Mijn man en ik zijn van plan dit jaar voor de volgende te gaan maar ik ben ook van plan mijn zoon nog te blijven voeden. Op internet lees ik dat de samenstelling van de bv veranderd tijdens de zwangerschap en het kan zijn dat je kind het niet meer wil. Zo ook dat het weeenopwekkend kan zijn. Kan iemand me hier wat meer informatie over geven? Ik wil straks gaan tandemvoeden maar ja dan moet zoonlief nog wel de borst willen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Groetjes Momof3
Het is een beetje afwachten wat je productie gaat doen. Vaak gaat het goed, soms keldert het. Soms vindt je kindje het inderdaad minder lekker smaken, of gaan je tepels ineens weer pijn doen. Maar voor het zelfde geld ga je fluitend met kind aan de borst je zwangerschap door. Wat in ieder geval niet zo is is dat de borstvoeding ervoor kan zorgen dat je te vroeg bevalt ofzo, dat is een fabeltje. Succes!
Het is inderdaad afwachten wat je lichaam en kind doen. Tijdens de zwangerschap komt volgens mij iedereen wel tot een punt dat er nagenoeg geen melk uit komt. Met een jonge baby zal je dus kv moeten geven. Dochter was 18 maanden toen ik zwanger raakte. Ze heeft tot 24 maanden bij me gedronken, toen was het echt op. Zij wilde ook echt niet droog drinken, dus toen is ze gestopt. Misschien dat ze het af en toe nog wel had gewild als ik het had gestimuleerd. Maar ik was er zelf klaar mee en ik had niet de ambitie om te tandemen, dus is het helemaal gestopt.
Ik denk idd dat praktisch bij iedereen de productie terug loopt en dan zul je idd moeten bijvoeden met kv. Hier ging het tot 10-12 weken goed en daarna wat het snel gebeurd met m'n productie. Dochter is met 15 weken gestopt toen er niks meer kwam.
Hier ging het goed tot 5mnd zwangerschap.. Beau wou niet droogdrinken.. het was echt op.. en ik had mega gevoelige tepels dus heb er ook me best niet meer voor gedaan hem er aan te houden.. Hij heeft 18mnd gehad, dus ik vond het al geweldig dat ik dat voor hem heb kunnen doen. Daarnaast geniet ik nu weer echt van het voeden van Lucièn Veel succes en ik hoop natuurlijk dat het je lukt als je zo graag wilt tandemen