opvolgmelk zorgt dat mijn kleine te veel overgeeft

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hajar, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleine is vanaf 6 maanden aan de opvolgmelk van Friso extra. Sinds we er mee begonnen zijn geeft hij zoveel over en heeft totaal geen eetlust meer. Normaliter dronk hij zijn flesjes goed 4x180 fruit en als avond eten groente. Nu wil hij gewoon niks meer eten en zijn flesje drinkt hij maar 90 cc en geeft dan ruim de helft over. Echter als ik hem in de ochtend half volle melk geef met liga koekje dan drinkt hij dit helemaal op en geef hij wel een mondje over maar niet zoveel als hij de opvolgmelk drinkt. Wat te doen. Ik heb de neiging om over te stappen naar gewone melk is dit een optie??? Hoe compenseer ik dat de ijzer etc. Ik kreeg van de cb het advies dat ik maar moet stoppen met melk en hem gewoon eten moet geven. Echter denk ik niet dat dit de bedoeling is omdat hij melk nu nodig heeft. Hij is ruim 7 maanden.

Graag lees ik snel een reactie ik zit met mijn handen in mijn haar!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Geef je nog Friso Extra? Dat is voeding voor hongerige baby's. De opvolgmelk valt ook sowieso wat zwaarder. Het lijkt me voor je zoontje beter om over te stappen op Friso Standaard 2. 4x180/6 is dan een maximum, 3 flessen van 210/7 mag ook (of 4 flessen van 150/5 als dat beter gaat). Ik denk dat hij anders, met zijn groente en fruit en koekje erbij, wat teveel krijgt. Het spugen zal ook overgaan als je een andere soort voeding en wellicht iets minder voeding geeft.

Gewone halfvolle melk is nog niet geschikt voor de leeftijd van je zoontje, dus dat raadt ik je ook echt af tot je zoontje minimaal 1 jaar oud is. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina