Wat strijken jullie allemaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik strijk aardig veel. Het enige wat ik niet strijk is ondergoed, sokken, hydrofielluiers en bijv. dingen als badstof.

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ook ik strijk helemaal niets.

heb wel een strijkplank ,maar die gebruik ik als "tafel" om stapels kleren op te leggen oid. en ook wel een strijkijzer, maar die is jaren geleden voor het laatst gebruikt denk ik, kan me iig niet meer herinneren.

3. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik strijk alles behalve:
    * handdoeken
    * beddengoed
    * ondergoed
    * Hydrofile luiers
    * sommige trainingsbroeken en truien waar na t wassen geen kreukels in zitten.

Ik vraag mij af hoe jullie dat doen door nix te strijken? Het is toch geen gezicht om gekreukelde kleren aan te trekken?

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja dat vraag ik mij dus ook af. :(;)

5. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Als je je was netjes ophangt en strak en netjes opvouwt dan heb je het ook kreukloos hoor! :D En dat zegt iemand die vroeger ook onderbroeken streek :D

6. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg

Nou... vraag ik het me nog af, want ik hang ook alles op behalve handdoeken.. maar het is hier nooit kreukelloos :p en ik hang ook alles netjes op :D haha

Maar misschien is de ene kieskeuriger dan de ander :)

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik strijk ook niks..we hebben een droger dat scheeld ook en dragen geen overhemden of blousjes..

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik strijk alles, inclusief handoeken, theedoeken, hydrofielluiers, beddegoed, zelfs de matjes voor op de douche (anders loopt de deur steeds vast als die er over heen moet)

Alleen t-shirts en zo vouw ik strak op als ze niet te erg gekreukt zijn maar anders strijk ik ze ook.

En zo lang duurt het echt niet vind ik, in keer in de week een dik uur of zo.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik strijk bloesjes, broeken & de kleding van Esmee.. Alles wat niet in de droger gaat..;)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Je loopt er toch een stuk netter bij in gestreken kleding...
    vooral wanneer je er representatief bij moet lopen.
    En je kleding oogt mooier nadat het gestreken is.

Dus ja, hier wordt kleding netjes gestreken (behalve slaapkleding).

Ik strijk tevens alle babykleertjes.
    Nogmaals; het oogt en staat veel mooier!

Bedovertreksetten, kussenslopen, theedoeken ook.

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik strijk niets / bijna niets. Werk veertig uur, heb een kind, mijn vent, mijn vrienden, mijn familie, sporten.. ik kan er echt geen tijd voor vrijmaken. Doe alles strak trekken en netjes ophangen, dat scheelt al een hoop. Moet wel zeggen dat ik veel strech heb en dat wij geen bloesjes/overhemden in huis hebben. :D

12. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Daar ben ik het helemaal mee eens Assi, en zoveel moeite is het niet om de was te stijken ;)

13. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik strijk praktisch niets. Ik word altijd gek dat ALS ik een keer strijk, ik er een vouw IN strijk wat er dan ook niet meer uit wil :(
    Mijn man zijn werkkleren zijn gelukkig heel makkelijk, totaal niet nodig om te strijken. Als het voor een bepaalde gelegenheid is wil ik nog wel eens wat strijken. Ik vouw het gewoon altijd zo plat het vanzelf ontkreukt ;)

Let wel: ik draag nooit blousjes ed. dat scheelt ;)

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier alleen de overhemden en jasschorten van manlief.
    Sommige broeken die echt ontzettend gekreukt eruit komen.
    En eventueel bloesjes.

Heb zo een ontzettende hekel aan strijken dus liever strijk ik zo weinig mogelijk.

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik strijk veel!
    Alles behalve ondergoed, sokken en hoeslakens.
    Ik vind het erg armoedig overkomen om in gekreukte kleding te lopen, heb ik echt een hekel aan.

16. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik strijk niets!
    Ben me daar gek met een huishouden van 6 personen:)

Strijkbout en plank staan klaar voor gebruik op de overloop.
    Dochter van 14 heb ik zelf geleerd haar spijkerbroek te strijken.

Indien nodig strijk ik ala minuut.

17. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Toch is het echt kreukloos hoor. Anders deed ik het natuurlijk niet aan :) Het is wel belangrijk dat je je was zsm uit de machine haalt, goed uitklopt voor je het ophangt, dan netjes ophangt en als je het opvouwt, dat je dit strak doet, nastrijkt met je handen en het strak in de kast legt. Zo perst het zichzelf als het ware. Echt waar: kreukloos!

Bepaalde blousjes moeten natuurlijk gestreken worden, dat ligt aan de stof. Maar bijna alles kan je op bovenstaande manier netjes in de kast en uit de kast krijgen.

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik strijk ook heel veel. Alles van mijn dochter (kleding, lakentjes, hydrofielluiers enz), mijn mans werkkleding (overhemd, pantalon). Ook de blousjes van mijzelf. En theedoeken, kussenslopen. Ik ben aardig wat tijd kwijt aan strijken, maar vaak is dat een klusje als Aaliyah op bed ligt of 's avonds als manlief moet werken.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

ik strijk alles, behalve sokken, ondergoed, handdoken en theedoeken

als je het bijhoudt dan is het "zo" klaar als je maar geen manden vol hebt

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Theedoeken? Kussenslopen? :$ Zo lang ik geen theedoeken of kussenslopen draag, worden die hier écht niet gestreken..

Ik strijk uberhaupt niet graag (en dan druk ik 't zacht uit). Ik vouw alles gewoon weg en als ik later iets tegenkom in de kast wat ik aan wil (of wat dochterlief aan moet) wat gestreken moet worden, strijk ik 't dan wel even.. Of ik ga er met zo'n stoomapparaat overheen, werkt ook leuk..

Laatst wel bijna alle babykleertjes gestreken, maar dat moest om de één of andere reden.

Deel Deze Pagina