Vele kennen mij hier al jaren en ben ook altijd vrij open geweest wat betreft mijn relatie ( lat) en heb ook vaker geschreven waarom wij niet samen kunnen leven en wonen zo als een normaal gezin. Op onze manier waren en zijn wij gelukkig. Heb geen zin in ruzie heb te veel ruzie mee gemaakt ect ect. Hoe het gaat op het moment. Er is de afgelopen maand veel gebeurt van topic uit de kast komen tot meer dingen. Ga niet alles vertellen maar het was een heftige maand en nog gaat het niet fijn. Moet knokken om overeind te blijven staan wat mij wel gaat lukken!! Eergisteren ben ik er wederom achter gekomen dat mijn lat zijn week geld vergokt heeft. 70 euro hoppa in de druk kast. Hier op is mijn huwelijk ook 10 jaar geleden op stuk gelopen. En ja ook ik ben nog bij hem op onze en mijn manier. Heb samen twee kinderen en vecht nog dagelijks dat ik niet wil dat ze er onder lijden. Blind was en ben ik niet ik vertrouw hem voor geen cent. Aan het einde van het jaar zou hij uit zijn schulden komen. ( traject) en er is wel serieus besproken of wij terug bij elkaar zouden gaan komen. Ik heb wel aan gegeven van dan wil ik heel je salaris en ik beheer de rekeningen ect ect maar mijn echte antwoord was ik ga met jou NOOIT meer samen wonen ik blijf liever onafhankelijk en leef het leven met jou op onze manier nu samen. Want ik ben NIET BLIND> Dinsdag mijn week geld is nog niet gekomen. Hij zou bus shag betalen en wat voor kinderen feestje voor dochter. Ik vertrouwde het al niet. In de avond kreeg ik een app van mijn zwager dat hij daar geld had proberen te lenen en dat hij dat vaker deed. Ik vermoede al weer wat al een tijdje. Hij rookt al jaren mee via mij. Maar het laatste half jaar heb ik gezegd je mag mee roken maar je gaat nu mee betalen. Ik moet ook de einde aan elkaar knopen om rond te komen je gaat mee betalen. Mijn vertrouwen is dus weer geschonden nou ja geschonden ik keek er niet verbaast over. Van oke tja.. Ik zeg dan moet je weer er wat aan gaan doen en terug naar de kliniek waar je vijf jaar gelden naar toe ging om aan je gok probleem te werken. Ik zeg je ( moet ) zelf bellen doet hij niet dan heb ik mijn antwoord ik gooi niet alles meteen dicht ik blijf nadenken en kijken. Het is geen slechte vader en dat moet ik voor ogen blijven houden. Ja wel wat betreft geld. Maar het is niet zo zwart wit. Wat ik met mijn verhaal wil eigenlijk niks gewoon op schrijven. Ik weet wat ik doe wat ik wil en hoe ik het doet. Red het wel ken mijn pappenheimer ondertussen zeer goed. Ook ik heb mijn fouten ook hij. zijn fouten zijn te kosten van zijn kinderen. Gelukkig hebben ze een mama die wel daar voor zorgt ze komen niet iets te kort maar ik ik ben zeer boos eigenlijk te boos om zelfs met hem er over te praten van man o man bijna 50 jaar en nog jou leven niet op oorden hebben wanneer word ook jij volwassen. Ja die 70 euro is zijn geld hij moet er mee doen maar als hij niks heeft bij wie klopt hij dan aan om te eten en te roken JUIST. En daar pas ik voor.
heb wel vaker je topics gelezen. Je zal nu vast veel reacties krijgen van : stop met hem blablabla of wat doe je nog met hem ? Maar zo zwart wit is het niet. Ik wil je een knuffel geven.... Sterke vrouw !!
Lief van je dank je wel op het moment voel ik het niet zo hoor. Beetje uit geput van alles volgende week gelukkig vakantie beetje rommelen a.s zaterdag verjaardag dochter. Daar richt ik mij nu op. Ik geniet van de kleine dingen die wel goed gaan. En dat telt.
Zijn geld, zijn probleem. Maar wees sterk genoeg om hem nee te verkopen als hij bij jou aanklopt voor eten en shag, want dan gaat het wel ten koste van geld voor je kinderen.
