Zo zielig,wat kan ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaDenise, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hier in mn buurt hoor ik al vanaf de zomer elke dag een grote hond erg janken en een klein hondje erg blaffen.
    Had een keer een meldig gemaakt bij de dierenbescherming omdat dit gewoon niet klopt.
    Maar dan moest ik een melding maken bij de wijkagent hier.
    Maar die doet er niks aan!
    Nu hoor ik het weer al een paar dagen en vandaag weer heel erg gejank va de grote hond( hij klinkt groot!) en het kleine hondje erg blaffen.
    Ik vind het zo zielig!
    Die hondjes zitten dag en nacht buiten,als het regent,vriest,warm is enz...
    Wat zouden jullie doen?
    Ik vind dit niet normaal dat mensen dat doen zo met hun huisdieren.
    Mn man zei al dat ik gewoon weer de dierenbescherming moest bellen maar ik weet niet vanuit welk huis,nja tuin,het is.
    Het is in ieder geval heel dicht bij,dat wel!
    Mijn schuin achterburen hebben een politie hond en een jack russeltje.
    De politie hond zit altijd buiten maar ik heb alleen van haar horen zeggen dat het een politie hond is.
    Maar vraag me af waarom die politie hond(in haar woorden) altijd daar is,nooit weg is en altijd maar in een hok in de tuin zit en het kleine hondje altijd binnen.
    Het zijn vreemde mensen en ik heb hele grote vraagtekens bij hun.
    Ook het verhaal dat het een politie hond schijnt te zijn.
    Wat moet ik of wat kan ik er aan doen?

Iemand tips?
    Vind het zo zielig voor die honden!

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    in engeland is dierenmishandeling een misdrijf en kun je dus gewoon de politie bellen

heb je de dierenambulance al om raad gevraagd?

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    zou ook de dierenbescherming bellen..

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ja en die zeiden dat ik eerst een melding moet maken bij de politie mja die doen dus niks.
    Die deden van de zomer ook al niks want dan moeten er eerst meer meldigen komen zeiden ze.
    Ik vond het grote onzin,had meer het idee dat ze gewoon wachten tot het helemaal uit de hand is gelopen met die arme beestjes...

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb meer zoiets van je weet niet wat er aan de hand is wie weet zijn ze gewoon met hun baasje aan het spelen?

wij hadden vroeger ook 2 honden en telkens als er binnen muziek op stond begon de grootste te huilen alsof ie geslacht werd en de kleinste kon niet tegen dat gehuil en die begon dus keihard te keffen...maar er was dus niks aan de hand.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Politie bellen ivm overlast.
    Dierenbescherming bellen, en het huisnummer doorgeven.
    Succes.

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ze doen hier in nedarland toch niet veel...
    want klinkt misschien gek voorbeeld:
    hiernaast wonen ook mensen die hun kind van 4 jaar altijd afsnauwde altijd tegen gilde en vloekte enz... echt agressief waren ze ook..

daar is via school, via ons, via andere buren al 3 jaar lang aangifte bij gedaan bij kinderbescherming en politie..

en noue cht waar 3 jaar lang hebben ze er niks aan gedaan... pas sinds 2 maanden terug is het kind uit huis gehaald!

dus echt duur lang voor ze er wat aan doen... en dat is helaas ook met dieren denk ik zo...

als er echt wat aan de hand is zal zeggen gewoon blijven bellen dan...:)

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb toevallig buren met een blaffend hondje,
    Dat hondje heeft laatst toen het snachts vroor een paar uur los buiten gezeten wat dus niet mag en we hadden samen met nog een paar buren de politie gebeld want die mensen van het hondje deden de deur niet open. De politie deed toen gelukkig wel wat maar veels te laat, ze moesten namelijk eerst naar een vecht partij en toen ze tijd hadden om hier heen te komen hadden ze het hondje na 4 uur buiten gezeten te hebben binnen gehaald.
    We hoorde dat als ze buiten in een hok zitten dat het wel mag :(
    Een vriendin van mij gaf de tip om de hond als hij los loopt uit de tuin te halen als dat kan en de dierenambulance te bellen en te zeggen dat je geen idee hebt van wie die hond is, het schijnt dat de dierenbescherming er dan wel wat mee doet maar ja het is niet altijd mogelijk om een hond uit de tuin te laten.

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Je hoort het ook midden in de nacht wel eens en spelen is het niet.
    Het is echt janken.
    En midden in de nacht spelen mensen niet met hun honden lijkt me.
    Zal mn man straks eens vragen wat ik zou kunnen doen

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik had een dergelijk geval hier met de buren.
    Steeds een piepende en huilende hond.
    Dan weer hard gebonk en weer een gejank van dat beestje.
    Gevolgd of voorafgegaan door geschreeuw van de buurman.

Ik heb toen de dierenbescherming gebeld en die hebben me doorverwezen naar de politie.
    Daar moest ik aangifte doen.
    En je zal versteld staan, maar 2 dagen later belde de politie hiernaast aan!
    Sindsdien heb ik het hondje niet meer gehoord/gezien.

11. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    wij hebben het ook gehad en de dierenbescherming gemeld, die zijn toen komen kijken

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Je wijkagent zal pas gaan ingrijpen wanneer er vaker en meerdere klachten binnen komen.

Wij hadden hier 1.5 jaar geleden ook last van, uiteindelijk is er ingegrepen en kregen ze nog 1 kans om het te laten stoppen, toen dat niet lukte zijn ze gedwongen hun hond af te staan.

