Wat te doen bij verkoudheid van je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat te doen bij verkoudheid van je baby?

1. Niks, gaat vanzelf wel over

2. Middeltje uit grootmoeders tijd, namelijk....

3. Iets homeopatisch, namelijk....

4. Medicijnen van de dokter, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    @mowtom: ja, zoals zeeuwsmeisje zegt: met je tepel boven zn neusje hangen en dan goed mikken :) vandaar dat Jo het niet zo op prijs stelde, die wil die tepel in zn mondje...
    een pipetje is handiger. Ik heb een pipet van neusdruppels van ons goed uitgespoeld en het daarin gedaan.

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    @geke; nou dat ga ik eens proberen! Vind het geweldig dat dat ook daar al voor werkt. Mijn kraamhulp had me wel verteld dat als Jesper een ontstoken oogje had dat ik wat bv in zijn oogje moest druppelen. Dat zou ook helend werken...wat zijn wij vrouwen toch wonder wezens he? Dat wij dat allemaal met ons lijf kunnen...Kinderen in ons laten groeien, kinderen baren, kinderen voeden en ook nog eens kinderen gezond houden...wow wat zou de wereld toch zonder ons moeten? :) :) hahahaha

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij gebruiken Luuf en een doorgesnede ui.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Enige middel dat we gebruikten was moedermelk. Ook bij mezelf merkte ik trouwens dat het heel goed werkte bij een verstopte neus.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je hebt showergels met euqualiptus.
    luuf op borts en rug smeren.
    zoutoplossing kopen bij de apotheek.

6. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ik gebruik ook Luuf, een neuspompje dat het snot eruit trekt en's avonds een neusspray (of voor een voeding als haar neusje erg dicht zit).
    Vandaag op het CB werd me Bisolvon aangeraden om het slijm zachter te maken, dus daar ben ik vandaag ook mee gestart.
    Verder hadden ze het of Echinaforce voor een betere weerstand (m.n. voor mij, want ik krijg ook iedere verkoudheid... :( ), maar op de verpakking staat vanaf 2 jaar. Dus dat laten we voorlopig maar voor wat het is (voor haar dan).

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik gebruik zoutoplossing en babyluuf als ze gaat slapen en dan ook nog even het neuspompje en het matrasje gaat iets omhoog,daar leg ik een handdoek onder.

Groetjes,

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn dochter is voor het eers snotverkouden. Ik heb gedaan:
    ui onder haar bed
    matras wat hoger gelegd dmv deken eronder
    met luuf ingesmeerd
    en zoutoplossing gebruikt

Neuspompje krijg ik niks uit.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Doorgesneden ui
    Neusspray (eerdere reactie dat lichaam dit zelf op moet lossen zie ik toch anders. Baby's hebben fysiek de mogelijkheid nog niet om dit zelf weg te werken, een fysiologische zoutoplossing, dus alleen maar water met zout, vind ik een prima ondersteuning)
    Luuf als het echt erg is
    Hoofdeinde van het bed wat omhoog
    Slapen bij mama

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Voor zijn neusje gebruik ik fysiologisch water maar nu ligt mijn mannetje al de hele avond in bed te hoesten :( wat kan ik best doen?

Grtz x Sylvie

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik heb haar gisteren in bad gedaan met eucalyptus stoombadje van zwitsal en daarna nog even stomen in bad/douche.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Af en toe sprayen met zoutoplossing en verder laat ik het voor wat het is (zolang ze er niet erg veel last van hebben, en dat valt gelukkig meestal mee)

Maar zo'n gesneden ui onder het bedje, stinkt dat niet verschrikkelijk? :(

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
  14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je zoete uien neemt, stinkt het veel minder vind ik. En ik heb het idee dat die net zo goed helpen.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zo lang mogelijk rechtop houden.

16. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik gebruik een neusspray = zoutoplossing

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Da's makkelijker gezegd dan gedaan... :D Ik ben toch echt niet van plan om de hele nacht met hem op te gaan zitten.. En hij hoest zich een ongeluk.. Hij is helemaal hees van het hoesten, hij huilt nu zonder geluid.. :) Wel lekker rustig.. *grapje*

Mogen ze al iets van een hoestdrankje met 5 maand en 3 weken? Al is het maar voor de nacht, dan kan hij in elk geval wat beter slapen.

18. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja hem rechtop houden is me ook niet gelukt, hij heeft gelukkig toch goed geslapen en mijn man is er voor alle zekerheid toch maar mee langs de huisarts.
    Ja ze mogen als een hoestfles nemen. Ik heb hier Muco Rhinathiol en deze mag vanaf 1 maand.

Grtz x Sylvie

19. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ik ben gisteren met Elisa naar de dokter geweest en ze heeft nu ventolin (tegen o.a. astma)gekregen met een inhalator voor baby's.

Ik moet dat 4 x per dag doen en dan 1 x sprayen en dan 20 sec op haar mond en neus houden, hmmm tja dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk!

En ook een neusspray 4 x per dag.

Ze hoest ook echt heel hard, ze is er ook schoor van, zo zielig! net een oude vrouw die haar leven lang gerookt heeft! hmm..arme schat!

Inhalator mag max 2 weken en neusspray max 1 week. Hoop het korter nodig te hebben!

20. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik gebruik wat zoutoplossing, babyluuf op het lichaam of op een doekje aan zijn bed
    en bisolvon hoestdrank voor zijn slijm... want dat krijgt hij maar niet los gehoest...
    Verder zei de dokter ook tegen mij dat je er bij een "normale" verkoudheid niet zo heel veel meer aan kan doen...

Deel Deze Pagina