Hallo allemaal Dl is 8.5 mnd en ze heeft mega last van de hitte...ze word er bloedchagerijnig van. Buiten op balkon in een badje is geen optie..het is daar over de 40 graden. We hebben haar nu binnen met water laten spelen. Ik vraag me af wat jullie doen met deze temperaturen.. Gr baby001
's Morgens vroeg alles open, zodat het nog even door kan waaien. Vervolgens doe ik alles dicht en blijf zoveel mogelijk binnen. Ik ga of vroeg in de ochtend of begin van de middag er even uit. Vanmorgen ging ik bv. om 8.30 al boodschappen doen, toen was het heerlijk! En verder hebben wij misschien het voordeel dat we een heerlijk koele plavuizen vloer hebben. Hier krijgt de tuin een metamorfose, dus hier ook niet echt de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Morgen ga ik een dagje naar m'n moeder en daar lekker in de tuin zitten en dan kan de kleine jongen lekker met water kliederen. Weet niet of dat voor jou nog een optie is? Een dagje naar (schoon)moeder/ zus/ vriendin o.i.d.?
Waarom ga je niet naar het zwembad? Ik zie veel moeders met baby aan het zwembad zitten. Mutsje op, goed insmeren en even in samen in het water poedelen!
Hier is het enige moment dat ze vrolijk is, het moment dat ze in haar zwembadje zit.. Als ik geen tuin zou hebben, zou ik 'm in de badkamer neerzetten (het is zo'n minibadje van zo'n 50 centimeter doorsnede, kosten 3,99 bij Intertoys).
Aan het zwembad? Buiten? Nee...mij niet gezien... dat vinden we toch echt te heet nu. Ik ga inderdaad sochtends vroeg al lekker naar buiten...dat is inderdaad dan heerlijk vertoeven.. smiddags inderdaad veel binnen en dan nu met water binnen gespeeld.. dat vind ze echt heeeerlijk! Misschien kan ik morgen wel even een badje op het balkon zetten...maar of dat handig is als het 40+ graden is?!
Tot half 1 is het hier in het zuiden van het land best goed uit te houden bij het zwembad hoor! Zelf dan ook ff in het water liggen. Later op de middag is een ander verhaal...ZL heeft het dan zelf ook veels te warm om buiten te spelen. Ik ben even wezen shoppen in het winkelcentrum hier. Lekker airco 😁
Ik zag laatst ergens een foto voorbij komen dat iemand een waslijn had gespannen op het balkon en daar een oud laken aan opgehangen, zo bleef het lekker op het balkon. Misschien een idee? Ik kan helaas ook geen kant op met 3 baby's en in huis is het echt TE warm. Heb alles tegen elkaar open staan, want alles dichthouden is hier geen optie. Plat dak en enkel glas, pff! De jongens slapen ook bijna niet overdag, maar zijn tot nu toe niet super chagrijnig. Heb wel een klein badje op ons dakterras staan, maar eigenlijk vind ik het daar ook te warm.
Ik heb mijn zoontje (bijna 8 maanden) net in een lauwwarm badje gedaan, in de badkamer, want op het balkon is het hier ook niet uit te houden (ligt op Zuid). Voor de rest inderdaad natte washandjes. Ik vind het wel moeilijk met de borstvoeding. Hij krijgt op verzoek, maar ik weet niet of ik ook extra water moet geven. Onder de 6 maanden wordt dat afgeraden, maar hij is dus al bijna 8 maanden.....
@ anouschka: ik geef mijn dochter na de borst vaak nog een komkommer/watermeloen of een borstvoedingsijsje... misschien een idee? @natasjee: jemig... dat zijn pittige tijden! Ik vind het met een baby al aanpoten om deze hitte door te komen
Hij mag water, maar je kunt ook gewoon extra fruit aanbieden EN de BV past zich op het warme weer aan en wordt dan ook wat wateriger