Neee precies... maar gelukkig ken ik de meeste katten hier uit de buurt... dus de kat die ik zie in mijn tuin... dat baasje heeft een probleem! Ik leg nl. de kattenpoep niet in de tuin, maar gooi het door de brievenbus! Jammer dan En ik doe er een briefje bijin dat ik het niet wens in mijn tuin! Maar een ander heeft geen last van mijn dieren... en ik wil dus ook geen last van een ander zijn dieren.. Simpel als dat! Je gooit je caviakooi of vogelkooi toch ook niet leeg in de tuin van de buren?!?!?
Oooh en dat van: als iemand mijn kat in zijn tuin zit mag ie em wegjagen... Ontzettend makkelijk he! Heb je bij mijn zwager een probleem hihiihih... Die pakt een kat... laat weten dat die kat bij hem is... Je kan hem binnen een half uur ophalen.. Doe je dat niet.. brengt ie em naar het asiel... Kom je hem wel halen krijg je de mededeling mee dat ie een volgende keer meteen naar het asiel gaat...
jij durft dat zou ik niet durven..ben ik denk ik te netjes voor....ik durf ook geen mensen aan te spreken als hun hond poept....maar ik denk ook wel als het in mijn tuin is voor mijn neus dat ik er toch wel gruwlijk kwaad van word tegen die gene.... maar je hebt helemaal gelijk hoor.
Nou ik vind dat die mensen die zomaar doorlopen terwijl ze weten dat daar kinderen spelen en het hun hond is die daar net hun behoefte hebben gedaan durven! Je leeft niet alleen op de wereld denk ik dan... Je kan er rekening meehouden..... Laten ze een schepje meenemen... Kunnen ze het zo in de bosjes gooien! Toen ik zelf nog een hond had nam ik zakjes mee... Even oprapen.. Knuppie erop en bij mezelf in de container... Weet je wat het ook is... Een hond doet het van nature zelf niet op het gras of op de stoep hoor... Dat komt omdat wij mensen het hem aanleren... Toen mijn hond een pup was en hij liep los ging hij zelf de bosjes in... Later toen ie echt aangelijnd moest worden deed ie het ook op het gras maar dan had ik zakjes...
lynn; vind het ook geweldig dat je je eigen katten binnen houdt, maar heb het over het stukje dat je zegt dat ze nou eenmaal op de wereld zijn en we er maar mee moeten leren leven. Daar ben ik het niet mee eens. En idd echt beesten iets aandoen vind ik niet kunnen, denk het wel vaak. Ik zeg het ook tegen mensen als ik zie dat ze hun hond zomaar ergens laten poepen.
groot gelijk wishgirl! wij wonen in een groene woonwijk, nou lekker dan, het stinkt bij ieder grasveldje naar stront, dikke drollen overal. terwijl honderd meter verderop, een uitlaatgebied is. maar ze zijn te lui er heen te lopen. hup naast de school, laat maar poepen, en op het voetbalveld, laat maar poepen. gatverdamme en wij hebbenonze tweelingwagen in de schuur staan. is daar van de week een kat ingegaan, in mijn kinderwagen gtvd. ben daar zo kwaad over. moet nu alles af gaan zetten, plastic hoezen moeten laten maken om de kat van iemand anders die altijd buiten loopt en snachts een slaapplek zoekt bij anderen in de schuur buiten te houden. heb alles gelijk ontsmet bah
Nou kijk noura... dat zijn ook van die dingen... Hier ook hoor... in speeltuinen... bij het zwembad... in speelwijken echt overal vindt je die hondenstront terug... Ik hou me niet meer stil... Ik kan altijd mijn dochters schoenen ontdoen van een anders hond zijn poep... bwegghh... Ik heb wel wat beters te doen... En met die kat... Uitzoeken van wie die is... en die zou ik dus ook naar het asiel brengen zoals mijn zwager het doet... Jammer dan... Ik ga toch niet van alles aanschaffen voor een ander zijn kat zeg! Te zot voor woorden! Moeten ze hun katten maar bij zich houden... Het is hun kat... dus hun verantwoording!
waar betaal je als hondenbezitter hondenbelasting voor? je zou denken ter vermindering van de hondenstront op straat, maar niets is minder waar, ik loop met mijn zakkie en dergelijke met de hond mee maar moet daar wel voor betalen, waarom hoeven mensen die vaak meerdere katten hebben en anderen tot overlast zijn door in andermans tuin te schijten geen kattenbelasting te betalen? je kan wel met een vergelijking komen over vogelstront maarre dat zijn in vrijheid levende vogels die geen eigenaar hebben die gewoon vrij en blij rond mogen vliegen, wat wil je dan elke vogel de lucht uit schieten? lekker kort door de bocht zeg, gewoon de kattenbezitters net zo aanslaan als de hondenbezitters. BELASTING BETALEN
Laten we eerlijk zijn mamatje24... Ik snap je frustratie.. maar hondenbelasting is alleen om de kas van de gemeente te spekken... Als jij trouwens niet netjes opgeeft aan de gemeente dat je een hond hebt, valt het ook niet te controleren net als bij katten en hoef je het ook niet te betalen... Of je moet al van die mensen hebben die je gaan verraden natuurlijk... Maar het gaat ook niet over de belasting.. het gaat over de mentaliteit van huisdierbezitters! En daar heb ik het woord wat het al zegt... HUISDIER! Hoort dus niet op straat... maar in huis...
