Wat te doen hiermee? Winkel met veel voedingsmiddelen over datum...

Discussie in 'De lounge' gestart door 1234, 18 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    In veel landen staat niet de uiterste houdbaarheidsdatum op de verpakking, maar de productiedatum. Misschien dat dat in deze winkel het geval is?

2. 1234

1234 Niet meer actief

Nee hoor, ik heb duidelijk gezien dat dit de houdbaarheidsdatum was. Want het waren ook een paar Nederlandse producten met Nederlandse tekst op de fles/ verpakking.

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Wat ik daar mee bedoelde...is dat ze eerst de eigenaar van de winkel er zelf op aanspreekt voordat er direct een melding wordt gemaakt...maar wist niet dat het er wel vaker voor komt.
    Ik werk ook in een winkel...en iedere morgen word er als eerste de tht na gekeken, maar er kan wel eens iets over het hoofd worden gezien...en dan zijn wij ook blij dat klanten ons er op wijzen..en niet meteen een zware melding maken;)

Maar nu ik begrijp dat het niet iets 'eenmaligs' is...en het dus regelmatig voor komt dan zou ik ook een melding er van maken.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    He bah! maak het hier ook vaak genoeg mee.. bedorven spullen in de schappen.. geef het een paar keer aan maar geen verbetering en dan kom ik er gewoon niet meer..

Heb hier ook wel eens bij de AH dat ik brood vd onderste plank pakte en de zak open was gevroten door muizen, ging alle broden langs en allemaal waren ze aangevroten (zak & brood)
    dus ik naar de manager.. wat zegt hij 'ja dat komt omdat mensen zo ruw die broden uit het schap pakken' terwijl je duidelijk zag dat het brood aangevroten was..
    dus die ontkende gewoon dat het muizen (of andere beesten) waren geweest en ging de klanten de schuld geven..
    maarja hij heeft wel de broden weg gehaald (mocht ook wel haha)

En bij de C1000 in mijn vorige woonplaats ging ik eens boodschappen doen met mijn moeder en daar zagen we ineens een muis rennen naar de boter dus ik bij de boter kijken.. was ook helemaal weg gevroten dus wij dat gemeld bij de manager.. nou hij zou er op letten..
    dus wij volgende keer weer daar heen.. en nog steeds hetzelfde probleem.. weer gemeld en de keer daarop weer hetzelfde..
    en toen heeft mijn moeder de keuringsdienst aangeschreven/gebeld maar hoe het is afgelopen weet ik eigenlijk niet.. zal het eens vragen binnenkort.. (dit is al jaar of 8 geleden maargoed haha)

5. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Paar weken terug ben ik bij de c1000 mijn lunch wezen halen. Een bruin brood. Was diezelfde dag verpakt. Maar nadat ik 1 boterham op had zag ik dat alles beschimmeld was :$:$ Mijn collega haar kaasspread was ook over datum blegh. C1000 gebeld en we mochten nieuwe lunch komen halen ;)

Ik zou het ook melden aan de winkel. Lijkt me niet de bedoeling dat je geld gaat geven voor iets wat over de datum is;)

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij de winkel zelf de bedrijfsleider aan spreken.
    Had je beter meteen kunnen doen.

7. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    als ik iets zie wat over de datum is spreek ik of de bedrijfsleider aan of 1 van de medewerkers.
    Kan er zelf zo van balen als ik er niet opgelet heb en bij gebruik al een week over datum en dan kan het zo de prullenbak in.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hebben wij een keer gehad met een partij melk, toen was ik zwanger en deed dat flesje open en moest zowat kotsen. Zijn meteen terug gegaan en de eigenaar van die shell heeft meteen alles weggedonderd, van achteren een nieuwe partij gepakt en ik kreeg een bos bloemen. Ik zou het dus gewoon zeggen, waarom niet is hun werk toch?

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik snap best dat de klacht officieel is gemeld hoor en als het er echt zo erg was is dat inderdaad een verantwoord ding om te doen, maar ik snap nog steeds niet dat TS het niet OOK gewoon heeft gezegd in de winkel.

Wat ik al zei: als iedereen maar gewoon, zonder iets te zeggen, verbolgen die winkel weer uit loopt, laat je de winkelier ook in de onwetendheid dat je een klacht hebt over zijn winkel. En misschien als hij heel veel klachten aanhoort, dat hij er dan zelf beter mee omgaat.

Nogmaals, die officiële melding lijkt me hier helemaal niet verkeerd, maar TS vraagt zich wel af of ze niet aan het klikken is... Als je je daar zo'n zorgen om maakt, meldt dan ook gewoon eerlijk bij de eigenaar dat je een klacht indient.

Ik ben daar altijd eerlijk in hoor.

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hoi,
    ik werk bij xenos en wij moeten elk voedingsartikel noteren op datum in een klapper
    elke dag word die klapper nagekeken en dat hoort zo!
    ik weet zeker dat niet iedereen dat zo doet
    maar het is niet netjes als er over datum troep tussen staat
    als het een bedrijf is met hoofdkantoor zou ik het daar wel melden.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een winkelier hoort een haccp plan te hebben
    daar hoeft een klant hem niet op te wijzen

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hebben zoiets eens bij de Super de Boer gehad. Blikjes makreel in tomatensaus 4 maanden over datum. Wij hebben er wat van gezegd. Ze zouden het uit het schap verwijderen.
    Week later: liggen dezelfde blikjes nog steeds in het betreffende schap? :(
    Wij weer melding van gemaakt. En ze haalden het schap leeg (waar wij bij stonden).
    Bij de wekelijkse boodschappen weer een week later.....liggen er weer blikjes makreel in tomatensaus 4 maanden over datum in het schap? (Of dat dezelfde weer waren, geen idee).
    Toen we er voor de zoveelste keer wat van zeiden, werd het schap leeggehaald en sindsdien zijn we die blikjes makreel niet meer tegengekomen daar. (Sterker nog: ze hebben ze helemaal niet meer.)

