Wat te doen bij warmte uitslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door hopelessinlove, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Zoals de titel al zegt heb ik nu al 2 zomers last gehad van warmte uitslag in mijn armholte ( andere kant v/d elleboog). Op zich begint het kleinklein maar hetjeukt zo erg dat ik het 's nachts helemaal open krab. Nivea werkt niet maar ben er achter gekomen dat als ik 3 nachten triamcinoloncreme smeer achter elkaar, het dan voor een lange tijd weg blijft! Helaas mag ik dit nu niet meer gebruiken en ivm mijn zwangerschap. Hèbben jullie nog goede tips??

Ps: het is echt warmte uitslag en geen zonne allergie!

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Menthol gel, dat gebruik ik voor mijn dochtertje. Die zit er altijd helemaal onder zodra het maar iets warm wordt.
    Is gewoon verkrijgbaar bij drogist.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Absoluut geen nivea smeren!
    Daarvan krijg je alleen maar meer jeuk.
    Goed vet houden met oogzalfbasis of cetomatogol creme.

Mijn dochter heeft er ook veel last van, en de huiarts vertelde mij dat de zon extra uitdroogt.
    Dus extra goed smeren.

4. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Vet is juist niet goed! Dan kan de huid niet meer ademen.

5. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Op zich helpt de nivea wel tegen de jeukt maar dat is maar iets van 10 minuten.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Schijfjes komkommer werken als je verbrand bent, misschien ook hiervoor? Je kunt het altijd proberen, hihi!

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Klinkt als zonne-allergie!! Ik heb al jaren zonne-allergie!

Ik heb een homeopathisch middeltje daarvoor. Het heet Urtizon en je kunt het kopen bij apotheek en drogist. Het is een geel buisje met hele kleine bolletjes! Werkt als een trein bij mij...

Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is. De eerste keer (jaren geleden!) werden bultjes op mijn armen en hals blaasjes en die klapten allemaal open. Er kwam vocht uit, maar die huid is nu niet meer mooi egaal. Het laat hele lichte littekentjes achter!

Succes, hoop dat het snel over is!

Grtx jufaman

8. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

aloe vera gel :)

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wat voor spulletje is er goed voor bij ons kleinste mannetje?
    Vooral veel bultjes/spikkeltjes op zijn gezichtjes.

10. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik lees ook even mee, Sem heeft er ook last van op de achterkant zijn kuit en in zijn knieholtes...kan ik er dan nog wel zonnebrand opsmeren?

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Zonnebrand zou ik sowieso blijven smeren! Beter dan dat ze verbranden.

Mijn dochter zit over haar hele lijf (armen, benen, buik, rug) onder de warmteuitslag. Ben ook wel benieuwd of er iets is wat een beetje helpt.

12. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hier een dochter met eczeemhuid en zonneallergie.
    Heb nu Vichy zonnebrand factoor 50 voor kids. Aantaldagen gesmeerdnu en dat gaat redelijk.

Ook bij mij gaat het nu redelijk.
    Het is een allergische reactie dus in ernstige gevallen anti-histamine druppels. Alleen niet als jezwanger bent dan he.

13. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Voor zover bij mij bekent is is een zonneallergie inderdaad een allergische reactie maar warmte uitslag niet! dit heeft te maken met zweetkliertjes die verstopt raken. Dit heb ik mij tenminste ooit laten vertellen!

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dat kan hoor. Lijkt mij ook wel alleen waarin zie je het verschil?
    Trekt de warmteuitslag weer snel weg ofzo?

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    isa heeft de warmte uitslag echt onder de kleren zitten. Op de hals/buik/rug/bovenarmen. Mij dunkt dat als het zonneallergie was dat ze het juist op de bloten delen had.
    Mijn zus heeft zonneallergie en die krijgt het echt op de blote delen.

Ik heb vorig jaar koelzalf van de ha gekregen voor isa. Helpt iets tegen de jeuk, alleen had deweledelgeleerdeheer abusievelijk verteld dat je dat de hele dag door moest smeren. Juist ja.. Lekker met vette creme in de zon, doe het lekker zelf;)

16. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Warmte uitslag zit inderdaad meer bij de holtes. Broedderige plekken zeg maar waar de zon niet snel komt. Ben toch nog naar de apotheek geweest en heb mentholgel gekregen voor de jeuk. Maar verder konden ze ivm zwangerschap ook niet teveel geven.

17. Bastet

Bastet Niet meer actief

uierzalf of crème, maar liever zalf.
    Als ik 2 dagen een heel klein beetje vlak voor het slapen smeer, is het weg.
    Ook bij mijn dochtertje is het dan snel weg.
    Het komt wel terug, maar dan gewoon weer even dun smeren.

18. Ik had gelezen dat hydrocortison erop mocht. Mijn zoon heeft last van warmte-uitslag, en wij smeren al hydrocortison als hij een allergische reactie heeft op wat anders. En het helpt tegen de jeuk, dus hij krabt er niet meer aan. Het heelt dan vanzelf.

19. hopelessinlove

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Hydrocortison is net zoals de triamcinolon een cortisonen crème en werkt inderdaad heel goed. Maar bij een zwangerschap kun je deze beter niet gebruiken.

20. Oh echt ook geen lichte vorm? :( heeft de huisarts verder niets qua tips? Het wordt wel wat koeler weer, hopelijk scheelt dat net een beetje want die uitslag is heel vervelend.

Deel Deze Pagina