Wat te doen bij blaffende hond??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben dus enorm tegen blafbanden, maar dat is een persoonlijke mening. Een hond blaft met een reden en nooit zomaar.

Hier blafte mijn honden om alles wat langsliep. Ik werd er helemaal gek van en heb dit afgeleerd met de plantenspuit.
    Zodra ze een blaf gaven, kregen ze een flinke straal tegen zich (nooit kop) en nu blaffen ze niet meer. Alleen met de deurbel willen ze nog weleens aanslaan, maar zodra de bel gaat en ik de spuit pak zijn ze gelijk stil.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.873
    113
    Ik ben het met Isademi eens.
    Zou eerst wat andere dingen proberen voor je aan zo'n blafband begint. En als je een blafband gaat gebruiken, zou ik dat wel doen met wat hulp van een professionele hondentrainer, die daar ervaring mee heeft, want die dingen schijnen 9 op de 10 keer verkeerd gebruikt te worden.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Je praat jezelf volgens mij ene beetje tegen want je zegt dat ze blaffen met een reden en dat dat niet "afgestraft" mag worden (met een blafband) maar ze mogen dan wel afgestraft worden met een waterspuit?

Das in principe hetzelfde effect als een blafband, die je trouwens ook met citroengeur hebt en hoge tonen, dus niet perse electrisch , maar idd wat Jo79 hieronder zegt je KAN hem ook verkeerd toepassen, het is een hulpmiddel geen wondermiddel, dus je kan hem bij andere opvoedtechnieken gebruiken maar alleenstaand zal ie op den duur niet meer werken ben ik bang.

4. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik zou dus echt NOOIT een blafband gebruiken! Helemaal niet met van die schokjes!

De oorzaak moet worden aangepakt. En hij moet zijn energie kwijt kunnen. Een uur op een veldje rennen met een bal ofzo (terwijl je op een bankje zit), daar wordt een hond tijdelijk lichamelijk moe van. Maar je wilt dat hij geestelijk moe wordt. En dit kun je bereiken door wat al eerder is gezegd; een goede stevige wandeling waarbij de hond naast je moet lopen en je moet volgen. Of ga op een sport; geef hem echt iets te doen waarbij hij moet nadenken.

En verder (dit is ook al gezegd in dit topic) inderdaad niet meer op de bank, zelf eerst de deur uit etc.

(en ik heb zelf ook een Jack Russell en een bastaardje uit een dodingsstation uit Spanje)

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    het gaat niet om de beweging maar om het denkwerk! ik heb zelf ook een JR en als ik die heel veel laat rennen wordt ze alleen maar vervelend en blaft dan ook vaker!
    meestal doe ik zoek spelletjes, wat je evt met een lange lijn kan doen je moet ze laten denken daar worden ze moe van! die van mij laat ik 3 x uit en voor de rest slaapt ze de hele dag!

toen wij gingen verhuizen van een bovenwoning naar een eensgezinswoning ging die van ons ook meer blaffen, nu ben ik gewoon voor het raam gaan staan met haar en elke keer als er iemand langs kwam gaf ik haar gelijk iets lekkers voordat ze wilde gaan blaffen (link met voorbijganger is nu leuk), dat heb ik een tijd volgehouden en nu gaat het super! zodra ik haar ging straffen leek ze het allemaal nog spannender te vinden omdat de baas ook in actie komt! en dan is er blijkbaar echt iets aan de hand en ging ze hierdoor alleen nog maar meer blaffen!

heel af en toe blaft ze nog, en dan zeg ik op een rustige toon klaar! en dat helpt ook goed!
    ik ben het er ook mee eens dat je streng moet zijn! en soms kan je ook teveel met een hondje doen waardoor je het gedrag alleen maar erger maakt! een hond heeft gewoon rust en slaap nodig desnoods verplichte rust in een bench!

hoop dat je er wat aan hebt!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een jack russel van 12, alles al geprobeerd, niks heeft geholpen... ik heb me er bij neergelegd...
    maar irritant is het wel...

7. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    misschien ook een tip voor de nacht je kan de gordijnen dicht doen, en de radio zachtjes aan. dan hoort hij de geluiden van buiten niet zo snel en ziet hij ook niks voorbij komen!

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan bij de dierenarts pilletjes krijgen om haar rustiger te maken.
    Het klinkt alsof ze verlatingsangst heeft (niet alleen kunnen zijn)
    De dierenarts kan je verdere uitleg geven.
    Heeft bij ons super geholpen!
    Onze Jack kan weer alleen zijn.

