Drama met tandenpoetsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Christy79, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,
    Nou, het onderwerp zegt genoeg denk ik, maar zit met het volgende "dilemma": Onze kleine man WEIGERT zijn tanden te poetsen... Zodra we met de peutertandenborstel aankomen schudt hij zijn hoofd al en klemt z'n kaken stevig op elkaar... We hebben echt al vanalles geprobeerd, van samen tandenpoetsen, naar spelenderwijs het zelf laten doen (als een stelletje apen ernaast staan te zingen: Poetsen, poetsen, poetsen :D) en ook **schaam, schaam** onder dwang :) Maar niks helpt... Hij wil het gewoon echt niet... Iemand tips???

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Welke tandpasta gebruik je voor hem?

Mijn zoontje had eerst een tandpasta die hij echt vies vond en daardoor ook zijn kaken op elkaar hield nu heb ik teletubbie tandpasta (hij is ook nog eens gek op teletubbies dus dat komt goed uit) en die vind hij heel lekker ne nu wil hij het liefste die hele tube gebruiken :p

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Het ligt inderdaad erg aan welke tandpasta je hebt. Ik heb altijd twee tandenborstels en dan krijgt Nova er ook eentje. Die gaat dan mijn tanden poetsen en ik die van haar. Dit gaat erg goed. Nova vindt de tandpasta van Elmex juist lekkerder. Dit is dus ff uit proberen.

4. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hebben wij ook gehad met onze dochter, ik had nieuwe tandpasta en nieuwe tandenborstel gekocht. Het hielp niet.

Wat toen wel hielp, gewoon elke avond proberen en dan zei ik tegen haar: eerst doet mama poetsen en papa telt tot 10 en dan mag jij zelf poetsen. Nou de 1e dag kwam ik tot 3, de 2e dag to 5 en na 4 dagen mocht ik weer de tandjes poetsen.

Nu gaat het weer goed, bij 10 zit ze al klaar met haar handje om de tandenborstel over te nemen.

Ik zou dit echt proberen want het werkt echt!! Wij hadden ook alles probeert; nieuwe dingen gekocht, kwaad geworden, in de houdgreep, uitgelegd.

Maar gewoon elke avond hetzelfde ritueel, het werkt echt! (bij ons dan). Succes!!

5. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    We hebben gepoetst met de Pooh tandpasta van Oral B, dat ging toen hij nog echt heel klein was wel wat beter, maar ook moeizaam. Nu hebben we elmex geprobeerd, maar dus ook geen succes ;) Ga jullie tips eens ff proberen, ik sta voor alles open zolang z'n tandjes maar schoon zijn :D Enorm bedankt meiden!

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hier ook heel lang aan het tobben geweest. Inmiddels heeft meneertje zich er bij neergelegd. Ik ga achter hem staan, hij met de rug naar me toe op de commode (nu even tafel, want daar staat een stoel bij zodat hij zelf op de tafel kan klimmen en ik hem niet hoogzwanger op hoef te tillen), ik houd met één vinger zijn mond open (vinger in de mondhoek) en ik zing een liedje over tanden poetsen, of ik noem alles op wat hij die dag gegeten heeft en verzin een verhaaltje dat ik daar nog 'brood' zie zitten, daar nog 'jam', daar nog... Dan is hij nieuwsgierig naar het hele lijstje en wil hij vaak wel doorgaan. Sterkte en succes;)

7. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Heb je al eens een elektrische tandenborstel gebruikt?
    Je hoeft geen poetsbeweging te maken, onze dochter vind dit iets minder vervelend.
    Maar, goed het gaat hier de ene dag heel makkelijk en de andere dag is het weer strijd...:D Zal er wel een beetje bij horen..

Succes!

8. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, wat herkenbaar! Wat zijn ze toch eigenwijs!!
    Wij hebben de knuffel erbij gepakt en die "kijkt dan mee" of ze d'r mond wel goed open doet. Daarna mag ze zijn tanden poetsen of die van ons ;) wat ze wil. En natuurlijk overladen met complimentjes als het goed gaat. Sindsdien gaat het erg goed!

9. randi

randi Niet meer actief

hier ook een elektrische tandenborstel gekocht en ze vinden het super :D mischien dit eens proberen en anders ja de strenge hand , zelf doen totdat die doorheeft dat er toch geen ontkomen aan is. zelf de tandpasta laten kiezen kan ook wel eens helpen

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bij ons helpt het als we haar een beetje "controle"geven. We vragen nhaar dus "zullen we boven of onder beginnen?" en "eerst de binnen of de buitenkant". Dit werkt bij ons erg goed. En ook samen poetsen (dan beweeg ik haar hand).

11. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    wat fijn dat er meer zijn met dit probleem;

Ik poetste isa altijd met oral b en nu tandpasta van de hema. Ik heb het idee dat dat al beter gaat.
    Ook al van alles geprobeerd. Maar doe het ook onder dwang hoor!!! als ik een keer niet poets, heb ik het idee dat ik dat al direct aan haar tanden kan zien.
    Ik moet er niet aan denken dat ze al heel jong een gaatje heeft!!

