Wat strijken jullie wel/niet.

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken, waardoor ik het amper doe. Alleen blousjes, want anders zie je erg de kreuken. Manlief doet het zelf, omdat hij voor zijn werk vaker blouzen draagt.

2. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    als je een wasdroger hebt waar kreukherstellen opstaat dan heb je geen kreukels tenminste ik niet,maar alleen het idee dat het alemaal gestreken en recht in mijn kast ligt vindt ik al fijn.

3. nou strings kan je toch ook strijken :p

we hebben droger weggedaan omdat ik die nooit meer gebruikte. ik vind het heerlijk als het huis ruikt naar wasgoed dat hangt te drogen. is ook beter voor je kleding trouwens ;)

4. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik strijk nooit. Nadine is heeft afgelopen weekend bij mijn schoonmoeder gelogeerd. Doe ik thuis haar koffertje open, heeft schoonmoe alles eruit gehaald en gestreken.....grrrr :evil: :evil:

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik strijk ook niks. Alleen de blouses van mijn man en mijzelf.
    (gelukkig zijn dat er niet veel)

Ik heb een hekel aan strijken.
    Daarnaast zie ik er het nut, voor de meeste kledingstukken, ook niet van in.
    Als je het netjes ophangt aan de lijn, kreukt het ook niet.

Mijn schoonmoeder bv.. die strijkt echt alles!
    Onderbroeken, sokken, handdoeken etc..

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    haha, ik ook!
    Vind het ook zo'n rot werk!

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente

Dat meen je niet!
    Gaat ook nergens over! :confused:
    Nou ja, lekker makkelijk voor een keer!
    (dan maar het positieve eruit halen he! ;) )

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik strijk alles, behalve onderbroeken, handdoeken, washandjes en sokken.

9. Milla

Milla Niet meer actief

Grappig dat de verschillen zo groot zijn!
    Volgens mij heeft het veel te maken met hoeveel waarde je aan kreukloos hecht, en misschien ook wel karaktertrekjes (netjes, geordend, rommelig, makkelijk) en wat je van huis uit hebt meegekregen.
    Typisch zeg!

Ik moet zeggen dat hoe veel er ook wordt gestreken en niet gestreken het me nooit opvalt dat iemand er 'verkreukeld' bij loopt.

10. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Haha...Geef volgende keer een hele grote koffer mee denk ik.
    Maar wel vervelend.... ik krijg altijd een beetje het gevoel dat ik het niet goed als ze weer zoiets doet. :(

11. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik moet altijd meer strijken dan ik wil. Ik heb nog wel een vuilniszak vol strijkwerk staan waar ik al een jaar niet aan toegekomen ben, omdat de andere dingen weer bovenop raken. Mijn man heeft voor z'n werk bijna elke dag een bloes aan met een t-shirt eronder, dus ik strijk best veel. Ik ga dus niet ook nog eens de washandjes en theedoeken strijken, ben je gek!
    Ik koop voor mijzelf het liefst "strijkarme" kleding en de kleding van de kids strijk ik ook bijna nooit (of ze moeten per ongeluk helemaal verfrummeld uit de droger komen...), maar voor mijn man moet dus bijna alles gestreken worden.
    In de zomer heb ik trouwens wel meer werk, want dan strijk ik m'n eigen t-shirts wel, maar als er een trui overheen gaat, strijk ik het echt niet!

Ik heb sowieso trouwens al veel te wassen en te vouwen, de wasmachine staat hier minstens 1 keer per dag wel aan! (twee kids, waarvan de oudste in bed plast en de jongste in z'n broek).

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik strijk ook niet alles. Theedoeken, handdoeken, ondergoed, sokken, wollen truien enzo strijk ik niet. Overhemden, T-shirts, broeken, dekbedovertrekken, kussenslopen en dergelijke strijk ik wel. Ik bewaar niet alle strijk. Zodra ik wat strijk heb, strijk ik het meteen weg, want anders wordt het zo'n stapel en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.....

13. ooh misschien zitten er nog hele leuke kledingstukken bij die je allang vergeten was :D

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier zelfde alleen zitten bij mij die kleren niet in een vuilniszak maar in een wasmand :lol

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik strijk alleen bloesjes en broeken die gekreukt zijn (maar heb bijna alleen broeken die niet kreuken)

16. mammie1981

7 jun 2007
    25
    0
    0
    Ik strijk wel de rompertjes :D .
    Ik strijk van de kleine alles, en verder alleen spijkerbroeken en de blousen van mijn man.

Groetjes

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik strijk wel, maar deze dingen niet:
    -ondergoed(strings,onderbroeken,boxers etc)
    -handdoeken
    -theedoeken
    -dikke truien(door het gewicht zijn die bij het ophangen al wel glad)
    -extreem strakke shirts, als je die aanhebt zie je kreukels toch niet meer.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik strijk niks, haal het meteen uit de droger en is dan kreukvrij. alleen blouse die doe ik soms maar worden gelukkig weinig gedrage hier

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook ;)
    Ik heb er een bloedhekel aan!

20. Angelina

Angelina Niet meer actief

Dat doe ik ook ;)