Dit weekend gaan we voor het eerst sinds heel lange tijd weer kamperen. Wij in caravan, kinderen (behalve jongste) in tent ernaast. Ik vraag me af gezien de hitte hoe het slapen zal gaan. Wat dat betreft zie ik er een beetje tegenop helaas. Ik neem aan dat een laken genoeg is om onder te slapen? En wat meenemen voor als het toch koud wordt ‘s nachts (dekbed, slaapzak, anders?)? Kan me haast niet voorstellen iets nodig te hebben maar je weet het natuurlijk nooit.
Ik zou ze inderdaad gewoon onder een laken laten slapen. En een dunne deken bijv. fleecedekentje meenemen voor als het ff fris is.
Wij slapen nu ook in onze tent en wij slapen onder ons zomerdekbed ‘s nachts is het wel koel dus zou niet alleen laken doen...
Het kan 's nachts op de grond (op een luchtbed) best afkoelen, dus ik zou een laken meenemen maar ook een slaapzak, een slaapzak neemt ook niet zoveel ruimte in. Wij zijn een paar weken terug naar Duitsland geweest, overdag was het 35 graden en 's nachts hadden we het ijskoud in onze slaapzak
Hier ook een zomer dekbed. Laken of fleecedeken is echt te koud. Overdag is hier hier 30/34 graden maar in de nacht vaak onder de 15
oja.. da's een goeie... wij hebben in de caravan nu ons herfst-deel liggen van het dekbed.. toch maar even omwisselen voor het zomerdeel en dan als extra een laken mee. En dan voor de kinderen.. oei.. sowieso hebben wij altijd als reserve wel extra dekens bij.. normaal nemen we het dekbed mee - maar nu.. - even kijken of ik nog een superdun dekbedje heb.. ooit volgens mij bij de ikea gekocht voor nog geen 10 euro... Nét iets meer dan een laken zeg maar.
Wij hebben afgelopen weken in de caravan geslapen onder een (lege) dekbedovertrek. Een enkele nacht heb ik tegen de ochtend een fleecedeken erbij gepakt. Slaapzakken zijn ongebruikt mee terug gegaan. Voor in een tent zou ik zeker wel een slaapzak oid meenemen. Vaak koelt het tegen de ochtend nog behoorlijk af of is het vochtig. Dan is het wel prettig als je even iets over je heen kan trekken.
Zzeker gewoon de deken. Een paar sokken lange broek en pyjama met lange mouwen. Wij zijn nu 2 jaar achter elkaar gaan kamperen 3 jaar terug in de voortent aan de caravan. Verschrikkelijk koud gehad. Waren sokken vergeten alleen dunne lakens bij het was alsof het midden winter was. Toen zwanger van zoontje ook gaan kamperen dit keer in een tentje. Ik heb alleen maar liggen huilen van de kou de eerste 2 nachten. Doordat je due de hele tijd buiten bent koelt je lichaam mee af met buiten. Tegen de tijd dat je gaat slapen is het fris en dan nog de kou van de grond die in het luchtbed trekt. Nope hier nooit meer
Een klein straalkacheltje om van te voren op te warmen doet wonderen . Op die manier hebben wij het de hele nacht warm.
Wij hebben de afgelopen dagen in een tent gekampeerd, geslapen op een matje op de grond. De kinderen lagen wel echt met een lange pyjamabroek in hun zomerslaapzak. Een laken zou echt te koud zijn geweest. Zelf lag ik met mijn slaapzak opgeritst zo een beetje half erin.
Ah thnx! Daar zou ik dus flink de mist mee in gaan. Neem dunne dekbedden, slaapzak en fleecedeken mee. Kunnen we per persoon kiezen wie, wat nodig heeft.