Ik heb volgens mij niet vaak gereageerd op jouw topics, maar ik wil nu toch even reageren. Wat ben jij ongelooflijk goed bezig! Je past de aanwijzingen uit je therapie toe, je houdt waanzinnig veel van je kinderen en je hebt een onorthodoxe maar voor jou werkzame manier gevonden om met je ex te leven. Petje af!!
Je weet heel goed wat je wil en je houdt je daar ook aan Goed hoor! Maar als je het financieel zo moeilijk hebt zpu ik stoppen met roken. Dan kan hij niet meer van jou roken en het kost jou ook niks meer.
Ik heb respect voor je . Vooral hoe je je kinderen boven aan zet en ondanks dat jij vast bij die man wilt zijn je niet samen woont zodat de kinderen de problemen ook niet merken . Verder vind ik het een goede manier , vooral als je toch gek op iemand bent maar niet met zijn problemen kan leven is het echt een goede optie . Alleen tjah hij moet kwa geld gewoon bijdragen voor de kinderen en als hij dat niet doet zou het dan geen optie zijn alimentatie te eisen ?
Ik vraag me wel af hoe gezond deze relatie nu eigenlijk echt is. Je probeert het in elk topic heel goed en positief te brengen maar tussen de regels door lees ik een hele hoop wantrouwen en onrust en dat is toch precies wat je niet wil, vandaar een lat relatie? Ik kan je geen tips geven want ik het geen ervaring met lat relaties. Aangezien je meerdere topics start over je relatie lijkt het mij misschien wel verstandig om samen met iemand te gaan praten?
Je vecht nog dagelijks, met de reden dat je niet wilt dat je kinderen eronder lijden.. Dat snap ik niet helemaal. Kinderen zijn ALTIJD de duper van een scheiding, in welke vorm dan ook. Denk je dat je kinderen hier allemaal niets van meekrijgen? Ik zou er echt serieus over nadenken of je kinderen niet gelukkiger zouden zijn als ze niet zoveel spanning tussen hun ouders zouden zien, die toch al niet meer bij elkaar wonen.
' hier ben ik het mee eens, lijkt wel een beetje struisvogel politiek zo, de kinderen voelen echt wel feilloos aan dat er spanningen zijn en persoonlijk geloof ik niet in een lat relatie (maar dat laatste is mijn persoonlijke mening)
Dit en vooral dat eerste vraag ik me af als ik je topics lees, geloof je ook echt dat op deze manier je kinderen niks van alles mee krijgen?!? Ik lees daarnaast vooral veel zorgen en verdriet in je verhalen maar mag toch hopen dat jullie het ook leuk hebben, zo niet dan snap ik echt niet waarom je in deze 'relatie' blijft...sorry.
Lastige situatie waar wij niet over kunnen oordelen vind ik Ik vind wel dat je voet bij stuk moet houden wat betreft dat geld, als hij het op gokt dan heeft hij die week maar geen eten en niks te roken. Elke keer dat jij hem dan toch weer te eten en te roken geeft dan maak je het voor hem veel te gemakkelijk om zijn geld weer te vergokken.
Dit! Ik heb echt bewondering voor je penseel maar dat wist je al. Wij kunnen hier allemaal wel wat vinden, maar wij zitten niet in dezelfde situatie. Je houdt jezelf toch maar overeind, en je lat mag in zijn handjes knijpen. Ik hoop dat hij dat ook eens gaat beseffen, want zonder jou had hij waarschijnlijk niet eens meer zulk contact met zijn bloedeigen kinderen kunnen hebben. Dikke knuffel!!
