veel aan oortjes zitten maar geen oorontsteking?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsa, 2 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

florian zit heel erg veel aan zijn oren, zeker tijdens het drinken van de fles. laatst is hij een week heel ziek geweest met veel huilen,koorts etc. zelfs naar het ziekenhuis gemoeten, maar we zijn er niet achter gekomen wat hij toen had. Na een antibiotica kuur ging het weer beter met hem. hij huilt niet als je hem neerlegt etc, hij is nu weer heel vrolijk. Ik moest van de week op controle bij de huisarts met hem en zijn oortjes zien er wel schoon uit. De kinderarts hield het trouwens wel op een oorontsteking toen hij zo ziek was en de huisarts niet, dit vond ik al zo raar.

maar hij blijft heel veel aan zijn oren zitten, kan het ook zijn dat hij dit uit een soort van gewoonte doet? herkennen jullie dit bij jullie kindjes? hij lijkt me nog wat jong om bewust te weten dat het zijn oren zijn nl. :D

bedankt alvast voor jullie antwoorden.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Doet Annika ook, als ze haar duim in d'r mond steekt gaat haar andere hand automatisch naar haar oor.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het kunnen ook doorkomende tanden (eventueel kiezen) zijn.
    Door de druk die dan op de kaak zit, kunnen oren ook pijn gaan doen.

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier exact hetzeldfde :)

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier de laatste tijd ook veel aan de oortjes zitten! Ik dacht ook al aan oorontsteking maar ga er nu toch vanuit dat dat niet zo is....

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan zullen het idd de doorkomende kiezen zijn, want ze is de afgelopen 6 weken veel gaan duimen en dat kwam ook door de kiezen zeiden ze op het CB.

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky heeft al 6 dagen koorts....en zit ook veel aan haar oortjes....
    de huisarts zei dat het geen ontsteking was....
    de rest ook onderzocht, maar niks kunnen vinden!
    dus waar die koorts nu vandaan komt?! geen idee...
    maar oorontsteking heeft ze niet!

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke doet dat ook! Ik vroeg het me ook al af...
    Ze heeft haar eerste tandje al wel door, maar veel bulten in haar onderkaak. Ik denk nog meer tandjes dus!

9. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Ons ventje zit ook veel aan z'n oortjes. En dat betekent dat ie moe is! (of inderdaad oorontsteking, maar dan is het ook veel en hard brullen geblazen)..

10. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Ik herken her verhaal ook. Onze huisarts zei dat het misschien jeuk kon zijn van oorsmeer. Ik denk zelf dat het iets met tanden te maken heeft.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Hier ook een oorfrummelaar, ze zit vaak ongegeneerd heerlijk met haar vinger in haar oor te roeren. Ze heeft 1 x een lichte oorontsteking gehad. Volgens het CB zat er wat oorsmeer en dat kan wat kriebelen. Maar het kan een een tandje zijn.

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wat een leuke en herkenbare reacties, bedankt hiervoor!

florian heeft nog geen tanden, nog niks te zien. maar daar zou het inderdaad mee te maken kunnen hebben. en wat ook nog zomaar zou kunnen is inderdaad dat z'n oorsmeer jeukt :D :D haha,lekker ongegeneerd "dabben" in zijn oren!

en verder als hij moe is herken ik het ook wel. hij is een flinke duimer en aan zijn haren frummelen of aan zijn oren zitten gaat wel samen.

nogmaals super bedankt, weet nu dat ik me er geen zorgen over hoef te maken.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier gaat het echt alleen in combinatie met haar duim, heel grappig gezicht, als ze op haar andere duim gaan zuigen wisselt ze ook met haar handje van oor.

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa heeft dat ook een periode gedaan vaak deed ze het als ze moe werd.

15. melinda

melinda Lid

13 jun 2008
    17
    0
    0
    tilburg
    hier nog zo 1 :)
    ik heb het op t bureau gevragen en die zeggen dat het een gewoonte is

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    hier nog eentje die vaak aan z'n oren trekt, ik kan er geen reden voor verzinnen, maar ben het hem wel aan het afleren, hihihi, zo krijgt ie nog flaporen!

Deel Deze Pagina