Wat strijk jij allemaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overhemden
    T-shirts
    Hydrofieldoeken.
    Lakentjes voor t ledikantje
    Spijker broeken
    Blousjes van mezelf.
    Rompers voor Sandro
    Kleertjes voor Sandro.
    M'n eigen beddengoed
    Theedoeken

En dat was t wel..

2. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
  3. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alles, op ondergoed en poetsdoeken na.... Vindt het verschrikkelijk om te doen, maar kan ook niet tegen ongestreken was in mijn kledingkasten....!

4. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Ik strijk zelden tot nooit wat. Af en toe kom ik een kledingstuk tegen dat gestreken moet worden, dat doe ik vlak voordat ik 't aantrek. (Of ik stoom 't, heb zo'n stoommachien ooit gekregen; ook wel handig)
    Verder kopen we gewoon bijna nooit kleding die gestreken moet worden; vind 't zo'n enorme pokkenklus!

5. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Bijna alles, behalve sokken, ondergoed en beddengoed(wel beddengoed van zoon) Ben gek op strijken:D:p

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik strijk alleen wat écht nodig is, maar meestal strijkt vriendlief. Ik ben laten we maar zeggen, niet zo handig met strijkijzers!

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ook hier bijna alles behalve het beddegoed. Het beddegoed gaat vanuit de droger direkt op het bed zodat er minimale kreukels inzitten. Ik vind strijken ontspannend. Alleen grote dingen zoals tafellakens vind ik een hel om te strijken.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Niks!

Nou ja dat lieg ik, toen ik nog werkte streek ik wel af en toe een blouse of gekreukeld truitje. Maar nu niks meer want die kledingstukken pas ik nu toch niet meer en mn enorme buik trekt alles wel glad :)

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

In zekere zin wel, maar ik koop eigenlijk alleen maar kleding die niet persé gestreken hoeft te worden (Ik heb zelfs een aantal kledingstukken die van kreukelkatoen zijn gemaakt - die verpest je zelfs door ze te strijken :)).
    Verder ben ik een spijkerbroek met trui/katoenen top/t-shirt type (ook als ik op visite/naar een feestje ga), en daar mag wat mij betreft best een licht kreukeltje inzitten. Die gaan er met dragen wel weer uit. In stijfgestreken bloesjes met stijfselboordjes zul je me niet zien...

10. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik strijk bijna alles...

maar geen handdoeken, theedoeken, sokken & ondergoed.

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Bijna niks... mijn man strijkt z'n eigen overhemden gelukkig. In een goede bui of als ik iets voor elkaar wil krijgen :D doe ik dat weleens voor hem.
    Verder strijk ik alleen de dingen waarvan ik weet dat het met dragen niet goed komt. Met bijna al mijn kleding is dat dus wel zo. Af en toe een paar hardnekkige kreukels in een spijkerbroek, nou ja die strijk ik er dan wel uit. Sommige kleding van dochter strijk ik ook, maar het meeste komt vrijwel altijd zonder kreukels uit de was, of in elk geval zijn ze het dan niet waard om weg te strijken.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Alles van onze dochter strijk ik. Daarnaast alleen de dingen die het nodig hebben.

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Bijna alles, kleding van ons en de kinderen, hydrofielluiers (anders passen ze niet in de lade) washandjes, beddengoed, theedoeken. Alleen sokken en ondergoed niet.

14. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik strijk broeken, shirt, truien, blousjes van mn man en zijn nette broeken met zo een plooi erin pff. haha, werkte hij nog maar op de bouw, dat was een kwestie van uit de droger en de kast in.

15. Jel

Jel Niet meer actief

- alle broeken, behalve de werkbroeken van mijn man.
    - truien
    - sommige t-shirts, niet alle.
    - overhemden
    - kussenslopen
    - theedoeken
    - alle kleding die we aanhebben, behalve hemden, ondergoed en sokken.

Dat was het wel zo ongeveer denk ik.

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    echt zo weinig mogelijk! ik bedenk me 3x of ik het ga strijken
    {voor mijn lichaam erg zwaar en dan besteeds ik mijn energie liever anders}
    Nu ik geen droger meer heb, nog minder strijk!!!

17. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik strijk alle kinderkleding, sommige truitjes van mij en alle blousen en truien van manlief.

18. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Alles behalve:
    - ondergoed
    - sokken/ maillots
    - rompertjes
    - handdoeken / theedoeken

Er wordt veel gestreken dus :) Maar nu we huishoudelijk hulp hebben die ons was ook strijkt hoeven we dat gelukkig niet meer zelf te doen. Vond het altijd een ramp ;)

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Hier precies zo.
    Behalve die huishoudelijke hulp helaas, ik moet alles zelf doen. En ik heb zo'n hekel aan strijken :x

20. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig topic..
    Ik strijk alleen bovenkleding, ziet er echt niet uit als ik het gewoon zo aantrek. Misschien ook dat strijkvrije programma eens proberen.
    Ik heb binnenkort wel een praktisch probleem, alle kamers zijn bezet en ik weet niet waar ik doe berg was en het strijkijzer moet laten. Waar hebben jullie dat ding staan??

Deel Deze Pagina