Ik heb zelf ook 3 katten.. ik vind het niet eerlijk tegenover de dieren om ze in huis te houden. Ze hebben nu eenmaal veel ruimte nodig.. we wonen in een rustige buurt zonder veel snelverkeer voor de deur (dit was een criterium voor mij om er te gaan wonen) zodat ze overdag lekker naar buiten kunnen als ze dit willen. In onze huidige buurt heeft eigenlijk niemand er last van.. ze komen overal wel achter het huis (dat heb je in de nieuwbouw) maar er komen ook katten van anderen in onze achtertuin. Natuurlijk snap ik dt sommige mensen er last van hebben en heb er ook geen problemen mee als ze met een emmer water klaar staan. Maar in een buurt waar we eerder hebben gewoond was iemand die blijkbaar zo'n hekel aan mijn kat had dat ie het nodig vond om op hem te schieten. Gevolg is dat mijn kat nu gehandicapt is, zware operaties moest hebben, een heel stuk van zijn darmen mist (6x geperforeerd door kogels) en heel angstig is voor vreemden. Dit zijn dingen die echt asociaal zijn en veeel te ver gaan. Ook zie ik wel eens dat mensen prikkeldraad om hun tuin heen doen om andermans dieren buiten de poort te houden.. vreselijk gewoon..
Ik hou echt wel van katten, maar... wij hebben zelf een vogel die zomers regelmatig buiten in de tuin staat (in de kooi). Dan moet ik niet allemaal katten door mijn tuin hebben die een lekker tropisch hapje zien staan! Ik word nog weleens SCHIJTziek van alles wat ze in mijn tuin achterlaten (lieten). Elke keer als wij een kat zien (vogel geeft dat heel duidelijk aan) dan gaan we er met een emmer water achteraan hahaha. Moet je maar niet in mijn tuin komen. Van de week had ik weer een jonge poes (nieuw inde straat te pakken). Vorig jaar heeft 1 kat tot 3x toe de merelnesten uit de boom getrokken, toen mijn man hem de laatste keer betrapte heeft hij hem toch even (met een slipper) een pak slaag verkocht... hij loopt nog weleens over de achterste schutting (van de ene schuur van de buren naar de andere) en als hij ons ziet gaat hij rennen, dus het is begrepen denk ik! En nu niet komen met het verhaal dat dit niet mag en zielig is, ik vindt het zielig (en k*t want ik mag de dode kuikens opruimen) als ze een nest roven!
Kijk dat je niet van katten houd oke maar ik vind dat mensen die bv kattenschrikdraad ( zoals mijn buurman ) in hun hele tuin ( en dan bedoel ik de hele tuin ) gaan plaatsen een beetje overdreven, kom op zeg het zijn ook maar dieren ... en tja de hondenpoep die je vaak genoeg op de stoep ziet liggen dat is toch ook vies, maar dan ga ik toch ook geen water gooien naar die honden of schrikdraad om me tuin heen plaatsen .... En sorry hoor Jacky78 maar een kat slaan met een slipper vind ik echt niet normaal als je dat bij mijn kat zou doen dan zou ik het ff bij je terug doen ! Vorig jaar is onze oude kat dood geschopt LETTERLIJK omdat hij ook bij iemand in de tuin was gekomen die het zat was :devil: ... nou serieus als ik er weer aan denk word ik weer pissig en krijg ik weer moord neigingen.! Nogmaals als je geen katten in je tuin wilt oke, no problemo, maar om dan kattendraad te plaatsen of zo'n kat een klap te geven, nee sorry kan ik geen goed woord over zeggen ...
Maar wat moet je er dan aan doen? Ik praat een kat slaan niet goed hoor, maar als je er last van hebt en de eigenaar doet er ook niks aan? Moet je het dan maar gewoon accepteren?
Moet je hem maar in je eigen tuin laten schijten en rondlopen! Ik laat mijn vogel toch ook nietop je kop schijten!
zeg jij dan maar wat we er al aan kunnen doen! BEHALVE DAN DAT JIJ JE KATTEN BINNENHOUDT (of lekker op een boederij gaat wonen) Ik heb een huis met tuuin gekocht omdat ik vogels in mijn tuin wil hebben en niet dat de nesten geroofd worden en ik met de bende zit!
Maar laat maar, dit soort discussie heeft toch geen zin...... wees blij dat je niet mijn buurvrouw bent!