Groetjes Antia

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier ook lang last gehad van een jankende herder...echt geen lolletje

mevr was werken en de hond zat altijd buiten om gek van te worden!

ik heb de politie net zo vaak gebeld todat ze er wat aan deden...uiteindelijk zijn ze geweest!

dus de aanhouder wint, gewoon moe bellen daar!

14. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Heb je de eigenaren er zelf al op aangesproken?
    In Nederland heerst op dit moment een beetje de metaliteit dat iemand anders "het" moet oplossen, meestal de hulpdiensten. In de meeste gevallen werkt het veel beter om de overlastgevende mensen hier zelf op aan te spreken. Uitzonderingen daar gelaten.

Dus mijn advies is "ga eens bij die mensen langs en vraag of er misschien iets aan de hand is met hun honden omdat jij ze zo vaak hoort blaffen".

Daarnaast klopt het dat politiehonden en ex-politiehonden vooral buiten in een hok verblijven. Deze honden worden ook niet als "gezelschapsdieren" gehouden. Deze beesten zijn vaak alleen sociaal naar hun baasje toe en niet naar andere mensen. Dit zijn niet de zogenoemde "aai-honden".
    Ook zijn ze niet sociaal naar andere honden toe. Dus het kan heel goed kloppen dat één hond (politiehond/ ex-politiehond) buiten wordt gehouden en hun andere hond binnen.

15. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ja ik weet niet wat ik ervan moet zeggen.
    Zolang je niet weet wat er gebeurd zou ik niks doen.

Ik had vroeger een Caner Corso. een kalf van een beest, maar zo lief!
    Het was echt een schat van een hond.
    behalve als ik niet thuis was dacht ik. want dan blafte ze en jankte ze als een gek. tig keer de politie aan de deur gehad.
    Buren die gek werden als ik niet thuis was.

Ik vond het maar gek want als ik thuis was was er niks aan de hand.

Toen op een dag pakte ik mijn auto parkeerde hem in een ander straatje en ging me verstoppen en luisteren of hij ging blaffen en janken.

Dus wat gebeurde er. kwam er een snotaapje met een stok die zat dus heel de tijd met die stok in mijn brievenbus te posrren. vind het niet gek dat mijn hond dus gek wordt.

een paar dagen later hoor ik van mijn buurjongen dat dat dus vaker gebeurd.
    en dat ze haar pestten door met een klein hondje boven mijn tuinhek te tillen zodat mijn hond doordraaide.

En zo nog meer van die dingen.

De politie heeft er ook verder niks aan gedaan. En heb er ook verder niks aan gedaan. Vond het asociaal dat de buren niet eerst naar mij toe kwamen maar gelijk de politie opbelden.

En die snotaap heb ik ook echt op zijn donder gegeven en zijn ouders erbij gehaald.

Dus als ik jou was zou ik gewoon naar ze toe gaan en je verhaal vertellen... kijken wat voor reactie je terugkrijgt. en dan kan je alsnog altijd de politie of dierenbescherming opbellen.

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Dat is en goede!
    Ik ga gewoon eens langs bij die mensen en eens even navragen!

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik zou inderdaad even langsgaan bij die mensen.
    Wij hebben zelf een witte herder, en die hebben we vaak in de tuin als we even niet thuis zijn. Onze hond heeft de gewoonte om te janken als er een sirene gaat (bijvoorbeeld van een ambulance). Ook "beschermd" ze haar terrein door te blaffen als er iemand in het steegje achter ons huis loopt. Nu lag er laatst een papier in de achtertuin (over de schutting gegooid dus) met: 'Het moet afgelopen zijn met het geblaf en gehuil van de hond, uw buurtbewoners'.
    Dit terwijl we weten dat onze naaste buren helemaal geen problemen hebben als onze hond eens jankt.
    Dit vind ik dus gewoon zo laf... ze kunnen toch gewoon aan de deur komen en hun verhaal doen? of op zijn minst een naam eronder zetten?
    Ik begrijp dat het vervelend is, maar zulk gedrag kan je je hond niet afleren... zeker niet als je niet thuis bent. Als we thuis zijn straffen we haar geblaf natuurlijk wel af, en nu doet ze dat dus bijna niet meer... Maar dat gejank ga je echt niet tegen. en dat zal misschien een halve minuut duren... (sorry moest even mijn frustratie van me afschrijven)
    Dus ga er inderdaad gewoon even langs... vertel je verhaal... Misschien hebben ze een hele logische verklaring.

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Toch maar niet :p

19. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    over het algemeen doen politie en dierenbescherming hier weinig.
    We hebben een aantal huizen verderop een echte kattenbeul wonen.
    Hij heeft onze 3 katten allemaal al wat aangedaan.
    1 opgesloten in de schuur een aantal dagen en wou hem toen in een ton stoppen en vermoorden neem ik aan, maar dat zeggen we net op tijd.
    we keken net uit het raam op dat moment omdat we net hadden gezocht buiten 's nachts.ook had hij zich er helemaal onder gescheten.....echt zielig.

2. eerst lokken en dan zijn valse honden erop af sturen, deze kat had zijn pootje gebroken en was echt helemaal van slag, ook had hij hem helemaal nat gemaakt.ook een andere poot was gekneusd.

3. had hij een nagel er helemaal uitgetrokken en dat bloedde, zij kon bijna niet meer lopen.

Elke keer heb ik politie en dierenbescherming gebeld en ze hebben er helemaal niets aan gedaan!

20. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    :confused:

Deel Deze Pagina