Ooievaarsbek in je tuin zetten (nog leuke bloemetjes ook) ... Verder veel tips: http://users.skynet.be/hofmeester/tuina ... lanten.htm
Hier ben ik het helemaal mee eens! Wij moeten geld uit gaan geven om ANDERMANS katten uit ONZE tuin te houden. Is toch te zot voor woorden. Wij hebben er wel een paar nat gegooit en mijn man zegt als ie em kan vangen em opsluit voor een week zonder eten en dan weer los laten.. komen ze ook niet weer. Ben me laatst apelazerus geschrokken omdat de kat van de buren binnenzat bij onze vogel! bah.. gr Danielle
Toen ik nog in een eengzezinswoning woonde, had ik besloten om mijn 2 katten ook naar buiten te laten gaan! Achter onze tuin lag een klein parkje, waar nooit een ziel kwam....alleen mensen die hun hond ff snel uit wilden laten! Ik heb eerst een soort flyers gemaakt met de foto's van mijn katten (gewoon met de pc) en die heb ik in de hele straat in de brievenbussen gegooid! Daarop heb ik gezet als er ook maar een klacht kwam zou ik ze weer binnen houden. Mijn katten heb ik toen aangeleerd om op een vast plekje in het park hun behoeftes te doen (inteligente beesten hoor )en in mijn tuin had ik ook een kattenbak gezet! Bij mij kwamen er geen klachten binnen! Ik ben er een voorstander van dat eigenaren van buitenkatten wel het een en ander moeten aanleren aan de beestjes want behoeftes doen in andermans tuinen kan gewoon niet! (En geloof mij, als je er genoeg tijd en energie ingooit, kan je die beestjes van alles aanleren.....)
Ik heb ook niet gezegd dat die beestjes niet naar buiten mogen! maar ze lopen bij ons zelfs 's nachts buiten! Gewoon 24uur! Dan vraag ik me af, waarom neem je dan een huisdier? Juist 's nachts veroorzaken ze hier de overlast. Praten heeft hier geen zin.. hebben we al geprobeerd. Als die zender werkt... gaan we die misschien maar aanschaffen.. telkens mijn poep uit mijn tuin halen is geen lolletje
als je een kat neemt weet je vantevoren niet of het een binnen of buitenkat is. ik vind een binnenkat leuker, maar als je een kat neemt en het blijkt later meer buiten dan binnen te zijn ga je het natuurlijk ook niet wegdoen. katten hebben een heel sterke wil dus je kunt dus niet binnenhouden als ze naar buiten willen, worden ze doodongelukkig van. als ze snachts buiten zijn, dat is normaal voor die beesten. maar de eigenaar moet in ieder geval zijn best doen te voorkomen dat anderen er last van hebben!
Vind persoonlijk niet dat je een dier op deze manier kan mishandelen (een week zonder eten laten zitten) voor iets wat de baasjes doen. Dan moet je de baasjes aanpakken.
Allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe. We hebben in ieder geval vanmorgen met ze gepraat en ze gaan er de komende week iets aan doen. Dus als ze zich daaraan houden dan is dat mooi, zo niet, dan zijn ze binnenkort hun kat kwijt. (hij leeft dan wel hoor, maar de baasjes zien hem niet meer!) En nu nog de baasjes vinden van die andere twee katten. Misschien dat ik het advies opvolg om maar overal een briefje in de brievenbus te doen.
volgens mij was de vraag hoe je katten buiten jou tuin houd? wij hebben 2 katten en die komen niet buiten omdat wij geen gezeur willen hebben in de buurt! Misschien een ideetje zilverpapier vinden ze geen fijn geluid hebben...dus die misschien bij de konijnen aan het hok? verder over die discussie over katten naar buiten...ik kan ook over vogels gaan zeiken dat ze op mijn auto poepen...en dat de honden voor mijn deur poepen....dat de mieren en muizen mijn eten op eten....dat is het leven..die dieren hebben er allemaal niet voor gekozen dat wij mensen de aarde naar ons handje willen zetten....
je moet toch wat als de baasjes niet luisteren. En ik hou me huisdieren netjes bij me.. zou iedereen moeten doen.
