Wat strijk jij allemaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jurken van mijn dochter, overhemden van mijn zoontje.
    Mijn man strijkt zijn overhemden (en neemt vaak de kinderkleding ook even mee).
    Verder sommige jurken van mij, maar ik ben er niet goed in dus laat het meestal ook aan mijn man over.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Had het al gecorrigeerd lees boven!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Op het moment vooral de strijkkralen van mn dochter:p

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik strijk niks. Dat laat ik wel aan Marnat over. Alleen schiet dat ook niet op.... :D

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Die van mij doet goede dienst als bijzettafel :)

On topic: ik strijk helemaal niets. Vroeger alleen de werkoverhemden van mijn vriend, maar sinds we in Frankrijk wonen en ik de enige ben die (vanuit huis) werkt hoeven we momenteel niets te strijken. Heerlijk!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Als je er last van hebt dat het niet gestreken is , ga je gang de strijkplank staat in de kleine kamer en strijkijzer ook .
    :D:D

Snoopy1983@ strijkkralen wat zijn dat? of ben ik blond !

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook niks. Strijkijzer wordt hier hooguit 1-2 keer per jaar gebruikt voor een overhemd van vriend of een keer kleding van dochter (alleen als 't echt nodig is).

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kleine kraaltjes die je op een vormpje doet en dus daarna kan strijken
    ;)
    Bekijk bijlage 231473

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik niks, mijn moeder wel als ze hier oppast, dus voor haar bewaar ik alles :)
    Overhemden, blousen, en straks weer een heleboel linnen broeken.

10. adi

adi Niet meer actief

Steeds minder hahaha.

Voordat we kinderen kregen streek ik alles behalve handdoeken, onderlakens en ondergoed. Was echt knettergek ;)

Toen we kinderen kregen ben ik gestopt met het strijken van onze kleding (alleen datgene wat echt gestreken moet worden), en heb ik het eerste jaar wel bijna alles van kinderen gestreken.
    De eerste maanden zelfs al die talloze rompetjes, hydro-luiers, spuugdoekjes, slabbertjes enz.

Toen ze ong 9 maanden waren bedacht ik dat ik echt wel wat beters te doen heb, en ben ik steeds minder gaan strijken. Alleen de jurkjes van de meiden, bloesjes, en bijzondere kleertjes strijk ik nog.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    voor diegene die niks strijken: hoe doen jullie dat met katoenen jurkjes of overhemden dan?

12. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

de jurkjes en overhemden , komen hier eigenlijk altijd zonder kreuken uit de was ik droog ze ook niet in de droger maar op een droogrekje

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat doe ik ook hoor en nee het is niet mega gekreukelt maar een overhemd hoor toch wel gestreken...? Een paar kreukels zien er al slordig uit of niet? Of heb ik gewoon geen goede wasmachine...

14. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

haha geen idee maar hier zelfs niet 1 kreukje :D

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier ook zo hoor..

Ik vind het net ff netter en verzorgder staan als hij netjes gestreken is.

16. Papaver

Papaver Niet meer actief

Overhemden komen er hier niet meer in. En verder geef ik toe dat we er allemaal best wel eens heel gekreukeld bijlopen. Maar hey, who cares? We wonen op het platteland, als we naar buiten gaan is het meestal de tuin in om in de groentetuin/kas rond te gaan graven. Daarvoor hoef je niet strak in het (versgestreken) pak te zitten..

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    papaver ja dat snap ik... maar als je op visite/feestje gaat. loop je er dan ook gekreukeld bij?

18. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik strijk qua kleding alles wat gekreukt is op ondergoed, pyjama's en sokken na haha
    Van mijn jongens strijk ik echt alles op de sokken na haha maar goed dat is bij de meeste dingen 1 keer het strijkijzer erop en dan is het al gedaan haha

19. adi

adi Niet meer actief

Ik strijk deze dingen dan wel, maar voor de rest was ik tegenwoordig alles op strijkvrij programma, en dan op 600 toeren (nooit hoger!) en veel dingen laat ik op de hanger drogen.
    Als er maar een beetje stretch in zit hoef je het echt niet meer te strijken!

20. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik strijk zo min mogelijk. Dus alleen als het echt nodig is. Meestal blouses etc.

Deel Deze Pagina