@ jacky78: moet je hem dan schoppen / slaan ? kom op zeg ook al is die kat mijn verantwoordelijkheid dan nog heb jij niet het recht om dat beest te slaan ...
een paar klappen/tikken met een slipper ..... schoppen heb ik niet gezegd! aangezien water en andere dingen niet helpen ja, dan moet dat maar. hij weet nu tenminste waar hij aan toe is maar als jij wat beters weet dat helpt... zeg het me en ik pas het toe! heb echt geen hekel aan katten, maar niet mijn nesten roven en mijn tuin onder schijten dat ik lekker in een stinkende tuin zit in de zomer.. dadelijk een kleine die dan lekker in de poep grijpt....
iets aandoen is een groot woord he als jouw kat bij mij in de tuin komt schijten zou dat zomaar mogelijk zijn... maak geen onderscheid in katten (van wie ze zijn) eerst water, helpt dat niet ga ik er achteraan.... moet hij dan lekker mijn vogel opeten.. is dat normaal? maar ik wacht nog steeds op een antwoord wat er dan wel tegen katten helpt! Maarre ik laat het hierbij toedeloe!
Gewoon weg blijven jagen, waarom gelijk slaan, ik sla ( bv ) jou hond toch ook niet als hij voor mijn deur schijt
Ik vind het zo erg dat jij het gewoon goed praat dat je katten mag slaan, nou wees jij maar blij dat jij mijn buurvrouw niet ben want als jij met 1 vinger aan mijn kat had gezeten dan had ik ff aan jou gezeten ... voor mij part had ik je vogel zelf opgevreten maar niemand komt aan mijn dieren ! En nee tuurlijk is het niet normaal dat katten je vogel opeten maar dat is de natuur ! Althans buiten dan ...
@ Jacky78: Wat als er andere kinderen in je tuin komen ( als bv een bal in de tuin komt ) en ze vertrappen je bloemetjes or what ever, ga je die dan ook slaan ? dat is het zelfde principe !
@jacky78: aan mensen zoals jou heeft mijn kat te danken dat hij maandag is geopereerd en dat hij nu een zwevende heup heeft. Iemand in mijn omgeving heeft het blijkbaar nodig gevonden om mijn kat een klap of schop te geven waardoor in 2 weken tijd zijn poot twee keer uit te kom was. Nou ik kan je wel zeggen dat als ik er achterkom wie het heeft gedaan, dan is die er voorlopig nog niet klaar mee!
wow...wat is deze topic in een avond verandert zeg! ik blijf bij mijn antw...zilverpapier aan draaidjes door de wind laten gaan...dat vinden onze katten echt niet leuk...en mijn katten houden ook niet van frisse geuren zoals tandpasta of mint... En vind het vreselijk om te lezen dat katten meppen krijgen... als er kinderen dingen doen die niet mogen ga ik ook niet slaan nee...je gaat praten met de ouders...
Als een kat een mep krijgt, dat is dierenmishandeling. Sorry maar dan hoor je neit thuis tussen de vriendelijke mensen dat hoort gewoon niet zo. Mijn hond krijgt wel eens een lel over haar oortje, maar dat is om schrikreactie niet om ¨pijn. Voor sommige mensen zijn dierenn net kinderen, en je slaat toch ook geen kinderen? Heb hier ook regelmatig katten van anderen in de tuin, een eet zelfs met ons mee, maarja onze kat eet ook met hun mee. En bij de buren, ivm onze kat helpen wij mee met koffiedik verzamelen, zodat onze kat niet bij hun in de tuin komt. Enne kattenscheit, gebruik ik hier, voor me planten bij de vijver, doen ze het vele beter op. En stinken, nee hoor, laag zand erover en klaar.
Hier 3 katten die wel naar buiten gaan, maar niet verder dan onze tuin. We hebben de tuin niet speciaal afgezet (er staat een gewone schutting omheen) en de katten komen niet buiten de tuin, dat durven ze niet eens. En dat andere katten in onze tuin komen, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Het zijn altijd de buurkatten en die zijn erg lief en spelen met onze katten. Onze katten poepen trouwens ook in onze tuin, maar op een speciaal plekje. We hebben een plekje met zand daar neer gelegd en daar poepen en plassen ze in. Regelmatig scheppen we dat om en je ruikt er niks van!
slaan ed hoort niet. Maar kattenliefhebbers het is echt vreselijk als je dagelijks 10 drollen moet opruimen en zomers de kelderdeur niet kunt laten openstaan omdat ze in je schone wasgoed rollen. Blijf erbij, kattenverjager met geluid, kost wat maar heb je ook wat Enne deze discussie kan niemand winnen, ik heb hekel aan katten, ander houd van ze. Snap dat die beesten naar buiten moeten maar houdt ze lekker in je eigen tuin, heeft niemand er last van