Toverland of Wunderland Kalkar?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door NiekeKris, 30 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Volgende week willen we een dagje pretpark doen. In Toverland en Wunderland Kalkar zijn we nog nooit geweest. Welke van deze twee is leuk voor twee meiden van 10 en 13? Die van 10 is geen vreselijke durfal qua achtbanen ed, die van 13 vind niets spannend. Welk park is dan het leukst? Eventuele andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Ik zou zeggen Toverland... Wunderland Kalkar vind ik meer voor de iets jongere kids.

NiekeKris vindt dit leuk.
  3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Toverland! Veel netter, schoner en professioneler park.
    Voor ieder wat wils.

4. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Toverland is erg leuk, voor alle leeftijden. Wij hebben er een jaarkaart. Maar je moet er wel echt rekening mee houden dat het mega druk is in de vakantie en je zo 40 min in een rij staat voor de ‘grotere’ attracties.... zeker even de app downloaden zodat je overal de actuele wachttijden kan zien

Bellybell en NiekeKris vinden dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Toverland, fantastisch park voor jong en oud!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij zijn de Efteling gewend, daar is 40 minuten niets als het druk is. :|:roflmao: Maar goed om te weten, ook dat er een app is! :thumup:

Jullie zijn unaniem, dat maakt de keus simpel. :)

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Oh zeker toverland. Kalkan vind ik maar een vies park. En veel kleiner, zeker voor grotere kinderen weinig uitdaging en vermaak.
    Toverland.vinden wij een mooi, groot kaar overzichtelijk park

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha dacht net hetzelfde, 40 minuten? Prima! :roflmao:

9. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Efteling is nog maar zelden druk qua wachttijdenvind ik. En we gaan momenteel bijna wekelijks. Gisteren park afgeladen vol maar langste wachttijd 25 minuten. Arriveerden pas om 12 uur, hebben 14 grote attracties gedaan (1 attractie zelfs 3 x en 2 attracties 2x), in 2 restaurants geweest en rustig aan gedaan qua lopen.
    1x gesplitst, man en ik samen in baron, kinderen ondertussen 2x max en moritz en 1x fata morgana gedaan.

Maar ik zou voor Toverland kiezen, Kalkar is zelfs voor mijn 7 jarige al te kinderachtig.

IkbenTess en NiekeKris vinden dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #10 NiekeKris, 31 jul 2022
    Laatst bewerkt: 31 jul 2022
    @GoldenClown: Mijn dochters waren er voor de vakantie met school, op verschillende dagen, toen was 1,5 uur bij bepaalde attracties niet ongewoon. De keer ervoor dat wij er waren (maand of drie ervoor) was het ook veelal 45-60 minuten (Symbolica het langst, denk iets meer dan een uur, Baron is mijn oudste met iemand anders in geweest, die had ook een flinke wachtrij, maar geen idee hoe lang precies). Dat is dus mijn referentiekader.

11. GoldenClown

Klopt, hebben wij ook ervaren. Op schooldagen is het er tegenwoordig blijkbaar drukker dan in het weekend en vakanties. Er zijn echt heel veel schoolreisjes tegenwoordig en dat doet de wachtrijen enorm oplopen. Op 1 van die dagen was Joris 110 minuten. Maar wij zijn de afgelopen 2 maanden 7x geweest en constateren dus dat het in de weekends erg goed te doen is.

Athina en NiekeKris vinden dit leuk.
  12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit klopt idd. Ik heb een abonnement en de weekenden zijn nu erg goed te doen. Vooral de zomeravonden nu!

@to, absoluut toverland. Heel goed park!

NiekeKris en GoldenClown vinden dit leuk.
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Goed om te weten van de Efteling! Wie weet een andere vakantie. :)

14. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Denk dat het ook te maken heeft met personeels tekort tijdens schooldagen…. Geen jongeren om te werken, weekend en vakantieperiode wrl.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Ik hoorde van meer mensen al dat toverland heel leuk is.

Wij zijn in kalkar geweest en als je dat wil doen neem aub eten mee. De patat die je krijgt is niet echt super..

( efteling viel vorige week ook mee, max 25 min wachten. Fatamorgana was zelf rustig doorlopen. We waren er van 10 tot 22:eek:)

16. GoldenClown

De patat in de Efteling is tegenwoordig ook niet meer te eten trouwens... net als in de meeste pretparken en dierentuinen tegenwoordig.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.267
    113
    Due mocht wel iets langer gebakken worden. Nog wel eetbaar. Je kreeg in ieder geval veel eten voor je geld. Dat is meestal ook anders

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij waren gisteren ook in de Efteling en wij waren er van 11 tot 21.30 en hebben ook veel kunnen doen, bijna alle achtbanen 2 keer, droomvlucht, symbolica, villa volta, pirana, stoomtrein, joki, en de watershow op het einde. Langste wachten was bij de Vliegende Hollander omdat die lang een storing had. Gelukkig ging de Python ook nog open.

Mocht het niet te ver rijden zijn dan moet je absoluut naar Phantasialand, dat is een geweldig pretpark. Ik weet niet of het nu druk is maar toen wij er waren niet. We waren er 22 juli en toen kreeg regio zuid net vakantie en had de regio in Duitsland waar Phantasialand in ligt ook nog geen vakantie.

19. GoldenClown

Ter aanvulling: wij waren vandaag in moviepark germany maar vonden het helemaal niets. Coole thematisering en erg gave shops voor mijn dochter (groot horror-en filmfan) maar wat een waardeloos park verder. In 7 uur 4 attracties kunnen doen, nergens een indicatie van wachttijden en ongelogen 1 ur moeten wachten voor wat patat en kipnuggets, er stonden welgeteld 8 mensen voor mij in de rij maar meneer achter de toonbank had er geen zin in.... en het stikte er van de wespen. Parkeerplaats was 1 kilometer lopen van het park vandaan. Gelukkig was voor ons de entree gratis ivm abonnement.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij vinden Moviepark ook helemaal niks, daar moet je alleen maar heen door de week tijdens een studiedag anders is het veeeeeel te druk. We zijn 2 keer tijdens een vakantie geweest dan stond je voor de meest simpele attracties een uur in de rij.

NiekeKris en GoldenClown vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina