tik/knap/knak geluidje uit mijn buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door K1986, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

het onderwerp zegt het eigenlijk al, ik heb dit nu al een paar keer gehad. En vind het zo vreemd, het doet niet zeer oid. Maar af en toe hoor ik een soort knakje ofzo uit miijn buik, ook eenmalig ( klinkt als een tikje met je nagels tegen mekaar of een botje dat knakt, maar dan zachter als bij ons). dus de hik ofzo lijkt me sterk, dat hoor je ook niet volgens mij? en dan zie je je buik wel bewegen etc. Dit is mijn 1e zwangerschap, dus het is allemaal nieuw voor me.

Herkend iemand dit? of ben ik nou gek aan het worden? :D

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha ik heb dat ook maar wat het is:(ik lees mee!

3. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik heb dat bij mn vorige zwangerschap een keertje gehad,toen bukte ik en was het net of ik een rij ribben hoorde knakken van de baby was zo bang dat ik straks iets gebroken had bij de baby haha maar wat het was weet ik tot nu toe nog steeds niet?!

4. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb het heel vaak.. ik heb best wel een strakke buik en ik hoor dan een knuisje of elleboogje tegen mijn buikwand aankomen.. behoorlijk hard.. en dan hoor je ook zo'n geluidje..

Niks ernstigs volgens mijn gynaecoloog haha.
    Heb het ook even gevraagd.. de één heeft het meer dan de ander.. zeker bij een krachtige baby..

5. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ja dat heb ik ook! Zo'n gek geluidje, alsof je je vingers knakt, zeg maar.
    Had het bij mijn eerste kindje ook en nu sinds een week, hoor ik het ook regelmatig bij deze kleine man.
    Heb ook een strakke buik en zie inderdaad dat er dan ook een bult uitsteekt van een arm/beentje.
    Verloskundige had geen flauw idee wat het kon zijn.
    Ook fijn idee :$

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Dat is de baby, had het ook!
    Nu knakt ze af en toe ook nog, haha.

7. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik heb het ook gehad! Bij alle 2.. deze keer verwacht ik het ook wel maar ben nog niet zo ver. Niemand kon mij vertellen wat het was, ik werd altijd vreemd aangekeken als ik het vertelde. Mijn meiden hadden niks bij de geboorte dus het zal vast niks ernstigs zijn :)

8. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohwwww wat fijn! ik ben dus niet gek en ook niet de enige zo te lezen haha! het blijft dus nog steeds een raadsel hahah

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja herken dat maar heb er niet over nagedacht wat het kon zijn. Er gebeurde verder niks dus ging er vanuit dat het wel goed zat haha!

apart geluidje he!

10. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha jaa heel apart! maar je voelt ook verder niks...vreemd hoor haha!

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Mijn kleine knakt nu nog als ze haar voeten op een bepaalde manier tegen iets afzet, dus het zijn de waarschijnlijk de gewrichten ofzo

12. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmnn de gewrichten? lijkt me sterk. Gewrichten van je beeb knakken volgens mij nog niet hoor ;)
    Er zitten nog ontzettend veel lijmstoffen in de botjes en de beebs is super flexibel. Ik heb volgende week do controle bij de gyn, ga het toch ff vragen. Ben erg nieuwschierig nu :D

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zoiets zei de fysio, maar tis in ieder geval de baby die knakt...

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb het ook gehad en volgens mijn vk waren het de spieren in je buik die aan de kant geschoven werden... (had een erg klein en strak buikje)

15. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL

hmnn verschillende verhalen allemaal dus...ben benieuwd wat mijn gyn zegt! maar het is iig niet schadelijk dus. dat scheelt :D

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Het voelt meer alsof er bij mij iets knakt.. niet bij de baby..

Vooral als hij tegen mijn ribben aan schopt..
    Daar zit toch een laagje vloeistof ofzo omheen.. denk dat dat het is ofzo. Zoiets verbeeld ik mij tenminste haha

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nou ja! Ik wilde net hetzelfde gaan posten......Ik heb het nou al 2 keer gehad en omdat bij mij de vorige keer het zelfde klonk toen mijn vliezen braken, werd ik toch wel een beetje angstig. Maar goed, ik verlies geen vruchtwater dus het zal wel goed zijn....
    Grappig dat meerdere dit hebben!

18. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Heb dit vorige week gevraagd aan één van de verloskundigen hier op het forum. Volgens haar was het de baby die bewoog. Niets verontrustends! Maar ik blijf het een eng geluid vinden!

19. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik heb het idee dat het niet de baby is maar mijn buik. Denk iets van de spier of de vliezen. Klinkt inderdaad als dezelfde knak als vliezen die breken ofzo.
    Toch bijzonder!

20. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmnn het is voor mij nog steeds een raadsel. Elke deskundige verteld dus wat anders zo te horen. Ik had vandaag controle. En mijn gyn vertelde me dat het niet de baby was, maar de hik of mijn darmen...:(

hahaha...noujah het is in ieder geval niet iets ernstigs :D

Deel Deze Pagina