Wat strijken jullie allemaal??

Discussie in 'Verzorging' gestart door MissXX, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik strijk helemaal niks. Volgens mij is het echt pure onzin dat het hygiënischer is voor de baby. We hebben gelukkig ook weinig kleertjes die kreuken. Ik hang ze altijd netjes op een hangertje. En kreuken ze wel, tja dan blijven ze heeeeel lang in de kast hangen haha ;) ik haat strijken..

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Ik strijk niks. Hoogstens een keer een blouse oid. Wel heb ik voor de kids geboren waren alles gestreken, maar dat is vast ook onzin, want bacteriën zitten er alweer op als je het in de kast legt. Het lijkt wel netjes though.

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik strijk alles. Nu strijk ik geen sokken meer, maar als ik last van mn hormonen heb strijk ik zelfs alle sokken....

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Alleen zondagavond?hoe doe je dat.. ik heb elke dag 1 a 2 machines.. en kan niet elke dag wassen (lichamelijk) dus blijft vaak wat liggen. maar in 1 uur zou ik nooit en te nimmer alle was van een week kunnen wegstrijken of zelfs opvouwen...

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik strijk dagelijks of toch om de 2 dagen altijd een beetje zodat ik nooit een hele wasmand heb staan.
    ik strijk geen sokken en badhanddoeken voor de rest alles. ik vind het properder in de kast liggen en je krijgt ook meer in de kast.
    ken er die geen lakens strijken maar ik vind het mooier als er mooi gestreken lakens op de bedden liggen dan zo gekrukkel.

6. ellalalaaa

ellalalaaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige "ontaarde" moeder ben die niks strijkt! haha!

Wordt er door mijn moeder wel eens op aangesproken: Moet je dat lakentje niet strijken... eeeuhh nee.... pff!

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahah, nee hoor, ik stijk ook helemaal niks (nou ja, de overhemden van mijn man maar verder niet...). Vind het verschrikkelijk en vind het ook echt niet nodig.
    En mijn moeder, die is ook helemaal geen strijker dus zal er van haar ook niks over horen...;)

Mijn schoonmoeder strijkt wel altijd alles. Toen mijn man en ik trouwden heb ik hem wel direct uit de droom geholpen. Als ie alles gestreken wil hebben doet ie dat maar zelf...:D Gelukkig heeft ie er nooit problemen mee dat ik afgezien van zijn overhemden niets strijk hoor...;)

x

8. november09

23 nov 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik streek eerst ook van alles...
    Maar na de 1e ben ik al snel gaan minderen. NU strijk ik bijna niets meer. Ja wat blouses en truitjes van mij soms.
    Maar heel even in de droger voor je het ophang doet ook wonderen! ;)

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    ik snap niet hoe jullie dat doen.. niets strijken! Bij mij is alles altijd gekreukeld, al hang ik het nog zo mooi op! Spijkerbroeken, shirts, alle bovenkleding moet ik strijken. Zelfs na het strijken zitten er soms nog kreukels in... wat doe ik verkeerd?

10. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ik strijk nooit, hooguit wat overhemden en blousjes. Desondanks is mijn zoontje toch al mooi 14 maanden ;)

11. MamavanJayden

MamavanJayden Actief lid

13 feb 2008
    251
    1
    18
    Ik strijk geen sokken, handdoeken, hydrofielluiers, washandjes, spuugdoekjes, theedoeken, ondergoed, beddengoed en pyjama's. Voor de rest blijft er dan nog over alle bovenkleding van ons 4en en dat strijk ik dus wel.

Vroeger streek ik veel meer maar sinds ik 2 kids heb vind ik het best zo!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik strijk niks :D vind het echt zo'n onzin! Alleen zomerjurkjes van hele dunne stof en bloesjes, maar die zitten gelukkig niet zo vaak bij de was.

Het scheelt dat ik geen droogtrommel heb en dus alles sowieso uithang, daardoor kreukt het ook veel minder.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nooit die dingen gestreken, ik strijk niet, weet niet eens of er een strijkijzer in huis is:)

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha spuugdoekjes strijken? Dat deed ik alleen in mn idiote nesteldrang gebeuren hahahaha

Net als de hydrofiele doeken. Oke. Eerlijk is eerlijk: een poos terug toen in ik de was bijna een week in de droger liet liggen heb ik wel een hydrofiel gestreken (voor in het bedje ;))

Verder strijk ik alleen bloesjes en het bovenste stukje van het lakentje van mn dochter, dus het gedeelte wat over het dekentje teruggeslagen wordt ;)

Hoezo een luie donder??? ;)

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Voordat de kleine er was heb ik alles gewassen en gestreken. Daarna heb ik niks meer gestreken, behalve kleertjes die echt erg gekreukt zijn. Voor mijn man en mij strijk ik ook alleen maar als het hoog nodig is. Ik heb er zo'n hekel aan. ;)

Liefs

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#56 Cygnet2, 15 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2011
    hahahahaha.. had al een tijdje terug gereageerd.. suf...

strijken kost mij hooguit een uurtje in de week... en dan kijk ik lekker ondertussen tv.. prima dus

17. Niks! heb er echt een gruwelijke hekel aan.
    Terwijl ik het zo mooi vindt uitzien als mijn hele kast gestreken is.

18. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik strijk ook bijna niets :)

Alleen bloesjes of als er iets echt heel erg gekreukeld is.
    Zodra het uit droger komt vouw ik het gelijk op.

19. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn verlof alle babykleertjes gestreken en dat was meteen de laatste keer dat ik een strijkbout in mijn handen heb gehad :D.

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    over de kreukels heen kijken..:DIk strijk dus ook echt nooit. Vroeger nog wel eens een blouse, maar tegenwoordig ben ik daar ook te lui voor. Alles wat in de droger mag, gaat er in, en als ik eht opvouw strijk ik het met mijn hand glad, maar trek ook regelmatig iets zo uit de wasmand aan, (wel schoon ;)) 1 keer uitkloppen en ik vind het goed! Wat wel scheelt is inderdaad ophangen. Blousejes draag ik niet zo vaak, dus vaak hangen ze al weer een mooi tijdje in de kast en zijn de kreukels er goed deels uit... Alleen voor offciele dingen als een begrafenis of een trouwerij wil ik nog wel eens iets strijken, maar voor de rest.....:p

Oh, en ik heb wel geteld 1 zomershirtje, die heeft een heel irritant randje dat vaak oprolt, als ik ga werken ofzo, strijk ik em wel, maar zag dat er al weer gaatjes van mijn riem in waren gekomen, dus dat hoeft dan ook niet meer volgend jaar...:p

Deel Deze Pagina