Wat te doen.. Bijna 9 maanden en nog.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissDonna, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier wil ze ook geen pap ook niet als ze in de ochtend uitgehongerd is. Maar ik maak zelf fruithapjes met van alles en nog wat in de blender (die leeftijd voornamelijk: 1 banaan, 1 appel en 1 peer en dan had ik meerdere porties en een deel ging de vriezer in). Daar kan ik zonder problemen een paar eetlepels bambix in gooien zonder dat ze moeilijk doet. Al moet ik zeggen dat dit een redelijk makkelijke eter is, behalve avondeten, daar is t wel een miepje mee. Mocht je toevallig een kindje van om en nabij dezelfde leeftijd hebben in je directe omgeving, zet je kleine daar dan eens naast. Hier ging ze ook pas fruit eten op t kdv , 'gezellig met de andere kindjes'. Daarvoor at ze maar 2x groente want ik kon op mn kop gaan staan maar ze moest t echt niet. Toen fruit goed ging en ze banaan lekker vond de overstap naar brood gemaakt en banaan op dr boterham geprakt.

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    Mijn zoontje van bijna 9 maand en 2 weken komt ook nog ‘s nachts. Onze schema ziet er nu zo uit:

8.00 180/6 melk
    10.00 water of diksap ongeveer 150cc
    12.00 probeer altijd een boterham maar meneer kan stukjes nog niet kwijt. Krijgt dan daarna een papfles 180/6
    14.30 fruit en daar doe ik sinds gisteren een Liga doorheen. In de hoop meer verzadigd te zijn.
    17.00 warm eten denk zo’n 200 gr
    18.30 2 eetl Griekse yoghurt
    20.30 180/6 melk

En dan hoop ik dat hij gaat slapen heel de nacht. Maar dat is dus niet het geval. Vannacht was hij om 0.30 weer wakker.

Misschien die tip die hier voorbij kwam om de laatste fles om 19.00 uur te houden en dan te kijken wanneer hij komt.
    Lees alleen dat je mannetje nu nog vaker komt ‘s nachts. Jeetje snap dat je het nu even niet meer weet.
    Misschien eens naar de osteopaat gaan. Was zelf daar altijd sceptisch over maar ben er met mijn zoontje ook geweest omdat hij zoveel huilde en weinig sliep. Heb wel het gevoel gehad dat het had geholpen.

Hier doe ik nu ‘s nachts een fles verdunde melk. 150/2.

3. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Mabidami bedankt voor je berichtje.

Even een update.

Meneer eet nu gelukkig pap!

Dus in de ochtend als het lukt pap (meneer zit in de periode dat 't leuk is om alles je mond uit te blazen ) en anders een fles.

Tussen door flesje water of diksap en een liga of baby koek iets.
    Middag na het slaapje heeft hij honger en dan gaat een bordje pap er meestal helemaal in

Middag weer een lekker fruithapje en wat drinken. Diksap of water. En rond 17.30 18.00 eet hij een stevig bord met eten. Ik denk zo'n 250gram. Soms wat meer soms wat minder.
    En een beetje zuivel als toetje.

Nou heb ik geprobeerd om hem daarna voor naar bed gaan een fles te geven met melk. Dit geeft geen ander resultaat als dat ik hem een flesje water mee geef. Meneer komt evengoed tussen 22.00 en 00.00 dus dan hoop ik altijd op de laatste fles. Afgelopen weekend ging dit goed. En kwam hij rond 6e. Maar, uiteraard lekker door de weeks, komt hij midden in de nacht nog een x. En soms 2 keer

Er zit verbetering in gelukkig.

Iemand nog tips tegen het spetteren van de fruithap en toetje. Het is heel lachwekkend maar niet de bedoeling dat ik onder de spetter eten zit hahaha

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hele vloeibare fruithapjes dik ik in met een stukje baby liga (verpulverd destijds) of nu een schep brinta (aangezien madame pap weigert) zelf spetteren met dr fruithap of toetje doet ze niet. Ze vindt t veels te lekker dus die kan ik zonder slab geven, dr gaat geen kruimel of spetter de verkeerde kant op. Alleen als ze er genoeg van heeft dan komen er handjes in t spel dus als handjes omhoog zijn geef ik niks nadat ik een keer de wortel uit mn haar heb kunnen halen. Nu klapt ze op t moment veel, dus kost t even wat meer tijd want dan heeft ze nog wel honger maar wil ze even showen.

Boterham met kinder smeerkaas, groentehap met sperziebonen of alles met pasta is overigens een heel ander verhaal maar dat spettert wat minder en kiepert ze gewoon van dr tafeltje af als ze de kans krijgt. Doet ze nou nooit met een boterham met chocopasta...

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha dat sputteren herken ik. Ik zeg vrij streng nee en dan houdt ie meestal even op. Anders heb ik alles eronder.

Hier een zoontje die een hekel heeft aan stukjes. Potjes voor 6 mnd gaan er zo in maar die voor +8mnd met stukjes gaan er niet echt in. Brood hetzelfde. Er komen nu meerdere tandjes door dus ik zie het nog een maandje aan maar als het dan nog niet is verbeterd laat ik een keer een logopedist meekijken. Ik verwacht niet dat hij direct de pot mee eet alleen vind ik het wennen aan "echt" eten wel belangrijk.

Als hij zo blijft komen dan zou ik (heel zwaar, ik weet het) een paar nachten niks geven, hooguit wat water. Het is bij sommigen ook gewenning, 's nachts wakker worden en dan wat lekkers er in.
    Ik heb een nichtje dat tot zeker 2 jaar 's nachts kwam voor de fles. En dan kreeg ze 's avonds om 23.00 uur ook nog een fles. En vond haar moeder het zo raar dat ze amper trek had bij het ontbijt.
    Ik hoop voor je dat het zichzelf oplost, het is pittig om er steeds uit te moeten.

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik denk dat het heel normaal is dat hij wakker wordt op die leeftijd.
    Mijn zoon werd totdat hij 2,5 was nog elke nacht wakker en mijn dochter is nu 1 jaar en 3 maanden en wordt minimaal 3 keer per nacht nog wakker. Is niks aan te doen, gaat vanzelf over. Zijn ook vaak "fases"
    Ik zou die fles gewoon geven, als je daardoor 3uur verder kunt slapen :) :)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus. Het zijn niet voor niks tropenjaren. Het is een illusie (sorry) dat het voorbij is met de gebroken nachten na de leeftijd van 1 jaar. Integendeel. Dan gaan ze spoken vanwege tandjes/kiesjes, gaan telkens staan in bed en weten plots niet meer hoe ze ook al weer moesten gaan liggen, met fases krijgen ze verlatingsangst, gaan naar dromen of worden ziek.
    Bij ons sliepen ze beiden pas goed vanaf de leeftijd van 4 jaar.

Ik mis de babytijd van beide jongens wel, maar die gebroken nachten vond ik echt een verschrikking. Had ook een erge weerslag op mijn weerstand overigens. Sterkte ermee TS en anderen, hoop dat jullie gauw weer een goede nachtrust mogen krijgen.

8. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Mijn dochter sliep van 6 weken tot 8 maanden door. En toen was het over...
    Geprobeerd om overdag meer te geven (lukt niet; vol = vol ;)), gekeken of ze het niet koud had 's nachts (waarschijnlijk wel een beetje, dus nog dikker aankleden hielp wel iets), iets langer wachten tot ik haar pakte (maar dat kost alleen maar nachtrust van jezelf...)
    Eerst was ik ook redelijk gefrustreerd, maar op een gegeven moment hebben mijn man en ik gezegd: zo is het nu gewoon. Gauw een fles erin en hup, weer slapen!
    Wij poetsten twee keer haar tandjes: 's morgens en 's avonds. Als het geen jaren duurt, kan het vast geen kwaad denk ik (maar ik heb geen ervaring met zuigcariës).

En toen rond een jaar was het plotseling over! Eerst niet te geloven, maar na een paar nachten zeiden we tegen elkaar dat dit wel heel lekker was. Nu slaapt ze echt door en heeft ze geen voeding meer nodig 's nachts.

Zij was wel heel gemakkelijk qua bijvoeding trouwens. Lustte vanaf het begin alles, en at al gauw hele stukken.
    Wat ik bij mijn zoontje deed met brood, waar hij moeite mee had: gepureerd fruit erop, dan werd het zacht en kon hij het beter wegkrijgen. En nog gezond ook!

Deel Deze Pagina