Wat strijken jullie wel/niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha, hier net zo! :) :) :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik strijk wel bijna alles, maar geen rompertjes, ondergoed, sokken, hydrofiels enzo.

3. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ja ik strijk rompertjes en de hemdjes van mijn grotere kids ook.
    verder broeken, shirts truien en blouses. En pyjama's ook.

Geen handdoeken, theedoeken etc. Beddengoed alleen als het heel erg gekreukt is

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij ben ik medeschuldig aan het starten van dit topic, dus zal ik mijn bijdrage ook maar leveren.. :)

Ik strijk: theedoeken, blouses (alleen van mezelf, mijn man hoeft ze gelukkig! niet meer aan, ik had er altijd minstens 5 in de week.. ), soms spijkerbroeken van onszelf en van Jelle. Ook de lakentjes van Jelles bed, en dan alleen dat wat in het zicht zit.. De bovenste 20 cm.. :)

Wat ik in het andere topic ook al zei, als je het warm uit de droger haalt, strijkt het in de kast.. .:)

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik strijk niks, dat doet mijn man :) Hij doet het sneller en beter dan ik, dus ik laat het lekker aan hem over.
    Hij strijkt alleen zijn overhemden, mijn bloesjes en af en toe een broek of rok. als die erg gekreukt is.

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik strijk pas op het moment dat ik iets aan moet trekken dat in de kreukels zit :D verder strijk ik niks..

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    dit strijk ik niet

onze beddengoed (van tamer wel)
    handdoeken
    ondergoed
    washandjes
    pyama´s
    thirts die ik thuis draag
    broeken die ik thuis draag
    sokken

verder alles.
    ik heb geen droger en ik kan er niet tegen als er kreukels in onze kleding zit.

vroeger strijkte ik nog minder kleding en strijke ik 1 keer in de maand. nu bijna elke week en de kleding van tamer gelijk zodra het droog is.

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja ikke deed dat

ik strijk alles behalve me sokken en washandjes

verder gaat overal de strijkbout over

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik strijk ook alles behalve beddengoed, sokken, washandjes, handoeken, hydrofieldoeken.

Ik vind strijken een heerlijke klus. TV/radio aan, gedachten op nul en strijken maar. Ben met een uur in de week klaar.

Heb in m'n studententijd zelfs voor een strijkservice gewerkt. Verdiende super goed bij, haha!

Pim

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

diegene die het strijken heeft uitgevonden moeten ze aan de hoogste boom hangen. Samen met de makers van de kreukbare stoffen ;)

Ik strijk echt niks. ik koop alleen maar kleding wat niet kreukt. mijn vriend draagt een pak naar zijn werk, maar heeft kreukvrije blouses. :D:D:D

Sowieso hang ik de kleding vanuit de wasmachine direct op een hangertje dan is het eigenlijk al kreukvrij.

Ik heb wel een strijkplank en bout, maar die staan samen in de hoek en inderdaad rond de kerst wil ik nog weleens tevoorschijn halen.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik strijk niks...laatst een mooi nieuwe strijkbout gekocht maar die gebruikt vooral mn schoonmoeder hier.

Alleen als het echt moet strijk ik es een bloesje, maar liever niet....

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik strijk alleen kleding wat moet, zoals overhemden, shirt en kleding van Yildiz.
    I kvouw het gelijk op als het uit de droger komt dus dat scheelt ook weer.
    Overigens doe ik alles opruimen in de kast zonder te strijken als ik iets aantrek strijk ik het vlug, scheelt uren werk.

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @milla: op de markt kosten ze 5 euri's ;)

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik strijk ook alles op handdoeken en ondergoed/sokken na!

15. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik strijk bijna alles op handoeken en sokken en washandjes na vind het netjes in de kasten liggen en vind het heeeeeeeeeeeellll belangrijk dat mijn kids en manlief er gewoon gestreken bij lopen staat netjes

16. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ik strijk alleen wat echt gestreken moet worden...en alle babykleertjes..

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik heb zelfs 'in het begin' de hydrofiele luiers gestreken, omdat dat 'er zo netjes uitziet' (IN de kast!). Maar toen bleek dat ik er een dozijn per dag nodig had, kwam ik er snel van terug...

18. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij strijken niet, helemaal niets. We hebben een plank en bout, dus als er iets moet gestreken worden, zouden we het kunnen doen, maar ik hou me er niet mee bezig :)

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Idem, behalve het schoonmoeder gedeelte dan :D

Ik let ook op bij het winkelen of je het moet strijken of niet, heb daar echt geen tijd voor.

20. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Mijn man wast in het weekeind en vouwt de was en op maandag strijk ik.
    Met een uurtje ben ik klaar.

Ik strijk; broeken, blousen, shirts, rokken en de kinderkleding op de rompertjes na

Deel Deze Pagina