Hoihoi, Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik last van een verstopte neus en heb het dus een beetje benauwd. Soms komen er als ik mijn neus snuit kleine sliertjes bloed mee. Ik word helemaal gek van mijn neus, het heeft ook als gevolg dat mijn mond heel droog is en mijn lippen kapot. Sinds gisteravond snotter ik echt, dus echt slijmsnottie uit mijn neus haha bahbah! maar goed ik wordt er echt helemaal crazy van . Nu had ik nog een dichte verpakking van een neusspray van de DA staan. Maar ik las in de gebruikshandleiding dat als je zwanger bent je eerst contact op moet nemen met je HA voordat je het mag gebruiken. Weet iemand toevallig 'receptjes' uit groot moeders tijd haha om je neus weer open te krijgen en die niet schadelijk is voor de zwangerschap? Groetjes Mo
ik ben de afgelopen 6 weken al verkouden inclusief de bijbehorende bloedsliertjes die je nu benoemd. Heb ook een paar keer bloedneus gehad. Weet dus hoe beroerd je je voelt Je kan bij de drogist ook neuspray kopen met zoutoplossing. IK heb van het kruidvat eigen merk....neusspray voor baby's mag je ook gewoon gebruiken In het begin denk je dit werkt niet, maar ik begin nu eindelijk wat op te knappen (gebruik het nu 3 dagen zo nu en dan, had ook een antibiotica kuur gehad en dus wel de andere neusspray na goedkeuring van de dokter gebruikt)
helaas, ik heb nog niets gevonden dat werkt. zoutoplossing werkt niet, dampo niet, stomen met gewoon heet water niet, helemaal niks. misschien dat anderen iets weten, maar ik heb het moeten uitzingen. heel vervelend is dat!
Dat is dus het enige "foute" wat ik bij allebei mijn zwangerschappen wel heb gedaan: neusdruppels. Ik kan ECHT NIET tegen een dichte neus en ik krijg ook gelijk oorontsteking van een dichte neus. Dus ik heb gewoon neusdruppels gebruikt. Twee supergezonde kinderen hier hoor. Maar als je het niet lekker zit: neem dan contact op met je huisarts zoals er in de gebruiksaanwijzing staat. misschien zegt hij ook wel dat het kan en dan hoef je niet aan de zoutoplossing. Succes!
onthoudt alleen wel dat je die neusdruppel/spray maar maximaal 7 dagen mag gebruiken normaal werkt het bij mij uitstekend, maar ik heb het uiteindelijk zo'n 2 weken gebruikt. En de verkoudheid ging niet weg, ik was idd niet verstopt als ik het gebruikte, maar als ik wilde minderen zat ik binnen no time weer vol dus de verslavingsfactor zeg maar, moet je wel in de gaten houden! En dat is er met zoutoplossing niet
Hee allemaal, bedankt voor jullie antwoorden! Kijk als ik nou weet dat het 2 weken duurt dan zing ik het wel uit, maar ik ga het geen 6 weken aankijken Dan kunnen ze mij opvegen bleh! heb nou een beetje ook griepgevoel in mijn hoofd. Ik ga eerst zoutoplossing maar proberen denk ik dan, die had ik al zien staan bij de DA voor kindjes duss I give it a shot. Mocht dat nou niet helpen dan bel ik de HA wel.. (ben niet zown HA beller ) Thanks nogmaals! Groetjes Mo
Hallo, Hier nog iemand die verkouden is en niet zo een klein beetje! Vandaag even info gevraagd over wat wel en wat niet dit waren de antwoorden: -Je mag bijna geen een neusspray gebruiken, ik heb nu die van VSM Rinileen meegekregen. -Stomen mag niet! -Niet in een bad met eucaliptus of lavendel,dit kan weeën opwekken! -Niet te veel Vicks Vaporub smeren,hier zit dit ook in. Ik vrees dat we het gewoon moeten uitzieken,daarbij genezen deze producten toch niet en geven ze alleen verlichting! Beterschap allemaal! Liefs Debbie
Een echt middeltje uit grootmoederstijd is je neus spoelen met zout water. Een kopje afgekoeld gekook water (is steriel) met een theelepel zout erin opgelost, water opsnuiven in je neus (voor zover dat gaat) en dan weer eruit snuiten. Het is een beetje geknoei maar het zorgt er wel voor dat je slijmvliezen minder gezwollen zijn. (Bij mij werkt dit beter dan een gekochte zoutoplossing, daar zitten volgensmij toch meer toevoegingen in enzo, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten... ) Ik heb deze tip zelfs na een neusoperatie gekregen in het ziekenhuis, dus het zou toch wel moeten werken... En zout dat je weer uitsnuit is niet schadeljik voor de zwangerschap. En verder helaas uitzieken inderdaad. Toen ik zo erg verkouden was heb ik mezelf getroost met de gedachte dat ik al wel antistoffen aan mijn kindje aan het doorgeven was. Was het toch nog ergens goed voor...
heb er ook last van..mijn vriend is vorige week naar de etos gegaan voor keeltabletten en hoestdrank die wel mogen. Volgens mij mag bijna alles van vsm wel..
