Hoi, Ik heb een vraagje. Omdat ik zwanger ben en niet precies wist hoelang, en het nog even duurt voordat ik naar de vk mag en dan pas een verwijzing voor een echo krijg, hebben we zelf een termijnecho laten maken. Het is nog heel pril en ik mag 30 april terug komen. Wat er wel gezien is, is dat er een cyste van 3,5cm op mijn eierstok zit. De echoscopist heeft er een notitie van gemaakt en gezegd dat het wel in de gaten gehouden moet worden, maar dat het vaker voorkomt. Helaas ga ik natuurlijk weer op internet kijken en maak me nu toch wel een klein beetje zorgen. Maar wat is nu wijsheid, moet ik nu de vk al bellen en het zeggen of afwachten tot 30 april? Wat adviseren jullie? Groetjes MB2005.
HOi MB Mijn advies is afwachten tot 30 april. De cyste verdwijnt vaak gedurende de eerste weken van de zwangerschap onder invloed van de zwangerschaps hormonen. De cyste zit de zwangerschap niet in de weg dus is er geen reden om eerder een echo te doen. Gefeliciteerd met je zwangerschap, vertrouw op je lijf en geniet. Imke
Oke, bedankt voor je snelle reactie! Genieten probeer ik zeker, alhoewel ik nog onzekerder ben als bij mijn eerste zwangerschap. Verder heb ik ook geen symptomen, het is dat ik niet ongesteld ben en getest heb anders dacht ik dat ik misschien alleen maar moe was, haha. Groetjes MB2005.