Kinderwagenvriendelijke wandelpaden in Oostenrijk gezocht!

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lizzthrasher22, Feb 10, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Wij gaan aankomende juni weer een week naar Tirol, in de buurt van Imst, joepieee! Dan is ons meiske net 1 jaar en zullen we de buggy nog veel nodig zijn. We hebben al een aantal leuke uitjes gespot, maar ik hoop dat hier een paar ervaren dames zijn die goede wandelpaden voor o.a. kinderwagens weten. Of anders andere leuke uitjes die geschikt zijn voor kindjes.
    Laten we nou net voor het hoogseizoen gaan :) waardoor sommige bergbanen/liften nog niet open zijn. Iets leuks als naar Sunny Mountain gaan kunnen we dus helaas niet gaan doen... Maar volgens mij zijn er nog wel meer soortgelijke uitjes, alleen vind ik op internet niet zoveel.
    Dusss, wie tips heeft, laat maar komen! :)

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,180
    4,494
    113
    geen echte tips, maar koop een mooie goede ergnomische draagzak, dan kun je je kindje overal mee naar toe nemen!

veel plezier!

3. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Die heb ik :) Maar ik hou het nog geen halfuur vol om een kind van 9 kilo op mijn rug te dragen, laat staan heuvelopwaarts bijvoorbeeld. :)

Dankje, komt wel goed :)

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Misschien een beetje oefenen? Toen mijn jongste 9 kilo woog kon ik hem echt uren dragen. Inmiddels is hij 14 kilo en begin ik hem wel te voelen, maar afgelopen zomer heb ik hem ook nog regelmatig een paar uur op mijn rug gehad in de bergen.

Als je bij Imst zit, kun je eens googlen op het Pitztal. Achterin dat dal zit rechts een meertje waar je met een stoeltjeslift heen kunt. Daar kun je volgens mij heel leuk omheen wandelen, maar ik weet niet zeker hoe kinderwagenvriendelijk het is, omdat wij zelf in de vakanties geen kinderwagens gebruiken.

En anders even ter plekke bij de VVV vragen, Oostenrijk is een superkindvriendelijk land en zoveel uitjes zijn speciaal aangepast voor kinderwagens en kinderen, dat er vast wel iets te vinden moet zijn.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Op ongeveer 20-30 minuten rijden van imst liggen fiss-serfaus en ladis. Dit is een flink wandelgebied met veel liften die ook in het voorseizoen open zijn, alleen minder lang denk ik. Als je hier een wandelkaart haalt van het gebied staat daar precies aangegeven welke routes geschikt zijn voor kinderwagens. Wij kwamen hier jaren en gaan er dit jaar weer heen, erg kindvriendelijk allemaal!
    Kijk trouwens maar eens op de website. Www.fiss.at, hier kun je al een hoop vinden...

6. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    @ Luppy, ik heb een slechte rug, dus een beetje oefenen gaat hem niet worden ;)
    Ja je bedoelt de Rifflsee denk ik? Die wilden we graag zien, maar de bergbanen gaan net open als wij weer weg gaan, helaas.

@mamavanmimi dankje voor de tip, ik ga zeker eens kijken!

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,818
    2,678
    113
    Is het geen optie om je man te laten dragen? Ik ben nu in Oostenrijk en heb vanmorgen mijn 3,5 jarige van 16 kg met skischoenen en skipak aan (gok zo'n 20kg) nog gedragen in de Tula. En ik heb een hoop staal in mijn slechte rug ;) Negen kilo dragen zou met een goede draagzak geen probleem hoeven zijn, je hebt nog even de tijd om te trainen.

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Amen!
    Wat ook erg leuk ia alleen dat is nist kinderwagen proef is de waterval in zams zammerlochputz. Daar zou 1 van de 2 echt moeten tillen maar zeker de moeite waard.

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Je mam/vriend/ medereisgenoot lekker aam het dragen zetten. Geeft je veel meer vrijheid. Mijn vriend neemt zelfs de kinderwagen niet meer mee, want hij vindt dragen veel leuker ;)

Share This Page