Hoi Meiden, op 25 april kregen wij onze guo. Alles was tip top in orde op de nierbekken van ons kleintje na.. Nja eigenlijk maar 1.. Haar rechter nierbekken zat op 5,1 terwijl 5,0 de norm is.. ... op 2 mei kregen we de 20 weken echo en was hij verder gegroeit naar 5,6mm De linker kant zat op 4,6 die was dus goed. Nou blijven de echoscopistes toch zeggen van meid maak je niet druk komt allemaal goed we kijken bij 32 weken nogmaals maar meestal trekt het vanzelf bij.. Ik kan het niet loslaten en blijf er over piekeren.. Zijn er meer meiden die dit mee hebben gemaakt? Zo ja wat werd er bij jullie verder gedaan? Hoe was het na 32 weken.. Indien nog steeds te groot hoe of wat gebeurde er na de geboorte? Liefs..
Haai, hebben ze je niets verteld over eventuele acties na geboorte? Hadden ze best kunnen doen zodat je gerustgesteld zou zijn. Mijn kindje had met 20 weken ook een rechternierbekken wat iets boven de 5 mm zat. Dat kwam omdat ze gewoon erg veel vruchtwater drinkt. Niets om je druk ver te maken. Bij 30 weken hebben ze nogmaals gekeken en toen moest hetnierbekkentje onder de 10 mm zijn. Dit was ook zo, dus is er niets aan de hand. Ze checken dit omdat zodra je kleintje geboren wordt met veel urine in zijn of haar lijfje de kans aanwezig is dat je kleintje na bevalling een urineweginfectie kan krijgen waarbij ze ook koorts kunnen krijgen. Kindjes krijgen dan vaak uit voorzorg wat antibiotica. Zolang baby in baarmoeder zit is alles steriel, maar buiten baarmoeder kunnen er natuurlijk bacteriën bijkomen. Maak je niet ongerust! En vraag of jouw arts, gyn, of echoscopist het je duidelijk uitlegt! Daar heb je recht op! Groetjes
@ensa, dankje voor je berichtje, ik heb het zelfs 2x gevraagd van stel het zou met de geboorte nog te groot zijn wat dan.. Ahhh daar moet je niet aan denken want vaak trekt het van zelf weer goed.. Nja daar had ik dus niet veel aan.. Maar goed we blijven positief. Liefs