Erfenis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

De oud-tante van mijn man is vorige week op 97-jarige leeftijd overleden. Nu was ze niet enorm rijk, maar omdat ze nooit getrouwd is geweest en geen kinderen had, heeft ze een testament laten opstellen voor haar spullen en geld. Nu weet ik dat wij daar ook in staan (heb geen idee, maar ik verwacht geen giga bedragen hoor).

Maar weet iemand hoe zoiets in zijn werk gaat? Krijg je daar een brief van thuis?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja je krijgt vanzelf bericht.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je er met naam en toenaam in genoemd staat dan zal de notaris contact met jullie opnemen voor de opening van het testament en de verdere afhandeling.

Wel meen ik te weten dat er evt nog een onderzoek kan komen naar evt "verborgen" nakomelingen (vanwege het niet getrouwd zijn geweest), dus dat daarmee de afhandeling van de erfenis wat vertraging kan oplopen.

Verder krijg je de keuze de erfenis te aanvaarden (met schulden en tegoeden), beneficiair te aanvaarden (alleen wanneer er tegoed is, maar schulden kunnen evt alsnog op je kinderen overgaan) of de erfenis te verwerpen (in geval van alleen maar schulden).

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    altijd zou ik het beneficiair aanvaarden
    zeker bij weinig contackt

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mirell hoezo?

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Je kan een erfenis ook verwerpen als er geen schulden zijn, dan word er gekeken of jij kinderen hebt en of zij de erfenis willen aanvaarden (bij minderjarigen word het op hold gezet)

Je kan ook naar de rechtbank gaan en laten vastleggen dat als je de erfenis aanvaard, eventuele schulden die later zouden verschijnen niet op jou te verhalen zijn

(dit hebben we toevallig allemaal doorgemaakt bij sterfte tante)

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik weet wel dat ze geen schulden had. Ze leefde heel simpel en had altijd de instelling, geld dat je niet hebt, kun je ook niet uitgeven, en je moet altijd een potje hebben voor onvoorziene dingen. Ik verwacht er dus geen gekke dingen van. Maar zoals gezegd, ook geen kapitalen hoor. ;)

Ik was alleen nieuwsgierig, we hebben dit nog nooit meegemaakt.

Deel Deze Pagina