wat te doen bij buikkrampjes bij pasgeboren baby's

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rosannanl, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

Chiara is nu 1 week oud,en heeft onwijs last van buikkrampjes.
    Ik ben inmiddels overgestapt naar flesvoeding omdat ik geen melk had,en ze hebben mij aangeraden om Nutricia Omneo te gebruiken.
    De Omneo gebruikte ik ook voor mijn eerste dochter,en maakte ik het als volgd, water koken en dan goed de venkelthee in laten trekken en dan de schepjes Omneo er in,of het geholpen heeft weet ik niet meer, weet wel dat ik dit heel lang heb gedaan.
    Ik maakte van te voren een liter gekookt water en liet daar 2 zakjes venkel thee intrekken,en stopten het als het afgekoeld was bedekt in de koelkast,en iedere keer als ik nodig had,pakten ik de hoeveel heid thee en deed daar mijn schepjes Omneo in en warmden het op.
    Maar mag dit nog?

Hebben jullie nog meer tips voor buikkrampjes?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat venkelthee tegenwoordig weer afgeraden werd. Maar helpt Omneo alleen ook niet genoeg?

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Venkelthee wordt tegenwoordig idd afgeraden. Tegenwoordig adviseren ze rooibosthee van Annique.
    Gebruik ik zelf ook in combinatie met Friso Comfort en gaat prima. Daarnaast gebruikte ik zelf ook voor elke fles Infacol (verkrijgbaar bij de drogist) Hier werkt dat prima, maar hoor ook wel eens van anderen dat het krampjes verergert. Is misschien verschillend per baby.
    Daarnaast zou sab simplex (alleen in DL te verkrijgen) of de druppels van VSM kunnen werken.

Verder wat algemene tips als;
    lopen met je baby op de arm/in draagzak, op het buikje op jouw arm, warm badje, buikje masseren.

Succes ermee.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Je zou eventueel ABC Dophilus kunnen proberen (alleen verkrijgbaar bij een reformzaak). Bij ons werkte het als tierelier. En bij Kruidvat verkopen ze rooibosthee (Annique) dat helpt ook.

Sterkte ermee..

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik gebruikte in het begin wel venkelthee, maar dan echt maar een paar theelepeltjes per dag.

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Venkelthee heb ik 4 jaar geleden ook gebruikt bij onze dochter. Volgens de huisarts werd dat al sinds jaar en dag gebruikt dus ik zou niet weten waarom dat nu ineens niet meer kan. Het heeft echter bij ons niet geholpen. Daarnaast had onze dochter ook nog een reflux. Echter de darmkrampen heeft ze nu nog steeds. Sinds kort is ze onder behandeling bij een osteopaat en dat lijkt goed te helpen. Had ik dat toen maar geweten, dat had ons veel ellende bespaard.
    Ik hoor ook goede berichten over Cinababy van VSM, hier hielp het niet maar bij sommige anderen wel.
    Succes.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik gebruik infacol. Voor iedere voeding geven een na 2 dagen is het echt een heel stuk beter. Gewoon te koop bij de kruidvat etc.

Deel Deze Pagina