. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Kleintje hier ook onrustig. Puckababy gebruikt (idd armpje door hals gat, iets ingenomen, ging perfect)
    Verder een avondritme gedaan, badje (met natusan slaap lekker spul) en babymassage (natusan slaap lekker olie) Na een tijdje ging dat werken.
    En het belangrijkste, zelf rustig blijven ....

Trouwens een badcape gebruiken om in te bakeren is mij gezegt dat dat heel slecht is, baby kan dan zijn warmte niet kwijt. Idd met een hydrofiel doen zoals hier boven beschreven,of speciale inbakerdoeken.

9. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Wij zijn met onze dochter begonnen met inbakeren omdat ze maar niet in slaap kwam. Dit hebben we vanaf week 2 gedaan op aanrader van cb. Wij hebben een pacco doek gebruikt, gekocht via marktplaats. De eerste keer vond ze niets maar na een paar keer gebruiken had het effect! Wij hebben haar toen wel bij elk slaapje ingebakerd. Ook hebben we elke keer dezelfde routine gedaan. In eigen bedje/wieg, inbakeren, liedje aan, rolgordijn dicht, kusje geven en klaar. Heb de pacco doek maar 2 weken hoeven gebruiken! Dus echt een aanrader . Succes!

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier ook geregeld de avonden dat hij wat onrustig was...ook wij hebben een tijdje infacol gebruikt, toen we daarmee stopte werd hij ook wat rustiger.

11. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    't Is belangrijk dat je kindje rustig is als hij in de doek gaat; dan zal hij niet zo snel boos worden. Hier was het inbakeren een gouden greep, we gebruikten daarvoor een Dreamswaddle want onze Houdini kreeg alles los. Hij sliep er heerlijk in en begon al te lachen als hij de doeken zag :)

Maar het is hier al eerder gezegd: als je kindje zich niet lekker voelt en daardoor onrustig is kun je inbakeren wat je wilt, maar dan zal het niet helpen. Dan is de enige remedie: lekker bij je houden!

Deel Deze Pagina