Ja maar ik bedoel juist dat iemand die zijn kat binnenhoudt en dus niet wil betalen voor kattenbelasting... ik geef zo iemand groot gelijk. Maar ze kunnen niet controleren of een kat wel of niet buitenkomt lijkt mij. Een hond zet je niet op een kattenbak, althans, ik heb nooit gehoord dat een hond daar zijn behoefte op doet.
Als je vindt dat je kat buitenlucht nodig heeft maak je je tuin zo dat je kat daar kan lopen maar niet uit de tuin kan... Of ja maakt een grote kattenren achter het huis... Nogmaals.. Ik ben een kattenliefhebber maar blijf erbij... Een ander hoeft geen last van je kat te hebben... En honden lopen tegenwoordig ook niet meer los op straat rond.. waarom zou een kat dat wel moeten?
Tante van mij had een malthezer en die deed het wel op de kattenbak Het is ze te leren hoor hihi En ik hou mijn kat trouwens niet binnen omdat ik geen kattenbelasting wil betalen hoor... kom maar op met die belasting... Ik hou mijn kat binnen omdat ik vind dat het mijn kat is... mijn verantwoording en mijn "last" en niet die van een ander... Heeeel simpel!
Hier nog een "aso" kattenbezitster Twee mooie rode je-weet-wel-katers die hun leven overdag lekker buiten liggen te verluieren en aan de boemel gaan met en bij de buurkatten En tsja, overlast van die katten? Gelukkig wonen we hier in een katrijke buurt, dus als er overlast is, dan heeft iedereen dat van mekaars katten, wel zo makkelijk. Kattenbelasting? 's goed hoor, reken het gelijk af met de hondenbelasting! Komt er dan wel iemand de poep uit de tuinen scheppen, want ze ruimen ook de hondenpoep op langs de uitlaatstroken, dus. Moet er dan ook paardenbelasting betaald gaan worden? En koeienbelasting voor al die boeren die hun koeien over de polderweggetjes van wei tot wei brengen? Ik word er namelijk niet vrolijk van dat ik steeds maar weer 4 wielen van m'n kinderwagen kan gaan schoonmaken na het uitlaten van de hond over dit soort weggetjes! Wat me wel opvalt is dat veel mensen het eens zijn met het idee: katten moet je dan maar binnen houden! Voordat we hier kwamen wonen waren onze katten echte binnenkatten. Het enige buiten wat ze ooit hadden gezien was het balkon als ze ontsnapt waren en dan zaten ze helemaal verstijfd te wachten totdat je ze weer naar binnen haalde. Een commentaar dat we daar wel niet op kregen, want ooohhh het was zo zielig... en niet goed.... arme beestjes. Nu lopen ze buiten en dan zou dat ook niet "mogen"? Verder een leuke en interessante discussie groetjes
Nou even weer een update van de situatie. We hebben dus zondagnacht een kat gevangen in een hokje. Daar hadden we een foto van gemaakt en daar heb ik een flyer van gemaakt met de volgende tekst: "Wij hebben een kat gevangen! Wij een meerdere mensen in de straat hebben al jaren overlast van loslopende katten. Ze sproeien alles onder, plassen, poepen en maken onze huisdieren in de tuin doodsbang! Ook onze auto's gaan eraan met hun scherpe nagels op de motorkap. Dit alles kan niet uw bedoeling zijn dus zorg dat uw huisdier op eigen terrein blijft! Volgende oplossingen: Kat aan een lijn in de tuin Of de tuin afzetten met speciaal kattenstroomdraad. Bedankt voor uw begrip en hopende minder katten te gaan vangen in de toekomst want die kunnen er ook niks aan doen. Mochten wij toch met regelmaat dezelfde kat vangen dan zijn wij genoodzaakt een meer verantwoordelijkere baas te zoeken voor hem hier ver uit de buurt!" Nou, toch best nette tekst toch? Deze flyers hebben mijn man en ik bij iedereen in de brievenbus gedaan en hebben bij een aantal mensen ook aangebeld. Bij de meeste kregen we begrip en gaan ze er ook iets aan doen emaar 1 man weigerde iets eraan te doen. We hadden ook de politie gebeld of dit wel kon (die flyers) en dat was geen probleem maar als het hier niks mee oplossen dan moeten we het overdragen aan de politie en die stuurt dan een buurtopzichter. Dus ja. We wachten het even af allemaal.
Heeel vindingrijke oplossing Lonnie! Super... Ik hoop dat het helpt want sommige eigenaren van huisdieren zijn heel koppig en hardnekkig... Maar wie weet he Succes meid!
