Net cupcakes gemaakt (pas de 2e keer) en ik dacht het al bij het kloppen, maar ik heb ze dus veel te luchtig gemaakt. Ze zijn wel gerezen, maar niet mooi bol gaan staan, sterker nog, ze zakten in toen ik ze eruit haalde... Ze zijn ook niet echt mooi bruin geworden... Ze waren trouwens wel gaar (getest met satéprikker). Valt dit nog te redden?
ze zien er niet bepaalt klaar uit heb je al n stokertje door de cake gedaan dan weet je gelijk genoeg zonde hoor je kan er nog leuke figuurtjes op maken
Was net bezig met mijn bericht te editten. Ja, ze waren goed gaar. Heb er zelfs 2 geprikt, omdat ik ook twijfelde om te kleur... Ik heb ook niet tussendoor de oven open gehad. Ze hebben er 20 minuten ingestaan op 180 graden. Gewone oven, niet hete-lucht. Is ook geen combimagnetron.
o whaha heb je iets van fondant of marsepein in huis dan maak je daar leuke rondingen mee en figuurtjes op
Nee, maar ik kan wel iets van glazuur maken... Heb ze er nu nog even terug ingezet, maar denk niet dat dat helpt... Bovenkant voelt ook een beetje sponzig... Ik denk misschien toch te luchtig geklopt? Ingrediënten: - 175 g boter - 175 g fijne suiker - 175 g zelfr. bakmeel - 3 eieren - zakje vanillesuiker
en hoeveel heb je er? 12. Zo ja, denk dat dat het ook deels is, dat je erg veel beslag in je bakjes hebt gedaan. Ik gebruik meestal de verhouding 125 boter - 125 suiker - 125 -bakmeel - 2 eieren en dan komen ze tot op de rand.
de toevoegingen zijn goed dus daar is niks mis mee o ja glazuur kan ook onwijs lekker zijn of heb je misschien boter en poedersuiker in huis dan kan je een lekkere botercreme maken
Dit heb ik ook twee keer gehad, met biscuitdeeg. heb wel een combimagnetron. 20 min. erin, ze waren gaar toen ik erin prikte maar zakten meteen in. Toch de marsepein nog gemaakt.. Volgende dag harde, platte schijfjes.. de smaak was niet slecht maar echt, geen gezicht! Snap het nog steeds niet.
Huh? Wat raar zeg. Ze zien er ook niet gaar uit? Had je de oven warm genoeg staan? Als ze wel lekker smaken is een laag glazuur misschien nog de beste optie denk ik. Enne, oefening baart kunst zeggen ze dus blijven oefenen!
trouwens, even een aanvulling, bij mij waren ze echt gaar, heb er een warm, meteen uit de oven opgegeten, heerlijk luchtig!
Smaakt goed. Wel beetje luchtig, maar niet storend. Glazuur is ook niet echt mijn ding kom ik net achter... Volgende keer beter
Ohhhh zooo herkenbaar .... ik noem ze ook tegenwoordig KUTcakes ... man heb er denk ik al wel honderde gemaakt ... dan weer niet gaar dan weer teveel beslag dan weer ... werd er helemaal gek van. Had ik een keer een goede lading ging de topping weer naar de maan ... Nu vorige week weer een ingeving om weer eens wat cupcakes te maken ... 125 gr boter, 50 gram suiker, 2 eieren en 125gr meel. Eerst de boter smelten en bij de suiker gooien ff door elkaar roeren. Dan eieren een voor een er bij ... tot een glad mengsel roeren en dan meel beetje voor beetje er bij ... en dat op een voorverwarmde oven van 170 graden 35 minuutjes ... en wat ik niet dacht gebeurde PERFECTOS ... Dus misschien morgen nog eens proberen? Succes in ieder geval ... het blijven KUTcakes wat mij betreft. PS excuses voor mijn woordgebruik voor diegene die zich daar an stoort!
20 minuten op 200 graden Dan zijn ze goed gaar. Mijn recept die echt niet kan mislukken en vrij is van koemelk, soja en ei, supersnel klaar te maken: 230 gr zelfrijzend bakmeel 170 gram basterdsuiker 50 ml zonnebloemolie 250 ml water 2 theelepels bakpoeder 1 theelepel vanillesuiker Even mixen tot het glad is (1 minuutje ofso) En 20 minuten op 200 graden. Gegarandeerd mooi bolletje!
Ze hebben wat weg van kokosmacronen nou Maar ik wil ook wel proeven hoor! Geen probleem! Maar misschien net wat te nat deeg ofzo? Dan heeft het toch wat meer nodig (als het al wil lukken) om stevig genoeg te worden en niet in te zakken.
Ach ik denk nu op dit moment dat iedereen wel eens mislukte baksels uit de oven heeft gehaald ... en anders ... proberen we het G!@#$%^ gewoon nog een keer!!! Succes