Wat strijken jullie allemaal??

Discussie in 'Verzorging' gestart door MissXX, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Uit welk jaar komt je kraamzorg? ;)

Als je de spulletjes van een pasgeborene op 60 graden wast, is dat echt voldoende hygiene.

Maar mijn moeder kwam ook met hetzelfde verhaal, in de jaren 80 was dat volgens mij de regel.
    Maar toen werd de baby meteen na de geboorte schoongeschrobt en moest daarna constant in bad, 'voor de hygiene'

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb daar echt nog nooit iets over gehoord :) Kraamzorg heeft dat toendertijd in elk geval niet verteld. Als je een droger gebruikt lijkt me het punt van hygiënisch ook een beetje overbodig.
    Ik strijk in principe niets. Alleen soms is er een overhemdje van Thijmen echt te verkreukt en dan moet ik wel.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier kan ik me echt niet aan storen :) Wat maakt het uit dat het randje van een hydrofielluier een beetje kreukelig is??? Wie ziet dat?

4. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Helemaal niks :D

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik strijk alles van Seth, maar dunne dingen zoals de hydrofiele doeken strijk ik maar aan 1kant.
    Wij hebben geen droger, dus het komt zwaar gekreukt uit de wasmachine.

Van onze was, strijk ik alleen kleren als we naar een begravenis, verjaardag, trouwdag enz moeten.Verder ga ik echt niks strijken.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik strijk alleen zijn hydrofiele spuugdoeken ( anders lubberen die zo) en zijn kleren als die gekreukt uit de droger zijn gekomen.

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik strijk he-le-maal niks.
    Als manlief een overhemd aan wil, strijkt hij die zelf.

Alleen voor de geboorte van onze eerste dochter heb ik wel netjes het een en ander gestreken, "omdat dat zo hoorde". Maar dan de hydrofieltjes niet, want dan strijk je de vezel dicht, waardoor ze moeilijk vocht opnemen. Soms streek ik wel de randjes, zodat ze wat platter de kast in konden.

Maar strijken... Aan mij niet besteed hoor!

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Strijken: wat is dat! Ik strijk helemaal niks. Heb er een vreselijke hekel aan en vind het zonde van mijn kostbare tijd. Nog erger, ik kan het niet eens. Kreukelige randjes van de hydrofielen stoor ik me niet aan.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Is niet nodig hoor. Overhemd vochtig op een kleerhanger netjes ophangen en drogen laten. Hoef je niks aan te strijken. Is een tip van mijn oma en werkt super.

Deel Deze Pagina