wat te doen in parijs met weinig geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door acire, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaartje p.p is E25;

2. acire

acire Fanatiek lid

dan smokkelen we wel wat big macs mee naar binnen.

dat lopen door parijs is wel leuk.
    maar ik moet wel een doel hebben waar we dan heenlopen.
    we moeten ergens nog een plattegrond vandaan halen dus.

3. je kan denk ik bij je hotel een plattegrondje krijgen hoor.
    of je haalt er een bij gare du nord als je aankomt met de trein.

ga nu alvast googlen en kijken naar de dingen die je graag wilt zien.
    metro is goedkoop, snel en heel simpel (als je het doorhebt :) )

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Supermarkten zijn idd erg duur. zeker als je iets nederlands wilt. € 5 voor een potje pindakaas.

En je kan beter een duurdere koffie nemen dan een goedkope. ik dacht neem de goedkoopste ( 2 euro ) kreeg ik dus een kleine expresso, met een glas water, en die had ik ook echt nodig zo vies en sterk dat de koffie was

5. ik bestelde een keer ( was dan niet in Parijs, maar in een klein dorpje ten zuiden van Frankrijk) een cappuchino.
    kreeg ik espresso met slagroom :confused: :)

6. acire

acire Fanatiek lid

* neemt senseoapparaat mee

7. whaha :)
    neem dan ook je tosti apparaat mee, ben je gelijk klaar hahaha

8. Saaya

Saaya Niet meer actief

hmm.. vond de supers eigenlijk helemaal niet zo duur... Maar dan ben ik ook niet naar die in het *centrum* gegaan. :)
    En uit eten gaan ook niet. Wij zijn alleen dan wel wat straatjes ingelopen waar normaal niet zoveel toeristen komen, en geeindigd in een supergaaf japans restaurant. De mensen hebben hartelijk gelachen toen wij daar (om 6 uur uiteraard, toen nog niemand er was aangezien ze daar om 8 uur beginnen met eten) zaten te klungelen met de stokjes en de sushi(en een half uur wachten tot ze bestek brachten, het hele gezin/personeel *moest* ons namelijk even zien klungelen als hollanders geloof ik) :rolleyes:

Wat te doen: Veeel rondlopen, lekker kijken naar de mensen, de belachelijke prijzen voor de idiootste dingen.. Je kunt veel doen en vinden in Parijs, maar een boekje is wel handig! Bij de metro kun je geloof ik ook kaarten krijgen van parijs en het metrostelsel(op 1 kaart dus). Heel handig! En je betaald minder als je een setje metrokaartjes betaald, maar das alleen handig als je tenminste 3 dagen gaat met tenminste 2 personen en veel denkt te gaan reizen. :rolleyes:

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    oh.. ik heb ook zin om te gaan:)

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Die pindakaas heeft ze vast niet nodig in die 3 dagen :)

Acire: veel plezier hoor! Lijkt me echt superleuk om naar Parijs te gaan. En romantisch natuurlijk!

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Prijzen
    Een enkeltje voor de metro kost €1,50 en kan gebruikt worden voor één reis op alle metrolijnen in zone 1 en 2. De tickets zijn lila van kleur en kunnen per stuk of in een boekje (carnet) van 10 gekocht worden voor €11,10 bij alle ticket verkooppunten of in de ticketmachines.

Niet duur vind ik. Wij hadden toen een carnet gekocht.

en je moet natuurlijk even over de Champs-Elysées wandelen.

Verder is er een kunstenaars wijkje met allemaal straatkunstenaars. Ook leuk om even doorheen te lopen. Daar heb ik ooit een houtskooltekening laten maken. Dit kon ik erover vinden.-->Schildersezels, kleine bistrootjes waaruit Franse chansons galmen en bakkers met vers stokbrood in de etalages: dit is Frankrijk ten top. Montmartre, één van de meest historische wijken van Parijs, is het voormalig thuis van kunstenaars als Picasso, Renoir en Braque, evenals het decor van de film Amélie. Vanaf de trappen van de beroemde stralend witte basiliek Sacré Coeur, bovenop de hoogste heuvel van de stad, is het uitzicht over de stad fantastique!

En ook ben ik naar het graf van Jim morrison geweest
    Père Lachaise begraafplaats
    Misschien is een begraafplaats niet de eerste plaats om te bezoeken tijdens een gezellig dagje uit. Toch is een bezoekje aan Père Lachaise meer dan de moeite waard. Omgeven door prachtige bomen liggen hier bekenden als Edith Piaf, Oscar Wilde, Frédéric Chopin en Jim Morrison begraven. Daardoor voor velen een heus bedevaartsoord, voor anderen een prachtige plek om op een mooie zonnige dag rond te struinen

En een klein maar handig boekje wat je net zo goed al in nederland kan kopen om vast wat dingen uit e vogelen en plannen is het reisgidsje van Marco polo. Bij de bruna bijv. te koop

veel plezier alvast!