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Gewoon melden bij de bedrijfsleider, of teamleider.

Als zoiets in een supermarkt voorkomt ligt het vaak aan de vullers.
    Je hoort als ze vullen t schap LEEG te halen, product erin, en de ''oude'' voorop te zetten. (fifo; first in, first out)
    15 en 16 jarige doen dat niet en stampen gewoon de vracht erin, en hoppa klaar.
    Dat gebeurt regelmatig, en de bedrijfsleider kan dat jammer genoeg niet bij elke vuller controleren.
    Maar dat is voor hun ook een probleem jammer genoeg.

Geef het daarom gewoon door aan een van de leidinggevende,die vinden t alleen maar fijn om te horen(hoe fout t ook is....)
    Als ze niks weten kunnen ze niks oplossen.

Om dan te vertellen hoe ziek je bent geweest van de bapoa, die je niet eens op heb (pagina 1) lijkt me behoorlijk overdreven.
    Wat wil je daar mee bereiken?
    Managers voelen zich al kut genoeg als er een product over datum in t vak ligt.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dat hoeft misschien niet, maar het ging me er meer om dat TS aan ons vroeg of het niet 'klikken' was als ze het officieel ging melden. Als je je daar zorgen om maakt, moet je eerlijk zijn naar de winkelier.

Daarnaast geef je zelf ook aan dat je ervan overtuigd bent dat niet iedereen die haccp regels naleeft. We kunnen er als burgers onder elkaar dan toch iig voor zorgen dat ze die producten direct uit het schap halen? En vaak lukt dat als je het meteen even zegt in die winkel.

Tenslotte zou deze winkelier wellicht anders over zijn winkel gaan denken als iedere klant hem aan zou spreken over zijn producten. Dat gaat die officiële klacht ook voor elkaar krijgen, dat begrijp ik best, maar ik vind dat je het allebei kan doen.

Maar ik ben het met je eens hoor: een winkelier is zelf verantwoordelijk voor zijn spullen en de staat waarin die verkeren.

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mee eens! De vullers in mijn AH stoppen producten ook vaak verkeerd weg. Dan staat het hele schap Alpro soyamelk vol met Alpro soyamelk light.... En dan vullen ze het een week niet aan, omdat ze denken dat er nog genoeg is.

Nou, ten eerst drink ik geen light, want ik wil die zoetstoffen niet, ten tweede is de Light-variant 40 cent duurder per liter....

Bleek hier, na melding, dat de vullers totaal niet hadden gekeken. En inderdaad: de eerstvolgende houdbaarheidsdatum stond achteraan...

Maar in winkel van TS gaat het niet om een supermarkt denk ik, en is de winkelier ws zelf de vuller. Dat is wel anders vind ik.

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    #36 brabbel1988, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
    En TS, misschien een rare vraag; weet je zeker dat het een THT datum was(Ten minste houdbaar tot) en geen verpakkingsdatum?

Is ook nog mogelijk natuurlijk...:)

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Oh, werk niet bij AH hoor, koop er gewoon vaak! Vandaar 'mijn' AH :D

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hahahahaha, ik heb mijn andere post ook al aangepast.....
    Dacht dat je teamleider was ofzo, vandaar 'MIJN'

Sorry voor off-topic!!!

19. 1234

1234 Niet meer actief

Ja hoor dat weet ik zeker.

En ik snap het hoor dat jullie vinden dat ik het misschien ook beter even in de winkel had kunnen zeggen. Weet ook niet goed waarom ik het op dat moment niet deed. Die man runde ook alleen de zaak gisteren zag ik en hij had het druk. Hij was met klanten bezig om een broodje donner te maken en hij moest even tussendoor naar de andere kassa rennen om ons te helpen. Maar dat is natuurlijk geen excuus om het niet te zeggen....

Maargoed..... eind vorig jaar hadden we ook zakjes noodles gekocht en toen we thuis kwamen zagen we toen dat ze nog maar een maandje houdbaar waren... Dat zie je niet vaak met producten die je net gekocht hebt... dus daardoor dacht ik ook extra gisteren met dat in mijn hoofd van: even op de houdbaarheidsdatum kijken. En toen zag ik tot mijn grote verbazing dus heel veel dingen over datum. Dus daardoor dacht ik ook dat het echt geen onwetendheid kon zijn....

Ik vond het ook een beetje een chaos in de winkel, niet echt schoon de schappen en alles lag door elkaar. Aan het begin lag bijvoorbeeld sambal maar verderop ook, niet echt geordend.

Maar de volgende keer als ik weer in de winkel ben en ik zie er weer producten over datum, dan zal ik het ook persoonlijk wel even melden aan de bedrijfsleider.

Voor nu ben ik benieuwd wat de voedsel en waren dienst ermee doet en wat ik er eventueel nog over te horen krijg verder...

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik zou het hun echt wel zeggen kom op zeg, je gaat toch niet voor rotzooi betalen wat over de datum is. als het 1 product is waarvan ze het niet weten naja oke maar zoveel!!?? en dan denk je dat ze het weten!? nou vind het maar slecht...

Deel Deze Pagina