En over blaffen bij de deurbel.
    Ze reageert op jou!
    Jij schiet ineens omhoog als de deurbel gaat, daar schrikt ze van.
    Jij geeft reactie, dus zij ook.
    Ook al ben jij er niet en de deurbel gaat, de reactie is nu eigen.
    Genoeg honden doen het en afleren is heel moeilijk.
    Ik zou zeggen, laat haar lekker een minuutje blaffen.
    Vaak houden ze wel op als jij niet reageert.
    Als ik reageer op onze Jack wannneer hij blaft door de bel, dan gaat ie alleen maar harder/langer tekeer.
    Loop ik gewoon rustig naar de deur, dan issie met 10 seconde klaar.

Het zijn en blijven honden, die blaffen nou eenmaal.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Oei irritant zeg...

Hier hebben we toen ie pup was gewoon meteen gestraft als ie blafte. Hij blafte voortdurend bij geluiden buiten, op tv enz. Nu is ie volwassen en doet ie het alleen op commando. (klikkertraining)

Blafband zou ik niet doen maar ik geloof dat het met opvoeding wel een heel eind kan worden voorkomen.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bedankt voor alle tips meiden.
    Daar kan ik zeker wat mee.

Maar wat betreft de verlatingsangst...die heeft ze niet hoor. Ze kan prima alleen zijn. Zolang ze ook echt alleen is.
    Als wij thuis zijn en we leggen haar in de gang is het janken geblazen. Als we weg gaan gaat het prima. Totdat ze weer geluiden hoort(en met bovenburen ga je dat niet tegen... Nu 2 weken een lege bovenwoning en je merkt meteen verschil!)

11. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb die met geur gebruikt, werkte perfect! Was bij een duitse herder.

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik, althans mijn ouders, hebben ook het probleem van een blaffende hond. Als je alleen met hem bent dan is er niks aan de hand en is hij heerlijk rustig, zodra het drukker word merk je dat hij ook drukker word. Hij wil dan spelen, met ons, en wij willen dat vaak niet. Als hij geen reactie krijgt of wat dan ook dan gaat hij blaffen. Hij wil vaak het middelpunt zijn als het dus drukker is.
    Nou moet ik zeggen dat mijn vader, hij is de enige die hem uitlaat, geen grote/lange wandelingen maakt (vooral vanwege t feit dat hij rond de 50 uur per week werkt) Het is trouwens een schotse collie. 's avonds als het donker is en er loopt iemand voor bij dan is het helemaal feest! Maar dan is het echt een beschermende blaf, maar t blijft irritant. Hier al vanalles geprobeerd, alleen klaar zeggen, met de plantenspuit enz enz. nu trekken ze hem vaak aan zijn haren (dat vind ik dus te zielig!! en ze zijn nogal hard voor hem maar niet als ik er ben omdat ik dat gewoon niet wil ) Zouden denk spellen met hem dan ook werken? En er zijn al wat voorbeelden gegeven, maar zijn er nog meer spellen die er gedaan kunnen worden? En dan het liefst binnen ?? En zo'n band, stel dat hun dat aan zouden schaffen hoe moet je hem dan verder opvoeden?

13. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Je kunt zoek spelletjes doen binnen. Koekje verstoppen en hem laten zoeken. Je kunt hem leren om op commando bijvoorbeeld je schoenen te gaan halen. Etc etc

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

En hoe zou dat het blaffen verminderen?:(
    Het beestje is gewoon helemaal dol zodra er andere mensen aan de deur staan.
    Dat los ik met spelletjes echt niet op.;)

Maar bedankt voor het meedenken.

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Zie reactie boven mijn eerder reactie, daar wordt gevraagd om spellen die je binnen kunt doen met de hond. En daarbij zou afleiding best kunnen werken hoor bij een blaffende hond. Je moet zijn gewoontes doorbreken. Voor veel honden is het blaffen een gewoonte.

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier heeft onze Border collie ook een blafband omgehad! Doet geen pijn hoor, tis enkel schrikken (we hebben het getest) en die met geluid werkt echt niet!!!
    Alleen jammer dat onze hond terug beginnen blaffen is toen de batterij leeg was! Nu is het dekseltje eraf en de batterij bloot dus kan hij hem niet meer om... m'n man heeft ondertussen het hek vervangen door een ander hek waar hij minder door ziet...

17. zohra

zohra Niet meer actief

onze hond (inmiddels overleden) diewe uit het asiel hadden is door z,on band totaal vernielt, dus weet wat je doet.

Deel Deze Pagina