Mijn zoontje (4 weken) krijgt nu ong 2 weken Friso ha + nutriton. Maar hij heeft hierdoor erg moeite met poepen. Gisteravond had hij ook erg last van kraampjes. Hij liet ook de hele tijd windjes. Hij krijgt nutriton omdat hij misselijk is, zijn voeding komt omhoog. Hij spuugt niet. Wat moet ik nu doen? Want dit werkt ook niet echt.
Hallo, Wat vervelend dat je zoontje veel moeite heeft me poepen. Hoe is het drinktempo van je kindje? Als je kindje rustig de fles leeg drinkt (ongeveer 15-20 minuten) krijgt hij minder lucht binnen en daardoor kunnen krampjes verminderen. Heeft je zoontje perse hypoallergene voeding nodig vanwege een verhoogd risico op koemelkallergie? Als dat namelijk niet het geval is zou je kunnen overwegen om over te gaan op Friso Comfort. Deze voeding bevat onbewerkt johannesbroodpitmeel (Nutriton is bewerkt johannesbroodpitmeel) wat vaak zorgt voor een soepelere en zachtere ontlasting. Indien je Friso HA wilt blijven geven kun je de hoeveelheid nutriton in het flesje iets verminderen. Veel succes. groeten, Astrid
We geven al maar 1 (ruim schepje) op 100 cc voeding. Of ha nodig is twijfel ik nog steeds over. Ik en mijn andere zoon hebben wel last van dingen, maar het is geen aangetoonde allergie. Vanmorgen de johannesbroodpitmeel achterwege gelaten en toen ging hij meteen spugen. Hij drinkt ca. 15 over zijn voeding zonder jbpm en 20 min. met. Bij de eerste met speen 1 en bij de tweede met speen 2. Hij poept trouwens best veel. Ook altijd vlak na zijn voeding (dus zo gaat het hard met de luiers). Hij heeft dan ook hulp nodig (met de thermometer, want dan komt pas de rest eruit). De poep is niet extreem hard ofzo, maar het kost hem wel moeite.
Zijn drinktempo is prima. Je zou met het consultatiebureau kunnen overleggen of hypoallergene voeding nodig is voor je zoontje. Indien dat niet het geval is kun je met ze overleggen of je over kunt stappen op Friso Comfort. groeten, Astrid