Wat te doen bij verkoudheid van je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wendy06, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat te doen bij verkoudheid van je baby?

1. Niks, gaat vanzelf wel over

2. Middeltje uit grootmoeders tijd, namelijk....

3. Iets homeopatisch, namelijk....

4. Medicijnen van de dokter, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    ik ga/ging met zulke vragen altijd gewoon langs mijn apotheker, die kunnen je hierin prima adviseren.

Hier werkt het beste

- hoofdeinde iets omhoog
    - luuf baby op borst en rug
    - een doormidden gesneden ui op de kamer
    - otrivin voor baby's
    - snotzuigertje
    - dampoo (tegen het hoesten)

Groetjes Anita

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik krijg niks uitgezogen met snotzuigertje :(

3. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij de eerste tekenen van verkoudheid (niet goed door neus ademen) een ui op d'r kamer.

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hier ook een kindje wat hoest..heb nu prospan gehaalt is een kruiden mix en allergeen vrij..hooplijk dat het gaat werken

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat het hoesten betreft: Jarissa heeft ook heel erge hoestbuien gehad. Vooral 's nachts. Toen ze een nacht zo ziek was dat ze alleen maar bij mij wilde slapen merkte ik dat ze tijdens de hoestbuien gewoon doorsliep. Het klonk heel akelig maar zelf had ze er veel minder last van dan ik. Sinds die tijd vind ik het hoesten van haar minder erg.

6. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Bij Sem staat er ook een ui onder zn bed. Wat is babyluuf eigenlijk. Heb ik hier namelijk nooit van gehoord. (of wat zit erin?)

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Weet niet wat er in zit maar is dampo voor baby's. Smeer je op borst en rug (heel klein beetje) en maakt dan alles wat los.

8. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ja en het is zonder menthol!

Wat raar is dat vriendin van mij dat ook wilde smeren bij haar zoontje wat verkouden was maar arts raadde het af! en bij haar buurvrouw idem dito! Als kindje hoest schijnt het niet zo goed te zijn.

Mijn arts zei er niks over maar ben er maar wel mee gestopt....wel vreemd.

Mij meissie is nog niet beter. Nu al 1,5 week aan het hoesten en hijgen en het zit mij toch niet lekker. Ze eet ook niet goed, soms maar 50cc dan geef ik vrij snel daarna wel weer een beetje (dat zei de dokter meer kleine flesjes aanbieden ipv telkens een grote) maar ja...ze komt nog niet op waar ze zat.

Ga denk morgen toch maar weer langs dokter want denk door al dat hoesten dat haar keel zeer doet en dat ze daarom niet graag drinkt maar ja ze moet toch eten! Fruithapje probeer ik ook soms ipv fles en dat gaat er soms beter in...ahh arme schat!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien helpt het als je de voeding niet te warm maakt? Ik merk dat Jelle de voeding nu ook niet lust als hij op normale teperatuur is. De fruit en groentehapjes gaan een stuk beter.

Deel Deze Pagina