Wat te doen? Bed drama!

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Denk door het haastige uit elkaar halen. Maar goed. Daar was ik niet bij dus wil die afdeling er niet bij betrekken zonder bewijs.

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    459
    83
    In dat magazijn?
    Wel een erg slechte service zeg. Balen.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Die was inmiddels ook al dicht.

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    459
    83
    Dus er was geen personeel om even te helpen inladen ofzo? Het was zo op straat gelegd?

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nee, het oorspronkelijk 'beleid' is dat het bed na het betalen van de aanbetaling, gelijk achter in het magazijn wordt gezet. Om verdere beschadiging te voorkomen. Je gaat dus akkoord met wat je ziet in de winkel en extra beschadigingen zouden er dan niet bij moeten komen.

Aangezien dit product daarna nog 5 dagen in de winkel heeft gestaan, is er in de tussentijd nog van alles mee gebeurd (dat moet wel) en zijn er beschadigingen ontstaan waar wij niet mee akkoord zijn gegaan op moment van aankoop.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou morgen teruggaan met het bed en desnoods vragen om de baas van de hele tent te spreken.
    En er niet buitengaan zonder dat je je centen terug hebt en het bed terug in 't magazijn of de showroom staat.

Ik zou hen desnoods duidelijk maken dat je anders wel es lelijk kan staan doen in de winkel of op de parking. Werkt niet echt verkoop-bevorderlijk voor hen.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nee aangegeven en alles afgesloten. Het Zuiderster personeel zelf kwam op dat moment net naar buiten.
    Die hebben we dus toen ook aangesproken en de eerste verkoopmedewerkster zei dat we morgen maar terug moesten komen, want ze wilden nu naar huis.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Ik raad je aan om morgen, voordat je terug naar de winkel gaat, te bellen met het juridisch loket.

9. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat een slechte service! Ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Ook al doen ze enorm moeilijk, doorgaan tot je het geld terug hebt. Wettelijk gezien heb je ook recht om een koop ongedaan te maken.

Ik heb ook wel eens aankoop gedoe gehad. En als je maar lang genoeg vol houd, dan kom je vaak wel erg ver!

10. mumija

mumija Niet meer actief

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Oja. Hij heeft overigens nergens getekend voor ontvangst.

12. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen verstand van maar als zij het geld niet volledig terug willen betalen; vragen om een directielid of de hoogste piet die er werkzaam is en anders lekker stampij maken in de winkel met alle klanten erbij dat die gelijk weten dat het een zootje daar is.
    Heb je toevallig geen fotos van het bed gemaakt met de zwarte veeg en de kras??

13. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Je krijgt bij aankopen vanuit de winkel geen geld maar een tegoedbon terug. nou ik zou erg kwaad worden als dat zo was. Staat bij de voorwaarden van hun winkel

14. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    CBW Voorwaarden Welkom bij de ZuiderSter, woonwinkel te Capelle a/d IJssel en Barendrecht

ARTIKEL 10 - Het vervoer en de beschadiging bij aflevering

1. In de overeenkomst is, tenzij anders overeengekomen, begrepen het vervoer van de gekochte zaken door de ondernemer, die het risico van beschadiging en verlies draagt. Worden de gekochte zaken door een beroepsvervoerder bezorgd, dan is de ondernemer gehouden te zorgen voor genoegzame verzekering. Indien bij aflevering van zaken beschadigingen worden geconstateerd, dient door de afnemer op het ontvangstbewijs aantekening van de beschadiging te worden gemaakt.
    2. Indien bij aflevering geen gelegenheid bestaat om eventuele beschadigingen aan de geleverde zaken te constateren, dient dit door de afnemer op het ontvangstbewijs te worden vermeld. Het verdient sterke aanbeveling uiterlijk waarneembare beschadigingen binnen twee werkdagen na aflevering bij de ondernemer te melden.

Het is wel niet vervoert, maar wel beschadigd voor/bij aflevering.

Actievoorwaarden leegverkoop Welkom bij de ZuiderSter, woonwinkel te Capelle a/d IJssel en Barendrecht
    Bij de actievoorwaarden staat dat het meeneemprijzen zijn, volgens mij kun je het dan niet terugbrengen toch?

En bij de normale voorwaarden staat inderdaad dat bij hoge uitzondering een tegoedbon wordt gegeven..

Klinkt niet echt positief!:(

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nee precies, maar het is gewoon eigenlijk heel erg krom op deze manier. Aangezien we gewoon met bed en al werden weggewuifd en morgen maar ons geld maar terug moesten komen halen.

Er was geen optie voor een aantekening, geen optie tot het teruggeven van het bed, geen optie voor eventuele op en aanmerkingen (ja mondeling) en er werd eigenlijk geen logisch gesprek gevoerd.

16. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Nee lijkt mij ook geen fijn bedrijf als ik de voorwaarden lees, daar zit weinig klantenservice bij! Ik hoop dat het je morgen toch lukt.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Eh...ze boden je toch gelijk geld terug aan. Alleen moet je dan wachten op tot morgen. Probleem was dus al opgelost? (Hoewel de manier waarop wellicht niet zo netjes was). En nu maak je zelf het probleem alleen maar groter...toch?

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    `
    Ueh nee. Want het is dus nog maar afwachten of we dat geld morgen terugkrijgen :).

19. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Ik zie het probleem ook niet helemaal én ik snap al helemaal niet dat je het bed überhaupt meeneemt!
    Succes!!

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dan moet je lezen.
    Dat scheelt al heel erg veel voordat je zegt dat je iets niet snapt ;). Heb het namelijk al uitgelegd.

Deel Deze Pagina