Fietskar ervaringen (het liefst in combinatie meteen scootmobiel)

Discussie in 'Verzorging' gestart door pardoes, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik ben op zoek naar ervaringen positief of negatief over fietskarren, waar moet je opletten, wat is handig en wat juist niet.
    En als er iemand ervaring heeft met welke fietskar handig is achtereen scootmobiel zou dat helemaal fijn zijn.

2. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Hoi Blaine,
    Helaas heb ik geen fietskar ervaring icm scootmobiel maar ik ben wel een scootmobiel mama. Ik zit nl in een rolstoel en doe mijn vervoer buiten met een scootmobiel.

Ik weet niet of je wat aan mijn advies hebt hoor. Maar weet je dat er scootmobielen zijn met kinderzitjes. Ik heb nu een scootmobiel met een soort bankje met een gordeltje. Mijn dochtertje van nu 6 zit normaal naast me en dat gaat prima.
    Nu mijn kleine Ukkie geboren is neem ik hem of in de draagzak mee, of in de maxicosie die ik kan met het gordeltje vast maak.

Liefs Biene

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ja ik weet dat die er zijn maar mijn gemeente wil in principe geen enkele vervoermiddel met kind vervoermogelikheid vergoeden dus dit is al heel wat, zucht, die had ik ook liever gehad maar helaas de gemeente wil niet, in ieder geval bedankt voor je reactie, het klinkt erg ideaal.

4. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Een andere oplossing is een draagzak. Ik heb er eentje van Premaxx (heb ik bij mijn oudere kids ook gebruikt) die gebruik ik nu (Ukkie is 3 weken) en straks heb ik een zak van Baby Bjorn.

Vraag goed na bij je gemeente hoe het zit met een fietskar achter je scoot. Je moet wel even weten hoe het met de verzekering zit toch?

En niets verzekeren met kinderzit ofzo? Wat is dat voor absurde instelling? Net of je als gehandicapte geen mama mag zijn ofzo.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    De fietskar wordt door de gemeente aangepast, gaat verlichting op komen omdat je dat verplicht moet voeren ivm de verzekering en met fietskar kunnen ze hem dan wel verzekeren.
    Draagzak is Quinten al veel te groot voor, hij is al 2, en juist dan ben je niet verzekerd als je wat krijgt is mij verteld dus zou ik niet snel doen.
    Maar krom vind ik het allemaal wel hoor, de scoot die ik nu krijg moet nog wat aangepast, dan moet er een aankoppelingvoor de fietskar achter komen en een stekker aansluiting voor verlichting, dan moet de fietskar er heen en maken ze daar verlichting op, en als ik dan kijk wat alleen deze scoot al kost hadden ze beter voor de andere optie kunnen kiezen. Maar vooruit fietskar uitgezocht, nu nog wachten op het belletje wanneer hij er heen kan. WMO wordt er bepaald niet beter en handiger op, Ben nu sinds oktober al bezig met de aanvraag en als het goed gaat komt hij binnen nu en een paarweken, maar duurt allemaal erg lang.

Deel Deze Pagina