Ik wil sávonds een papfles gaan geven maar hoe oud mogen ze daarvoor zijn? En hij heeft koemelkallergie moet hij dan iets speciaals?
Bijna 2 maanden vind ik persoonlijk heel erg jong. Jelina was bijna 4 maanden toen ze haar eerste papfles kreeg en dat vond ik al vroeg. Antwoord op de koemelkallergie kan ik je helaas niet geven. Groetjes Vera
Omdat Luuk 's nachts niet meer zo goed sliep zijn wij nutrix gaan geven met bijna 6 maanden. (ong. 5, 5maand) Eigenlijk wilde ik het niet voor 6 maanden geven. Het mag officieel pas vanaf 4 maanden, maar ja jij kent je baby het best. Ik lees al zoveel berichten van mensen die het onder de 4 maanden hebben gegeven. Moet je helemaal zelf weten. Ik persoonlijk vindt 4 maanden vroeg genoeg! liefs
Bijvoeding word pas aangeraden vanaf 6 maanden en pap is bijvoeding. De darmpjes zijn nog niet klaar om dat te verteren. Ik ben zelf met een papfles met 9 mnd begonnen.
Een kindje met een koemelkallergie heeft een zeer verhoogde kans om ook andere allergieen te ontwikkelen. Daarom wordt geadviseerd allergische (maar ook niet allegische) kinderen pas bijvoedig te geven vanaf 6 maanden. Dan zijn de darmen rijper en kan het voedsel beter verteed worden. Met 2 maanden een papfles geven is zo wie zo never nooit het advies. Magik vragen waarom je dat zou willen?
wss omdat ze lekker door wil slapen! maar als je kindje allergisch is zou ik pas met 6 maanden beginnen.
ik zou ook nog geen papfles gaan geven, ook niet in verband met zijn allergie. anders zou je eens aan je behandelend arts kunnen vragen wanneer dit kan en wat je dan het beste zou kunnen geven
Met koemelkallergie mag je zeker wel de Nutrix geven! Allebei mijn zoontjes hebben KMA en de gewone Nutrix mag je wel geven. Echter pas vanaf 6 maanden is het advies (zoals met alle bijvoeding) Ik heb het met 5 maanden al gegeven maar hij sliep er niet op door hoor.
Vanaf 6 maanden mag je inderdaad rijstebloem geven. Bij allergie zou ik het ook echt niet eerder doen, te riskant.