gynaecoloog kan voor nod al zien of zwanger ben?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sirine, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sirine

sirine Lid

26 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey iedereen
    ik word al twee maanden opgevolgd door de gyn, nu staat er een eitje klaar dat elk moment kan springen.
    verder heeft ze een onderzoek gedaan en mijn slijm van de baarmoeder bekeken.. hierin was veel activiteit te zien van de zaadcellen van men man.

Men eisprong zal vandaag geweest zijn en over tien dagen moet ik terug en dan kan ze eigenlijk al zien of ik zwanger ben of niet?
    Vind het best gek..

Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik hoop stiekem op een positief resultaat maar probeer er niet te veel aan te denken..

Grtjss

2. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Dan kan ze in iedergeval een innesteling zien,

Heel toevallig kwam ik op 10dpo bij de gyn ivm controle baarmoederhals kanker en die zag idd een innesteling..

Had meteen gezegd dat we een positieve zwangerschapstest hadden

Maar een innesteling zegt nog niets het kan dan alsnog alle kanten op..
    Maar dat is iets dat je dat waarschijnlijk ook zeker wel van de gyn zal horen

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat is echt onmogelijk.Zou die gyn ook eens vragen waar hij afgestudeerd is;)

4. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ja mijn fertiliteitsarts zei ook dat ze bij 4 weken zwanger echt nog niks op een echo kunnen zien. Alleen bij een bloedtest kunnen ze dan zien of je zwanger bent.

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Btw. Ik heb een echo op 9dpo gehad en toen was niks te zien. Op 12dpo wel verhoogd hcg in het bloed en dus zwanger.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Lijkt mij onmogelijk ? Volgens mij kunnen ze alleen op een echo misschien wat verdikt baarmoeder slijm vlies zien

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een gynaecoloog die een innesteling kan zien? :(
    Wauw! Dan moet mijn hoger geschoolde fertiliteitsarts van het UMCG nodig eens bij die gynaecoloog in de leer. Een innestelling kun je niet zien. Het is dan namelijk nog microscopisch klein! (Of hij moet met een microscoop naar binnen zijn geweest). :$
    Hoe heeft hij dat gezien dan? En wat zag hij dan? Een vruchtje wat zich innestelde? :( (En dat kan dus niet!)

Want zelfs op een echo van 4 weken zie je nog helemaal niks, behalve wat verdikt slijmvlies. Verder niks noppes nada. Hoe kun je in hemelsnaam dan wel iets zien van een innesteling?

8. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige wat ze zou kunnen zien is verdikt baarmoederslijmvlies, dit had ik bij mn 2de zwangerschap Kwam voor onderzoek en ze zei ik had verdikt slijmvlies waardoor ze een hele vroege zwangerschap verwachte, moest bloedprikken en idd zwanger, terwijl de zwangerschapstest nog negatief gaf.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben op 9dpo ongeveer geweest de vorige zwangerschap. Ik wist niet dat ik zwanger was en ook niet dat ik op 9dpo zat. Het enige wat ze zei is dat ik inderdaad na de eisprong zat. De dag erna testte ik positief, maar een innesteling heb ik echt niet gezien.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een innesteling zien? Dat is knap! Een eicel zie je alleen onder een microscoop. Dus ik zou niet weten hoe je dat op een echo in beeld moet krijgen.

Je kunt over 10 dagen een bloedonderzoek doen en dan kan er eventueel iets van HCG in je bloed gemeten worden, als er iets gaande is.

Je kunt echt niks op een echo zien. Je ziet pas met 5 weken zwangerschap een vruchtje in beeld en dat is ruim drie weken na je eisprong. ;) Dus je gyn heeft blijkbaar supersonische ogen, een gat in de markt!

Maar in ieder geval veel succes toegewenst!

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Verdikt baarmoederslijmvlies heeft elke vrouw na haar eisprong. Dit groeit tegelijk met een eicel en wordt vervolgens door hormonen in stand gehouden tot je menstruatie, zodat er eventueel een innesteling kan plaatsvinden. Ben je niet zwanger, dan wordt dit dikke baarmoederslijmvlies tijdens je ongesteldheid afgestoten. Zie je voor je NOD een verdikt baarmoederslijmvlies, dan is dat dus heel normaal en standaard en zegt het helemaal niks over het wel of niet zwanger zijn.

12. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Zover ik weet is dat dan nog niet te zien voor je gynaecoloog. Herkenbaar hoor, ik heb na mijn ingreep ivm onrustige cellen telkens als ik voor controle moest komen gehoopt dat de gynaecoloog zei; je bent zwanger! Na de 2e keer dat ook tegen haar gezegd zei legde toen uit dat ze dat dan nog niet kan zien.

Sterkte!

13. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt me waarschijnlijker dat de gyn wil controleren of je ei echt gesprongen is en of je baarmoederslijmvlies de juiste dikte heeft voor dat stadium van je cyclus.

14. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Lijkt me sterk dat ze dat kan zien. Wel kan ze zien of je eisprong daadwerkelijk is geweest. De test zal dan uitwijzen of je zwanger bent.

Zo ging het tenminste bij mijn eerste. Ik werd tijdens mn cyclus gevolgd, kreeg echo's om te kijken of er een eisprong aan zat te komen. Bij een van de echo's zag ze dat de eisprong was geweest en moest ik aantal dagen erna een test doen. Maar verder zien ze nog niks.

15. sirine

sirine Lid

26 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik nu ook raar.. hoe kan ze nou zien of ik dan zwanger ben vind het maar gek. Want als je zw bent kunnen ze het pas na 5of 6weken zw zien..

Mss gaat ze bloed trekken? Verhoogt je hcg vanaf het moment dat er een innesteling heeft plaatsgevonden?

Dinsdag heb ik een afspraak dan houd ik jullie op de hoogte

Bedankt voor de reacties xx

16. angel12

angel12 Bekend lid

28 okt 2014
    503
    79
    28
    Je hcg verhoogt wel na innesteling, maar jij bent deze week pas vruchtbaar toch? Innesteling kan wel een week na je eisprong zijn dus als jij dinsdag bloed gaat prikken denk ik dat ze nog niks kunnen zien. Pas later.

17. sirine

sirine Lid

26 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eisprong zal zondag of maandag geweest zijn. En dinsdag heb ik een afspraak dan zal het al een weekje verder zijn..

Wat tof dat iedereen reageert; heel leuke pagina. Ben ook lid op andere forums maar niet veel mensen reageren

Bedankt allemaal, dat het maar snel dinsdag is want kan niet meer wachten.. het duurt allemaal zo lang precies ..

18. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mij zag ze t wel. T gele lichaam dat normaal 1-3 dagen na eisprong afsterft was er nog 10 dagen na ei. Als de bevruchting niet lukt dan sterft t af, en als de innesteling niet lukt sterft t ook af. Dus ik had geluk en ze kon toen al zien dat ik zwanger was, heeft het alleen nooit benoemd maar ik wist genoeg ;)

19. sirine

sirine Lid

26 mei 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb raad nodig..

Ik moest de 13e mei ongesteld worden normaal gezien. Ze zijn nooit doorgekomen.. de 19e mei had ik afspraak bij me gynaecoloog en had dit gezegd ze hzd een echo gdn en kon concluderen dat ik nu pas men eisprong ga krijgen ( dus we namen aan een langere cyclus) nu net naar wc geweest en heb bruin verlies met roze &rood. Ik snap er niets meer van? Mijn eisprong is pas geweest ben ik nu ongesteld ofzo??
    help

20. Mava

Mava Actief lid

23 mei 2013
    114
    0
    16
    Sorry ik zou het niet weten. Soms hebben mensen met de innesteling een beetje bloed, maar zelf heb ik dat nooit meegemaakt. En ik vraag me af of het bloed dan bruin (oud) is. Lijkt mij dat het bij een innesteling helder rood is.
    Je beschrijving lijkt me daarom het meest op een menstruatie helaas.
    Hoe is net nu? Bloed het nog, heb je krampen?

Deel Deze Pagina