Wat te doen bij ontstoken duim?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nikky82, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter wou nooit een speen en nu is ze een duimer.
    Echter zagen we gister een witte plek op haar duimpje. Ik denk dat hij nu ontstoken is. Toen ik hem gister open prikte kwam er allemaal push uit. We plakken er nu overdag een pleister op en halen die eraf tijdens haar slaapje, anders valt ze niet in slaap hebben we gister al gemerkt.
    Moeten we hiermee naar de dokter en hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze minder duimt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.053
    113
    Nederland
    Ik lees ook mee. Hier is haar duim ook helemaal kapot met eelt, korstjes, schrammen en bloed.:(

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier al een paar keer gehad, bij mijn oudste.

Als het na het open prikken verder rustig eruit ziet en geneest hoef je niets te doen. Een ha kan hier nl ook niets mee.

Bij mijn oudste prikte ik het door, indien nodig nogmaals en liet het verder met rust. Iets erop doen (betadine oid) zorgt ervoor dat ze dat binnen krijgen. En dat wil je niet.

In de open lucht laten drogen is beter dan met een pleister, dit geeft nl kans op broeien en dus meer bacterien.

Betreft afleren duimen, succes. Bij ons lukt het nu zo ver dat hij enkelt in bed duimt en heel af en toe voor de tv ivm vermoeidheid. Maar het volledig afleren lukt helaas nog niet.

4. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik deed zijn duim in de biotex of soda en dan daarna lang en goed naspoelen/afdoen. En dan ook nog in bad, zodat de rotzooi er wel echt af was.

Deel Deze Pagina