Met de laatste zin sla jij idd de spijker op zijn kop. En dat is dus de reden waarom dit nog zo loopt. De kinderen weten beide niet wat er deze week heeft afgespeeld. En dat zal zo blijven zoals zo vaak. Dit is besproken toen de kinderen lagen te slapen. Ik snap dat sommige zich het ook echt af vragen hoe je dit ook in stand kan houden. Ik heb mij jaren geleden voorgenomen om ondanks alles echt alles de band tussen de kinderen en hun vader zo soepel en glad mogelijk te laten verlopen. Mijn frustratie.s zijn er zeker. Vandaag heb ik ook een gesprek gehad met mijn hulp verlenen hier over. Ze vroeg zich ook af of ( lat) het wel kan om bepaalde dingen in zijn leven te kunnen veranderen. Ik zeg ik ben jaren geleden al met hem bij de hulp verlening geweest ze zeg je mag best( moeilijke) dingen met hem samen doen. Ze gaf mij een adres voor verslaving en ik heb het hem daar straks gegeven en besproken ook zij heeft hem een paar keer gezien. De kans is aanwezig dat hij het gewoon niet goed kan en snapt. Hij zegt tegen mij de ha wil mijn niet door verwijzen. Mijn hulp zegt dat kan niet kloppen. Ook dat dacht ik al. Mijn lat is een ingetogen man verlegen en een goed sul. Op bepaalde momenten van ( stress) Of problemen waar hij niet uit komt doet hij deze dingen. ( ontlading) hij kan niet goed zijn eigen grenzen aangeven. Heb het met hem besproken en met haar. Waarom ik zo stellig ben is omdat ik buiten dit. Hij een hele lieve man is. Die geen vlieg kwaad zou doen iedereen doet een beroep op hem en hij kan zeer slecht nee zeggen. Het is geen excuus maar het verklaard wel bepaalde dingen. Ik kan zijn probleem scheiden tussen het goede aan hem en het ( foute) wat hij doet. Het is niet zo zwart wit. Dus ik ga toch nog eens met hem aan de slag om te kijken of hij toch met iemand kan gaan praten, Wat zeer moeilijk zal zijn hij zal zijn emoties bijna niet tonen is zeer star en heel koppig. Ook hij heeft een deprie kant. Van binnen is het een goed mens. Dat hij niet met zijn geld kan om gaan dat hij niet goed voorzichzelf zorgt is tot daar aan toe. Ik geloof werkelijk een verslaafde of iemand die een probleem heeft die moet je begrenzen. Maar ook niet totaal laten stikken. Als ik hem bel voor de kinderen is hij er binnen zo veel minuten bewijzen van spreken hier. Ik moet hem veel aansturen en veel dingen helpen herinneren maar hij is er als het echt nodig is hij moet nog steeds goed leren om zijn grenzen aan te geven. Ik hoop dat ik het zo goed heb kunnen uit leggen ondanks dat wij niet zo samen zijn en ook zo niet samen gaan leven. Kun je toch van iemand houden. Ik hou op mijn manier van hem. Ja dat ik wel eens een topic er over open ook ik ben maar een mens van vlees en bloed. En het even van je afpraten met mensen is al steunend. Ik vind persoonlijk dat je als ouders heel ver moet gaan om je kinderen te beschermen dat zal niet altijd lukken of op een fijne manier gaan. Daar moet je mee om leren gaan. Ik kan dat op een bepaalde manier. En toch soms word je vertrouwen geschaad zo als in dit geval. Het is geen reden om op te geven. Hoe vaak lees je niet dat ouders elkaar de tent uit vechten om alles. Als je het anders kan doen zoals in mijn geval dan maak je er van wat je er kunt van maken. Ik wil straks als mijn kinderen groot zijn horen van mijn kinderen van mama we weten wel dat het niet makkelijk was samen zo met papa. Maar toch fijn dat deze man in ons leven kon blijven ondanks alles.
Geen tips of advies, maar wil wel even zeggen dat ik jou echt een lieve vrouw vind en dat je echt knokt voor je gezin. En daar hoort jouw lat ook bij, hoe moeilijk hij het zichzelf en jullie soms ook maakt. Jij bent er voor hem, maar niet ten koste van je kinderen. Het enig wat ik je mee wil geven is, dat je wel moet opletten dat het niet ten koste van jezelf gaat. Maar ik heb echt respect voor je!
Ik sluit me hier volledig bij aan!! Je bent zo'n sterke, maar toch zachte, gevoelige en slimme vrouw. Dikke knuffel!
Ik denk dat je het goed doet. Je weet vast wel wat een 'enabler' is. Nou, JIJ bent dat dus NIET voor hem. In elk geval goed voor jou, want dan lijd je er zelf ook niet (financieel) onder. Al het geld dat mensen aan hem geven, helpt niet. Ze maken het dan alleen maar makkelijker voor hem om de fout in te gaan. Is allemaal weggegooid geld. Jammergenoeg kun je dat niet de hele wereld doen inzien. En met mensen met problemen zoals jouw lat, die gaan gewoon naar de volgende voor geld als ze merken dat ze bij iemand niks meer kunnen krijgen. Houd vol, meid! Zorg in deze inderdaad eerst maar dat jullie zèlf niks te kort komen!