Hoi hoi! Ons meisje is vandaag precies 6,5 maand. Sinds vorige week zondag geven wij haar groente. Het bureau gaf mij eerst advies om tussen 2 voedingen in haar eerste groentehapje te geven; zo gezegd, zo gedaan. Het resultaat; de hele FV kwam er weer uit! Ook het hapje op zich was geen succes; ze kokhalste vreselijk en werd ook benauwd. Toen ik die dag daarna contact had met het bureau gaven ze mij het advies om vóór de derde fles haar hapje te geven, omdat ons meisje dan al trek zou hebben. Tot op de dag van vandaag vind ons meisje het hapje echt helemaal niks! Als ik met het bordje op haar af kom lopen begint ze al zachtjes te jammeren. Áls ze haar mondje open doet, duwt ze met haar tongetje ook alles zo weer uit en ze kokhalst nog steeds erg. Daarnaast spuugt ze ook weer meer sinds we de hapjes geven. Toen ze net geboren was deed ze dit ook; we zijn toen Johannesbroodpitmeel gaan geven, en het was weg. Nu begint het weer. Vorige week eind van de week moesten we weer naar het bureau en toen zei de arts dat ik al gewoon met fruit en brood moest gaan beginnen; zelf ben ik hier niet voor. Ons meisje hapt al haast niet met het groentehapje, hoe kan ik haar dan al fruit en brood gaan geven? Vandaag contact opgenomen met Nutrilon zelf en zij gaven ook aan dat we het rustig op moesten bouwen met bijv. 2 dagen dezelfde groenten. Dit doen we eigenlijk de hele week al, maar het gaat niet vooruit. Weten jullie een oplossing? Zelf dacht ik erover na om morgen eens een potje te gaan halen. Ik maal namelijk alles zelf, misschien dat dit toch te bitter/.... is? Jullie misschien tips?
Hoe vloeibaar/vast is het hapje? Kan het zijn dat het te vloeibaar is voor haar? Daarnaast zou ik me nog geen zorgen maken, veel kinderen hebben echt tijd nodig om te wennen aan de overstap. Mijn dochter at pas na 8 weken meer dan 2-3 happen. Ze vond die hele lepel niks aan. Met 9 maanden at ze alles en alles in stukken en zelf met de handen. Veel kinderen vinden puree ook niks aan. Bij deze babys werkt het veel beter om een stuk in de hand te geven, zodat ze zelf kunnen sabbelen. Daarnaast zou ik me geen zorgen maken over hoeveelheden. Het is maar bijvoeding. Zolang ze 800cc opvolgmelk drinkt krijgt ze alles binnen.
Sluit me helemaal aan bij Adi... Zou niet overgaan op potjes. Je kindje weet niet beter en je kunt je kindje dan beter laten wennen aan echte smaken! Je zou eventueel het hapje wat dikker kunnen maken met rijstebloem naturel. Maar zou het ook eens proberen om bijvoorbeeld een gekookt/gestoomd worteltje of zo in haar handjes te geven. Kan ze zelf wat proeven en voelen... Als het haar écht tegen gaat staan zou ik misschien zelfs een weekje niks geven en dan weer rustig starten of zo. Lastig he, het is natuurlijk allemaal zo makkelijk gezegd door ons, maar zelf wil je zo graag dat ze iets binnen krijgt! Succes...
Heb je al eens fruit geprobeerd, of simpelweg wat pap? Zodat ze eerst wat kan wennen aan het happen op zich? Er wordt vaak geadviseerd om te beginnen met groenten, zodat ze niet wennen aan het zoete van fruit, maar ik ben toch gewoon lekker begonnen met peer, en dat ging gelijk goed. Daarna banaan en appel, en toen pas groenten. Toen vond hij het eten van een lepeltje inmiddels zo leuk, dat ook dat goed ging. Misschien een idee?
Geef je kindje even de tijd om te wennen. Vaak hebben ze eventjes nodig voor eraan gewent zijn. Bied nu ook niet iedere dag gelijk iets anders aan, laat haar eerst wennen aan een smaak en als dat goed gaat een nieuwe smaak aanbieden.
Ik heb gewacht totdat N.iels zelf aangaf dat ie iets extra's wilde, want de eerste keer dat ik tussen de voeding een potje fruit gaf heeft spuugde hij ook alle voeding terug..