Trouwens... mijn kat zit nu met spanning naar een film te kijken hihihi... Op de bankleuning... Met zijn koppie scheef kijkend... Wat is het toch een droppie hahahaha.. Maar goed.. dit was volledig Offtopic hihi
Wishgirl, dat gaat mij gewoon echt te ver... bovendien woon ik net als mel1977 in een katrijke buurt waar ze allemaal gewoon lekker buiten rondlopen. Dus mijn katten zijn maar een paar van velen. Ik heb ook zo'n beetje de heel straat aangesproken voordat mijn katten naar buiten gingen (toen we hier net woonden) en ze gemeld dat we 4 katten hebben, die graag naar buiten willen laten en dat als ze last hebben ervan of ze dan even langskomen zodat WIJ het op kunnen lossen. Iedereen reageerde heel positief hierop. Een van de eerste keren dat ze naar buiten kwamen klom er meteen eentje op de schutting en ik hoorde dat de buurman in de tuin was, dus ik riep meteen oooh sorry, mijn kat springt in jullie tuin. Zijn antwoord; geeft niet, laat hem maar lekker rondlopen/ snuffelen. Dus ik heb gelukkig ook niet te maken met mensen die er last van hebben.
Wij hebben vroeger ook altijd katten gehad maar nu ik samenwoon niet meer. Mijn vriend is allergisch helaas. We hebben wel veel katten in de buurt en die lopen ook allemaal los rond. Ik heb daar op zich geen probleem mee alleen is het wel inderdaad vervelend dat ze alle tuinen gebruiken als toilet...nou doe ik er al koffiedik in strooien en is het een stuk minder maar het op de motorkap liggen vind ik wat minder. Is natuurlijk lekker warm e.d onder carpoort. Maar goed, mijn auto die ik op de pakeerplaats heb staan in de straat (we hebben 2 auto's) die is in die 4 jaar nog meer beschadigd door mensen dan door beesten. Krassen, deuken, noem maar op.
Ik zei al tegen mijn man: We kunnen ze ook houden die katten. Wij zijn namelijk enorme dierenvrienden. Misschien kunnen we ze nog goed opvoeden en worden ze misschien ook nog vriendjes met onze fretten! Hi Hi, en ja, dan zet ik dus mijn tuin af en krijgen ze een tuigje om en hup aan de lijn. Ik vond het echt zielig om ze te vangen, maar we hebben in 2 dagen 4 katten gevangen! En ik heb van alle katten dus een foto. Dus nu weten we welke katten bij ons komen! Over 1 kat heb ik met pijn en moeite een volle emmer vijverwater over zich heen gegooid. En toen hem vrijgelaten. Ik heb hem niet meer gezien, raar he?> hahaha
Tja Manuela... dan heb je geluk denk ik... Overigens is het ook wel zo dat heel veel mensen wel zeggen er geen moeite mee te hebben, maar het eigenlijk wel hebben... Als je bij mij in de buurt gewoond had en ik had jouw kat in mijn tuin zien poepen had je dus de poep van je kat op de deurmat kunnen vinden met een briefje erbij... Nogmaals... het zijn jouw huisdieren... En het gaat jouw te ver een beetje verantwoordelijkeheid te nemen kennelijk... Het gaat mij te ver dat ik last heb van een ander zijn dieren... en wat kinderen betreft... als kinderen wat vernielen hier bij mij thuis hebben de ouders ook een rekening in de bus...
Ik kom hier maar niet meer.... wat kunnen mensen zeiken zeg... ik zou zeggen maak je niet druk om die drolletjes... goede mest voor je tuin!
Nou das toch ook raar meid... Meteen weggaan als mensen iets anders vinden dan jij? En die drolletjes van katten is wel ontzettend smerig en voor zwangeren nog eens gevaarlijk ook... Dus om me daar nou niet druk om te maken..Tis niet eens van mijn katten.. maar van die van anderen! Dat is het dus het probleem... De drolletjes van mijn eigen katten ruim ik elke dag keurig netjes op uit de kattenbak!
Manuela gaat niet weg omdat iemand anders een andere mening heeft. Ik denk dat ze weggaat omdat ze voor onverantwoordelijk wordt uitgemaakt, en dat het geen normaal gesprek meer is. kattenpoep opzich is alleen gevaarlijk als het van kittens is, maarja dan moet je ook geen kattenpoep door een brievenbus douwen als je zwanger bent dan loop je ook geen gevaar......
