Ik vroeg mij af wanneer een kindje in een groter bedje kan (een meegroeibedje of zo). Wij willen binnenkort voor een tweede kindje gaan, maar ik wa sniet van plan om een hele nieuwe kinderkamer aan te moeten schaffen, dus ik wil wachten tot Esmee in een gewoon bedje kan, maar wanneer zou dat ongeveer zijn?
Wij hebben besloten dat wanneer nummertje twee er is we voor beiden meteen een jeugdkamer aanschaffen. Tegen de tijd dat ik zwanger en bevallen ben is Myrthe er 2 en kan zij al in het grote bed. Mits zo'n ding dat je aan de zijkant rechtop kan zetten. Haar neefje doet dit ook van zijn 2. Al heb ik schrik dat zij er 's morgens zal uitkomen. Ze is nogal een bengel vergeleken met hem. Haar babykamer verkopen we en voor nr2 halen we een bedje bij ikea om er voorlopig bij te zetten. We hebben dit vooral besloten nal van kastruimte. Myrthe haar kasten zijn te klein om te delen en om dan eerst nog eens een ander bedje te kopen lijkt me ook dom. Het is tenslotte goedkoper een kamer in set te kopen dan bed, kast en mettertijd een bureautje allemaal apart. x Kitty
Mijn moeder legde haar kinderen vanaf een jaar of 3 in een groter bed. Maar het ligt ook aan je kindje denk ik. Als ze steeds het bed uit zal komen is het niet zo verstandig om ze jong in een peuterbed te leggen. Ik denk dat ik Yildiz ook pas met 2,5 -3 in een peuterbedje leg.