Komende nacht gaat de klok een uur terug. Normaal gesproken zou ik denken: Heeeerlijk, een uurtje extra slaap pakken. Maar nu met die kleine... Wat zijn jullie ervaringen? Dat ritme zal wel even weg zijn neem ik aan, ze kan natuurlijk geen klok kijken en denken: o, vandaag mag ik een uur langer slapen!
Met de zomertijd hebben we die dag het ritme weer gelijk opgepakt. Dus gewone tijden naar bed. Was van plan dit morgen ook te doen, hoewel ons meisje om half 7 's avonds altijd erg moe is. Als het echt niet gaat zou ik elke dag een kwartiertje later doen of om de dag. Maar goed jullie kindjes zijn nog iets kleiner.
Morgenvroeg zijn ze gewone tijd wakker (uurtje eerder dus op de klok). Misschien overmorgen ook nog, maar als je een klein beetje rekt met de slaapjes is het zo weer normaal. Ik weet het van vorig jaar niet eens meer, dus het was niet heel indrukwekkend blijkbaar.
Ik ben deze week al begonnen met zijn slaapjes steeds te rekken, steeds alles een kwartiertje verschuiven en morgen doe ik alles op de nieuwe tijd, tot nu toe past ie zich prima aan!
Kan me van vorig jaar echt niets meer herinneren hoe het ging dus denk dat er weinig aan de hand was en het daarom me niet echt bij is gebleven Kids zijn net ook gewoon op de normale tijd naar bed gegaan en ik zie morgen wel hoe het loopt.
Hier ook op gewone tijd naar bed gebracht. Onze kids worden altijd steevast rond 0615 uur wakker. Aiden wil dan echt niet meer slapen.Dat zal morgen dus 0515 uur zijn.....
Hier ben ik al twee dagen naar nieuwe tijd aan het toewerken. Steeds beetje erbij gesmokkeld en ze gaat nu al nieuwe tijd naar bed vandaag. Normaal ligt ze er nu al in, maar manlief is nu voeding aan het geven i.p.v. 19 uur. Geen idee wat ze morgen ochtend doet. Maar ik wilde het weekend in ieder geval gebruiken om te schuiven. Nu kunnen wij nog wat makkelijker met onze eigen eettijden schuiven. Doordeweeks heb ik die ruimte niet... Maar ik hoop vooral dat de ochtendtijd snel mee schuift hihi...
Zo doen wij het ook, geen gehannes of gestress...we zien wel hoe het loopt en tot dusver geen problemen gehad met de omschakeling.
Wij houden er rekening mee dat het vroeg ochtend is murgen. Ach het is zo. Ik hoor wel eens ouders die hun kids laat ophouden zodat de kans op langer slapen aanwezig is. Dat werkt bij onze man niet. Hij is momenteel snotverkouden, dus die lag gewoon tegen 19.30 in bed. We zulle. Idd zien zoals anderen ook aangeven!
Eerste jaar was geen issue. Maar daarna is het elk jaar een ramp geweest. In ons geval helpt niets, na een week of twee is het weer normaal.
Ik ben ook heel benieuwd, onze kleine man is nu 2,5 maand. Heb vanavond gewoon om half 9 de fles gegeven. Hij slaapt het klokje rond dus dat zou betekenen dat hij morgenochtend om half 8 wakker is. Prima, dan geef ik morgen dus 5 kleinere flessen ipv 4 grote. Dat zou dan weer betekenen dat ik hem morgenavond om 21.30uur de laatste fles geef en dan maak ik hem maandagochtend gewoon weer om half 9/kwart voor 9 wakker en zitten we dus weer in hetzelfde schema. We zullen zien hoe vroeg het morgenochtend is
Ik verwacht totaal geen problemen eigenlijk. Hier een meisje dat op mijn werkdagen om kwart voor 7 wakker gemaakt moet worden door 1 van ons. Maar als we niet hoeven te werken rustig door slaapt tot half 9. Half 8 nieuwe tijd morgen dus) Dus dan zit ze mooi tussen de tijden in waarop ze gewend is wakker te worden. Ze zal denk ik haar ritme morgen zelf wel weer oppakken.
Toevallig was meneer laat met zijn flessen vandaag dus we komen een uur later uit met zijn droomvoeding.. Of het helpt, we zien het wel
Oh ja, wintertijd... Als m'n kont niet vastzat... Ik zie wel hoe het gaat. Voor zover wel al een ritme hebben.
Wij hebben nooit problemen gehad met het verzetten van de klok. Hij wordt gewoon wakker op de tijd, dat hij normaal ook doet. Die van mij slaapt dus een uurtje langer *klopt heel hard af en hoopt dat hij dat vannacht ook doet*