wat strijken jullie ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piri piri, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het van buiten of de waslijn komt bijna alles, omdat het dan zachter is.

Voor de kleine in elk geval de lakentjes, vind dat erg mooi staan. Hydrofielen idd niet ivm vocht opnemen.

Als het warm uit de droger komt vouw ik alles strak op, dan lijkt het net gestreken.

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Pfieuw ben ik niet de enige gelukkig :p

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Grin ...me to. Ben altijd blij als t winter is, de kraagjes van overhemden zijn altijd netjes, manlief n trui eroverheen, scheeld n hoop werk hihi

4. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Zo weinig mogelijk... Vriend doet zelf zijn overhemden en voor mezelf koop ik liefst geen kleren die gestreken moeten worden.

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik niets, ik hang het zo netjes mogelijk te drogen en schud het goed uit als het uit de wasmachine komt.
    Verder strijkt mijn vriend alleen zijn overhemden. En daarvoor heeft hij dan wel de meest luxe stoomstrijkijzer en plank aangeschaft....

Dus nog iemand interesse strijkplank, we hebben er nu eentje over;)

6. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    ik strijk alles voor de kleine man!

7. mamaseptember

22 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier word eigenlijk alles gestreken. Ik heb liever dat het echt netjes in de kast ligt zonder een vouwtje of iets dergelijks. Ik vind zelf zoiezo als een spijkerbroek niet gestreken is deze helemaal niet lekker zit. Zal wel een of andere tic zijn.
    Ook de hydrofiele luiers heb ik gestreken. Staat ook gewoon op de verpakking dat je deze mag strijken, maar voor eerste gebruik moet je ze wel koud wassen.

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik strijk heel veel, voor de baby heb ik alles (behalve molton onderleggers, hydrofielen en spuugdoekjes) gestreken.

Wat ik niet strijk voor ons:
    * ondergoed
    * sokken
    * handdoeken/theedoeken (hoewel ik wel die neiging soms heb)
    * hoeslakens voor onszelf en dekbedovertrekset (als je die één dag op je bed hebt, heeft het zichzelf gladgestreken)
    * vaatdoekjes
    * douchelakens

De rest dus wel ;)
    xxx

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik strijk niks... heeeeel soms een broek of blouse in de kreukels, maar meestal hang ik het snel op als het uit de machine komt en is het niet nodig...
    mn vriend strijkt wel zijn eigen overhemden, en soms een broek, maar verder ook niets haha
    en voor de kleding van de kindjes geldt hetzelfde, heel soms een blousje of broekje, maar echt sporadisch..

10. Trees

Trees Niet meer actief

De eerste keer heb ik alles gestreken, omdat dit aangeraden werd. Wat een rotwerk en sindsdien nooit meer gestreken. Onze kleren strijk ik ook nooit en ik vind het er prima uitzien als het droog is.

Ik koop trouwens wel zoveel mogelijk strijkvrije kleding en geen blouses en dergelijke.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zo min mogelijk. Van de babykleren strijk ik helemaal niks. En voor mijn kleren en die van mijn man alleen overhemden en katoenen shirts en broeken.

12. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Voor de baby alles...verder zelfs theedoeken en handdoeken...en voor mijn man zijn shirts...en voor mezelf shirts..ik ben best wel pietje precies...

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Overhemden (meeste werk) maar eigenlijk van bovenkleding bijna alles, broeken, t-shirts, rokjes, jurkjes, topjes, voor dochter ook alle kleertjes en als het erg gekreukt is beddengoed.

14. zuurstok

zuurstok Lid

13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk alles, op sokken, ondergoed en handdoeken/poetsdoeken na. Voor mijn dochter sowieso en straks voor de baby weer. :)

15. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    alles behalve sokken en ondergoed.

16. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Vrijwel niets.. Alleen eens in de zoveel tijd als er weer een stapeltje lakentjes ligt(lees: als de laatste in het ledikantje ligt:D).. Droog vrijwel alles buiten met mooi weer en met regen binnen op rekje dus ook niet zo nodig om te strijken...

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Voor ukkie heb ik tot nu toe alleen vier hydrofielen gestreken en in plastic gepakt, omdat de kraam bij de intake hierom gevraagd had voor de bevalling. (bij wijze van van "steriel"), en er is een jurkje wat wel gestreken moet worden. Strijken is niet mijn hobby, dus alleen het hoogst noodzakelijke gaat onder het strijkijzer, al zoek ik het er niet op uit, ook niet voor onszelf. De bloesjes komen wel beduidend minder vaak de kast uit, vanwege gebrek aan strijkzin...

18. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik strijk nooit iets.
    Vanuit de wasmachine gaat het gelijk aan de lijn en schud ik het uit en trek het netjes strak.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik streek voor dat de klein kwam alleen overhemden en blouses en iets als het echt gekreukt was. Na de bevalling ging ik alles strijken ook voor de baby maar daar kwam ik gauw van terug. Je blijft aan de gang want je hebt steeds bergen wasgoed. En daarbij komt dat de hydrofiele doeken beter drogen als je ze niet strijkt.

Die sla ik nu uit en hang ik dubbel in de lengte met 2 knijpers op en dan kan ik ze zo netjes opvouwen.

Ik doe ook niks in de droger van kleding alleen handdoeken.
    De droger draait hier ook maar 1x per week (heb hem gekregen anders had ik er niet eens eentje)

20. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik strijk bijna alles. Ik vind dat je het echt kunt zien, en vind ongestreken kleding er slordig uit zien.
    Ik strijk ook de hydrofielen, want dan nemen ze minder ruimte in. En ik strijk theedoeken, omdat de randen anders zo omkrullen.
    Ik strijk geen ondergoed, sokken en handdoeken.

Oh ja, mijn strijkt ook, het komt niet alleen op mij neer :D

Deel Deze Pagina