tuurlijk is de hondenbelasting alleen maar om de kas te spekken ,maar zou men een kattenbelasting invoeren zou het misschien meerdere mensen tegenhouden om katten te houden, daar waar jij 1 hond hebt, zijn er tig die er wel 4-5 hebben en waarom, om de simpele reden die hier al zoveel frustratie oproept doordat ze gewoon buiten leven en bijna geen onderhoud nodig hebben (lees verzorging)
Nou de kat van mij heeft lang haar... die heeft wel degelijk verzorging nodig Anders moet ik er met een tondeuse overheen...
gelukkig dan maar dat die van jou niet buitenkomt anders zou ie misschien nog naar de stront stinken of onder de stront zitten ook (van andermans katten )
Waarschijnlijk wel ja... hahaha Maar elk huisdier dat je neemt heeft verzorging nodig... al is het maar een vis... en als eigenaar heb je die verantwoording gewoon te nemen... Kan je dat niet... moet je geen huisdieren nemen... simpel
kijk en daar ben je weer terug gekomen tot de kern of ze nemen gewoon hun verantwoordelijkheid en houden die poepende haarballen binnen of ze zorgen ervoor dat ze andere geen overlast bezorgen wat ontzettend moeilijk is zo te lezen
ik snap alle frustratie wel maar iedereen lijkt zo boos.. (let op: lijkt!) poep door de brievenbus gooien,katten naar asiel brengen enzovoort is prima, maar ik neem aan wel als laatste redmiddel? Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik vind dat anderen mij moeten aanspreken als ze last hebben van mijn kat, want ik zie niet altijd wat hij doet. als ik niet zou luisteren dan pas zijn die extreme dingen geoorloofd vind ik.. of lees ik het nu verkeerd? daarnaast vind ik hondenpoep ook heel irritant.. maar sommige uitlaatveldjes vind ik te triest en te klein voor woorden. daar mag de gemeente ook iets aan doen! (praat poep op de stoep niet goed hoor!)
Tja, we delen de wereld nu eenmaal ook met dieren en wij hebben sommige van hen zelf omgedoopt tot huisdieren. Ik heb ook huisdieren en ik kan en wil hen niet heel de dag gaan zitten controleren wat ze doen. Ze hebben ook recht om zich vrij voort te bewegen. Een dier heeft vast ook wel eens last van mij en andersom dus ook. Als jij ze niet in je buurt wil, moet je zelf voorzorgsmaatregelen nemen. Kattenbelasting haha tja waarom niet? Ik betaal het voor de hond ook en vind het niet erg om dit ook voor mijn kat te doen. Maar weet je, op een gegeven moment kun je je overal wel aan gaan ergeren. Waarom betalen rokers geen directe (dus niet indirect, want dat betaal ik indirect ook met mijn kattenvoer) belasting voor het feit dat ze mijn schone lucht bevuilen? Waarom betalen ouders geen belasting omdat hun kinderen snoeppapiertjes laten slingeren? Dat gaat allemaal ook te ver. Dus leef en laat leven.
Marieke1983, ik weet toch echt niet van wie al die katten zijn hoor, ik houd me daar echt niet mee bezig, dus zou niet weten wie ik ergens op aan zou moeten spreken. dus je uitspraak komt heel schappelijk over en dat is ook wel zo maar in de praktijk dus niet vaak haalbaar. hondenpoep is net zo zo niet nog erger irritant maar ik als honderbezitter zorg dat andere daar geen last van hebben ondanks dat ik hb betaal. enne vlinder, denk niet dat jij weet wat rokers aan belasting per jaar aan inkomsten opleveren dus die betalen wel degelijk belasting en zeker tientallen keren meer nog dan jij met je kat of hond, vogel etc.
Hier zo chaggie over omdat ik meerdere mensen met katten eropaangesproken heb en merendeel zegt dat ze nou eenmaal ruimte en buitenlucht nodig hebben en ze ze nou eenmaal niet in de gaten kunnen houden. Sommige kunnen ook niet begrijpen dat er ook mensen bestaan die geen kattenlievhebber zijn (of Ander dier) en het dus niet prettig vinden dat ze bij hun in de tuin komen.
Nou het is inderdaad wel een beetje een kattenbashtopic geworden... je kunt het ook overdrijven. Ik vind idd dat een kat geen overlast hoort te bezorgen bij andere mensen (die ook niet voor die kat gekozen hebben) maar sommige dingen gaan wel heel ver hoor. Het hoeft niet zo zwart wit te zijn als hier gesteld wordt. Beetje bs om een kat binnen te houden of dan maar geen kat te nemen... zij hebben ook recht op frisse lucht. En kattenbelasting? Ja mij best hoor, geen probleem, maar hoe ga je dat controleren? Hondenbelasting is omdat een hond nou eenmaal buiten zijn behoefte doet, hoe doe je dat dan met mensen die een kat hebben maar alleen maar binnenblijft? Ik heb 4 katten en ze komen allemaal buiten! Oooh wat ben ik aso zeg
manuela 9 van de 10 katten doen hun behoefte buiten en daar hoef jij als eigenaar niets voor te betalen daar heeft alleen maar de medebewoner last van, mijn hond inderdaad die poept buiten, maar datgene wat hij buiten achterlaat neem ik weer netjes mee naar huis om het daar door te spoelen waar dat van jou en mij ook doorgespoeld wordt, en daar waar jij en ik dus belasting voor betalen, enne controleren? net zo goed als dat ze dat doen voor de honden. op doorgifte van de dierenarts (oa)