Bij ons helpt nog steeds de bewegingssensor met waterstraal heel goed. http://www.diergedrag.nl/N_frame.html?h ... rt_14.html Met de baasjes gaan praten heeft hier geen zin, al die katten die hier rondlopen hebben geen adres op hun rug hangen. Dus de baasjes zijn een beetje moeilijk te achterhalen. Ik zou de beestjes nooit iets aandoen, maar snap het nut van huisdier niet bij deze buitenkatten. Heb al een keer contact gehad met de gemeente hierover, omdat ik het nogal krom vind dat mijn hond niet los mag lopen en dat ik elk jaar braaf hondebelasting moet betalen en dat de katten gewoon wel overal hun behoefte mogen doen en gewoon los mogen lopen. Kreeg het antwoord dat hier gewoon geen controle op valt te doen en daarom er niks tegen valt te doen. Nou lekker antwoord, daar kan je wat mee he. Maar wie weet doet bij jou de gemeente er wel iets mee, je kan het altijd proberen. Succes ermee. Groetjes Tamara.
je kan een kat vangen het asiel bellen.....die van ons zijn gechipt...en dan kun je er wel achter komen....alleen kost het veel moeite....ik snap echt dat beeste van een ander in je tuin vervelend is.....maar zoals ik al zei wonen we met zijn alle hier op aarde en hebben de meeste katten er ook niet voor gekozen om bij jullie in de tuin te schijten..die hadden liever een mooi warm land gehad met gratis coctails en vlees tot ze scheel zien...maar helaas dat sprookje gaat helaas niet op!
oja over die katstop diing met water....moet eerlijk zijn dat zou mijn kat wel leuk vinden...die zit de heledag te wachten in mijn bad totdat er water uit de kraan loopt... dit moet je lezen als grapje want ook ik snap dat het water met kracht komt...
Het helpt ook om aluminiumfolie in de tuin te plaatsen... Dit ritselt in de wind of als de kat er tegenaankomt... en daar hebben ze ook een hekel aan.. En ik vind ook idd... Als je katten hebt hoeft je medemens er geen last van te hebben... dan verzin je maar iets dat je je katten wel bij je houdt.. Ik heb ook een kat en die zit gewoon binnen... Die komt gewoon niet buiten! Ik heb ook expres GEEN kattenluikje... Als die er al komt zal hij leiden naar een speciale kattenren.. En anders niet!
lynn; sorry maar vind je antwoord geen exuus. Waarschijnlijk poepen katten niet in hun eigen tuin. Hier was het zo dat ik elke dag zo'n 10 drollen in de tuin had, echt geweldig als je daar met je hand in graait. Ook kon ik als ik het 4 dagen niet had weggehaald heerlijk in de kattenstront buiten zitten en geen raam open doen. Als mijn buurvrouw jouw antwoord gaf op de katten verzamelde ik echt alle stront en kieperde het haar tuin in. Als je voor katten of andere dieren kiest moet je ze bij je houden en goed verzorgen.
Nouja zeg! dan moet je eerst heel mijn verhaal terug lezen...MIJN KATTEN KOMEN NIET BUITEN....om deze rede....zijn en blijven ze ook binne....en prima wat jullie vinden hoor...ik heb ook mijn ideeen erover...en dan kun je je ook druk maken over de vogelpoep en honden poep.....hier zitten gelukkig geen katten in de tuin...dus daar kan ik niet over mee praten....ik zei alleen hoe ik er tegen aan kijk....de vraag was ook wat te doen bij katten in de tuin..
Lynn dan denk je er toch eigenlijk net zo over... Je houdt ook je katten binnen omdat je vindt dat jouw katten een ander niet tot last hoeven te zijn... En dat vind ik dus ook... Daarom is mijn kat ook binnen... En hondenpoep en vogelpoep heb ik ook een hekel aan... Als ik hondenbezitters langs zie lopen met een hond en die hond gaat zitten en ze willen weglopen zeg ik altijd... Dat ruimen we wel even op he... nu...! Ik heb altijd wel een boterhamzakje in mijn zak dus dan zeg: Alstublieft! En vaak doen ze het dan ook wel..
okeej...hihi...maar over dat katten leven nou eenmaal ook op de wereld...daar wilde ik mee zeggen dat we er allemaal niet voor kiezen.... dat er overal wel iets over te zeggen is...en zo blijven we door gaan! was meer bedoeld dat mensen die beesten niets aan doen! en over die honden...ja..daar kan je de baasjes meteen op aan spreken...en bij katten niet...das dan jammer dat ze er geen briefje bij leggen!