dit mag van mijn VK, huisarts en homeopaat allemaal wel.. alleen wel met zoutoplossing (neusspray geen gewone) stomen is juist supergoed, en euqalyptus en lavendel waren volgens hun ook niet weeenopwekkend hoor.. zou wat zijn mag ik geeneens mijn zoon in bad doen
bron www.bepster.com LAVENDEL Het gebruik van lavendel tijdens de zwangerschap De heilzame werking van lavendelolie kan van waardevolle betekenis zijn voor, tijdens en na de zwangerschap. Lavendelolie behoort tot de etherische oliën, welke een goede ondersteuning bieden bij zwangerschap en helpen om ongemakken als misselijkheid, rugpijn en opgezette enkels zo beperkt mogelijk te houden. Enkele voorbeelden van de toepassing van lavendelolie bij ongemakken gedurende zwangerschap: Door een veranderende hormoonspiegel gedurende de eerste drie maanden van de zwangerschap kan misselijkheid optreden. 2 Druppels pepermuntolie en 2 druppels lavendelolie op een doekje inhaleren, brengt verlichting van de klachten. Tevens kan bij misselijkheid een warm kompres met lavendel op de maagstreek uitkomst bieden. Massage is een uitstekende methode om tijdens de zwangerschap pijn te verzachten en spieren soepel en sterk te maken. Bij rugpijn kan met lavendelolie gemasseerd worden. Tijdens weeën kan het inwrijven van de onderrug en buik met lavendelolie opgelost in jojoba olie (10 druppels in 50 milliliter) verlichting bieden. Om zwangerschapsstriemen te voorkomen is het goed om vanaf de 5e maand van de zwangerschap elke dag de buik en heupen te masseren met lavendelolie toegevoegd aan basis massageolie. Voor de aanstaande moeder vormen aromatische baden een van de beste methoden om te ontspannen. Voor een rustgevend bad kan lavendel worden gebruikt. Daarnaast helpt het baden met lavendelolie (6 druppels per bad) in de laatste week van de zwangerschap eveneens bij het voorbereiden van de baarmoeder op de zware taak van het baren. Enkele druppels lavendel in koud water geven een verfrissend mengsel, waarmee het gezicht van de barende moeder tijdens de bevalling gedept kan worden. EUCALYPTUS je mag eucalyptus alleen niet oraal innemen of onverdund gebruiken staat er wel bij..
Snap niet dat overal iets anders gezegd wordt...wordt er af en toe niet goed van haha.Dit was wat ze mij vertelde in apotheek...haha bah bah
ik had een paar weken geleden vette griep, snotverkouden en een fikse bijholteonsteking. De ha gaf aan dat je xylo-neusspray echt maar een paar dagen mag gebruiken, niet vanwege zwangerschap maar omdat het steeds korter werkt. Ik kreeg er ook nog hartkloppingen van. Omdat alles zo gruwelijk verstopt zat heb ik beclamethasonneusspray gehad. Het zelfde als flixonase maar dan iets wat je als zwangere wel mag. Ik was ook benauwd en moest weer snel mijn beclamethasonpufjes gaan nemen. Als zwangere ben je helaas veel gevoeliger voor verkoudheden en je slijmvliezen zijn sneller opgezet. Nu weer snotverkouden maar gelukkig geen holteonsteking.
Ik mocht gewoon stomen met vapo.. En als je dat vervelend vind, doe je een beetje op een lepeltje onder de douche en leg je die onder je op de vloer.. Ik mocht het niet op mijn huid smeren tijdens het slapen, maar wel op een servetje naast mijn kussen of op het nachtkastje.. Was in de 4de maand ook giga verkouden, maar was er binnen een paar dagen vanaf met het stomen onder de douche & het servetje snachts..
oh ja verkouden, opgezette slijmvliezen in neus waardoor benauwd snachts, slapen met open mond, snurken, door die open mond dus uitdroging en dus lip die elke nacht weer kapotspringt en bloed. en ja heb ut gevoel dat ik pas weer echt beter ga worden als ik ben bevallen elke avond, kamilosan neusspray ( zoutoplossing met kamilleolie ), water drinken, lippen insmeren en dan pas liggen. gedurende de nacht word dit ook herhaald en dan sochtends weer en dan ook neus schoonmaken van de (bloed)korsten ( sorry blegh!) denk ook dat juist doordat je slijmvliezen wat meer opgezet zijn ze gevoeliger zijn voor bacterieen enzo......en ja het uitdrogen savonds is volgens mij ook niet echt bevordelijk voor een goede flora in je neus..... zorg ook voor een goede luchtvochtigheid in je huis. centrale verwarming is een crime. bakjes eraan of nog beter, natte doeken erover heen en in je slaapkamer verwarming uit als je gaat slapen en raam open! suc6
Ik ben ook snot en snot verkouden, alles zit dicht en doet pijn. Heb ook keelpijn. Ik hoest de hele dag door, zou dit kwaad kunnen kunnen voor de baby, denken jullie? Ook ga ik dadelijk stomen met alleen water, kijken of dat werkt.