Vaak gaat het goed als ze mijn tanden mag poetsen of wanneer papa het doet.
    Het hoogste slagingspercentage heeft tandenpoetsen wanneer zij op haar rug ligt!

Succes!!

12. Tink

Tink Niet meer actief

Tja met dit soort dingen ben ik heel simpel :). Tanden poetsen móet gewoon, leuk of niet leuk. Dus dan desnoods maar even in de houdgreep.
    Heeft hier een week of 2 geduurd maar nu laat ze weer keurig haar tandjes poetsen en kijkt trots in de spiegel als het klaar is ;)

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik poets al 2 jaar in de houdgreep en hij wil het nog steeds niet. Het is echt iedere avond drama. De tandpasta is lekker genoeg, want die wil hij wel van de borstel eten. Maar poetsen ho maar. Liedjes, controle, zelf doen, verhaaltjes, het helpt allemaal niks.

Ik probeer het dus ook niet meer. Poetsen moet gewoon. Punt.

14. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Mijn dochter van 2 doet haar mond niet meer open, wat we ook proberen. Zodra ze ziet dat de tandenborstel tevoorschijn komt, is het over met kletsen.

De tandarts gaf al aan dat zij nog nooit eerder zo'n koppige en pittige tante had gezien. Tja, vertel mij wat. Ik vind het echt erg want ze moet gewoon poetsen.
    Nu heeft ze een verwijzing afgegeven voor een kindertandarts. Ben benieuwd wat die kan doen om madam haar tanden te laten poetsen.

En we hebben alle soorten tandpasta en borstels geprobeerd maar nee..het lukt niet.

15. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Oh oh wat kunnen kinderen toch heerlijk eigenwijs zijn!
    (zeg ik nu, en als het vanavond weer gedoe is, kan ik hem wel wat!!)

Had het al eerder gelezen maar ook hier gaat het zo:
    Wat heb je gegeten?? En dan noemt hij alles op en dan zeg ik: getverderrrie ik zie het nog zitten....om vervolgens weer even te poetsen.
    Ook heb ik uitgelegd dat tanden gepeotst moeten worden, anders gaan ze stuk.
    Als ik klaar ben dan mag hij nog zelf poetsen terwijl ik een verhaaltje voor lees.

Tja en alles benoemen, "nu nog even achterin, nu nog even boven..
    grom eens als een leeuw dan kan ik de voorkant doen"

Whahaha wat een truckendozen moeten we open trekken he!

wat de tandpasta betreft; ik gebruik alleen maar elmex.
    Ik vind het een raar idee dat hij leert om met "snoep-tandpasta" zijn tanden te poetsen.
    Als hij straks over moet naar 'gewone" dan kun j er donder op zeggen dat dat dan ook weer drama word omdat ze die zoete bende gewend zijn.

16. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Jeetjemina, nog veel meer van dit soort eigenwijsjes dus:p
    We hebben gisteren bij Kruidvat een echte Cars electrische tandenborstel gekocht (aanbieding) en die staat sinds vanochtend op de lader... Ben erg benieuwd hoe dit er in gaat vanaaf :D Ik hou jullie op de hoogte!!! Thanks voor alle tips!

17. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hier gelukkig geen drama om de tandenborstel in zijn mond te steken, maar hij wilt het zelf doen. Nou ja, dan poetst hij niet zo geweldig natuurlijk.

Achteraf poets ik nog met de electrische tandenborstel, dat laat hij namelijk wél toe!

Misschien dat eens proberen?

18. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hier ook elektrische tandenborstelfan, eerder was tandenpoetsen helemaal geen probleem maar sinds zo'n anderhalve week is het NEEEEEH! Maar met de elektrische tandenborstel vindt ze het hardstikke stoer, nou dan maar elektrisch!!!

jette

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier is het al 2 jaar hout-grepen-werk met het tandenpoetsen.
    Ik heb uitgelegd dat het moet, en dat ik niet wil dat hij pijn aan zijn tanden krijgt en dat nijntje ook haar tanden poetst en noem-maar-op. Ik koop gewoon kindertandenborstels en de elmex peutertandpasta. Aan het einde van de rit is het altijd¨ klaar mam¨.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Grappig om te lezen dat kindjes zo verschillend zijn. Eva heeft tot een jaar tandenpoetsen niet zo leuk gevonden. De ene keer ging beter dan de andere keer. Dan maar wat minder goed poetsen, ze kauwde wel op haar tandenborstel, beter dan niets. Ik vond altijd dat het wel leuk moest blijven en dat is het ook altijd gebleven.

Eva heeft een goedkope tandenborstel van de Kruidvat om op te kauwen, ik heb er een van oral b geloof ik. Ik zing liedjes en Eva 'poetst' en af en toe poets ik ook even. Dan vraag ik of ik even mag poetsen, vaak mag het wel, soms ook niet. Maar dan chanteer ik haar gewoon: 'ik wil nog wel een liedje voor je zingen, maar dan moet ik wel je tanden poetsen'. En dan is het meestal al goed :D.
    En zo is Eva met van alles te chanteren, echt makkelijk :)

Deel Deze Pagina