Tja.. ik heb haar persoonlijk niet onverantwoordelijk genoemd... Ik zeg alleen maar dat je verantwoordelijkheid hebt voor de huisdieren die je hebt... en als je een kat hebt en die poept in de tuin.. is dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar... Wie heeft jou wijs gemaakt dat alleen de poep van kittens gevaarlijk is?!?.. Dat is dus niet zo... Poep van een volwassen kat kan ook zorgen voor toxoplasmose en ik wil niet vervelend doen... Een ongeboren kind kan hieraan sterven! Ik heb het idee dat je niet de ernst van de zaak begrijpt! En laat mij lekker de poep aan de eigenaar van de kat teruggeven... Ksnap dat het vies is om kattenpoep op je deurmat te vinden... Maar hee... ik vind het vies om het in mijn tuin te vinden! Maar goed.. je woont niet bij mij in de buurt... dus je hoeft niet bang te zijn
.... Jij wordt heel gauw persoonlijk, denk dat je daar een verkeerde wijze hebt om te discussieren. je neemt dingen aan die je helemaal niet kunt weten. net zoals dat je tegen mij zegt dat ik de ersnt niet inzie... Ik heb zelf 3 katten, die overigens binnen blijven. Ik ben tijdens mijn zwangerschap gekrabd door een kat, en aangezien een kat met zijn eigen nagels in zijn stront roert was er besemettingsgevaar. Een dokter heeft mij toen uitgelegd dat vooral kittens besmet zijn, en een besmetting duurt maar 2 weken waarna ze levenslang beschermd zijn. Ga geen dingen zeggen die je niet zeker weet over mij! Ook ik stop nu. en nee niet omdat je een andere mening hebt, maar omdat ik heb gezegd wat ik wilde ciao
Ik vind niet dat ik persoonlijk word als ik zeg dat ik denk dat Manuela geluk heeft dat haar buren tolerant zijn in het lopen van de katten in haar buurt... En als ik zeg geloof ik... is dat een idee die ik heb ja... en dat meen ik serieus... Het duurt ook geen 2 weken hoor bij een ongeboren kind... Maar ik stop ook met deze discussie... Overigens is het niet eens als discussie begonnen maar helaas wel zo geëindigd.. en ik zeg helaas en dat bedoel ik ook... Ik heb mijn mening gezegd en ik ben het met veel mensen hier eens...
Ik kan het niet nalaten nog even te reageren, want volgens mij lees je niet goed. Het feit dat mijn buren er geen probleem mee hebben en dat jij vind dat ik daarmee geluk heb, is inderdaad ook niet persoonlijk. Het gaat om de zin die zowel ik als Angel Eyes hebben gequote: 'En het gaat jouw te ver een beetje verantwoordelijkeheid te nemen kennelijk... ' Bovendien heb ik nog veel meer dingen gezegd op jouw post maar daar wordt verder ook niet op ingegaan dus laat maar... ik ben inderdaad blij dat ik niet in de buurt woon.
Kattenpoep....hondenpoep....vogelpoep....poeppoeppoep! Zo kan er overal wel over geklaagd worden! Ik vindt het idd smerig als ik op weg naar een trouwerij in peperdure schoenen in een verse hondenvlaai trap, of van de weg terug van de kapper een lekkere witte plakaat op me hoofd cadeau krijg.....of (toen ik nog in eengezinswoning woonde) mijn tuin naar amoniak stonk! Een kattenren, zoals eerder genoemd hier, is ideaal! Mijn moeder heeft er ook een voor haar 11 katten en die beestjes genieten er enorm van! Maar een kat naar buiten laten moet ook kunnen! Mijn katten (nogsteeds toen ik in een eengezinswoning woonde) kwamen netjes om de zoveel tijd naar binnen om even lekker in de bak te schijten of te plassen! kwestie van aanleren (kan makkelijk hoor, je moet er even wat energie in steken). Ik ben langs mijn buren gegaan (lees:de HELE straat) om aan te geven dat mijn katten naar buiten zouden gaan (dmv flyers met foto!) en als ze er ook maar enig overlast van ondervonden zou ik ze weer naar binnen halen!Jammer voor de beestjes maar ik grijp liever ook niet in een drol als ik mijn plantjes aan het doen ben! Gelukkig heb ik nooit klachten gehad! Maar (en ik noem express géén namen) ik vindt wel dat bepaalde mensen extreem overdreven reageren in dit topic! Ik denk ook niet dat dit de bedoeling was van degene die het topic startte (ze vroeg namelijk om een oplossing, niet een discussie! )! Dus ik zou zeggen, geef je mening en respecteer die van een ander! Hou het gewoon een beetje gezellig hiero.... We zitten hier allemaal met 'weetikveel' hoeveel vrouwen en niet iedereen deelt dezelfde mening! Zo, dat was dat! Groetjes!