12. acire

acire Fanatiek lid

ohhhhhh daar MOETEN we echt heen de kunstenaarswijk!
    We zijn helemaal gek van de film 'le fabuleux destin d'Amélie poulain'
    onze dochter is ernaar vermoemd.
    nu heb ik nog veel meer zin, dank je!
    ik ga gelijk even googlen waar die dingen uit de film staan haha.
    van tevoren even de film nog eens kijken.

dat potje pindakaas is gelukkig niet nodig, zoiets is ook wel mee te nemen als je niet zonder pindakaas kan.

ik loop zo ook even naar de winkels hier, een boekje van tevoren hebben is wel handig, kun je vast een plan maken.
    maar de kunstenaarswijk word het zeker weten.
    ik had ook bijna een hotel in die wijk maar dan was het toch te duur geworden.
    nu hebben we een hotel dat lijkt alsof het niet heel erg ver van het centrum ligt maar als je inzoomt op de kaart valt het nog best een beetje tegen.
    er rijd een metro 100m vanaf dat hotelletje dus ik denk dat zo'n carnet wel heel erg handig is.

kun je de metro's daar een beetje vergelijken met de metro's die hier rijden, maar dan in het groot?

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Misschien kun je googelen naar de entree prijzen?
    Volgens mij is Parijs niet goedkoop.

Die Marco Polo boekjes kun je misschien ook wel op marktplaats vinden.

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    jaaahhhh........ père lachaise ben ik ook geweest (wel al een jaar of 15 terug hoor) en inderdaad ook voor jim morrisson, maar heb begrepen dat ze dat graf of geruimd hebben of dat het niet meer zo'n bedevaartsoord is omdat er nogal veel overlast was van fans. toch zou ik daar zeker ook een middagje rond gaan wandelen, destijds kostte dat niks maar weet niet of de commercie daar inmiddels een stokje voor gestoken heeft.
    het is echt een mooie begraafplaats waar je van praalgraven tot de meest verwaarloosde graven tegenkomt en dat heeft toch ook wel weer wat. en heel veel bekende namen, best apart dus.

verder zou ik je aanraden om eens te kijken op vakantieforums, elk land heeft er wel 1 en vaak kun je daar heel veel tips opdoen die je geld besparen en natuurlijk kan je je eigen vraag daar stellen.

in ieder geval heel veel plezier !

15. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ja en wat wij erg grappig vonden, waren de eenmans poppentheaters die ineens opdoken in de metro. Zat je daar en ineens bij een halte duikt er iemand naar binnen met zijn hebben en houden en zet zijn poppenkast neer , doet een voorstelling, gaat met de pet rond en volgende halte weer eruit. We lagen in een deuk, zo snel dat dat ging.

Het is gewoon een mega metroweb, maar wel heel duidelijk als je eenmaal zo'n kaartje hebt waar alle lijnen op uitgestippeld staan. dan zie je precies waar je over moet stappen op welke andere metro

Lijn 1 geel La Défense - Château de Vincennes
    Lijn 2 blauw Porte Dauphine - Nation
    Lijn 3 gifgroen Pont de Levallois Bécon - Gallieni
    Lijn 4 paars Porte de Clignacourt - Porte d’Orleans
    Lijn 5 donkergeel Bobigny Pablo Picasso - Place d’Italie
    Lijn 6 lichtgroen Charles de Gaulle Etoile - Nation
    Lijn 7 rose La Courneuve 8 Mai 1945 - Mairie d’Irvy
    Lijn 8 lichtpaars Créteil – Préfecture - Balard
    Lijn 9 groen Pont de Sèvres - Mairie de Montreuil
    Lijn 10 lichtbruin Boulogne Pont de St. Cloud - Gare d’Austerlitz
    Lijn 11 bruin Mairie des Lilas - Chatelet
    Lijn 12 donkergroen Porte de la Chapelle - Mairie d’Issy
    Lijn 13 lichtblauw St. Denis-Université - Châtillon-Montrouge
    Lijn 14 donkerpaars St. Lazare - Olympiades

Eiffeltoren - Trocadero of Champ de Mars Tour Eiffel lijn 6
    Arc de Thriomphe - Charles de Gaule Etoile lijn 1, lijn 2 en lijn 6
    Het Louvre - Palais Royal Musée de Louvre of Louvre Rivoli - lijn 1 en lijn 7
    Notre Dame - Cité lijn 4
    Sacré Coeur - Anver lijn 2
    Les Halles - Châtelet des Halles lijn 1, 4,7, 11 en 14
    La Défense - La Défense lijn 1
    Moulin Rouge- Pigalle lijn 2 en lijn 12

je kunt info over de metro vinden op: http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/bu ... t-het.html

Ga je trouwens in juli? ik zag staan dat in juli de uitverkoop is. (40%-70%) De winkels mogen dus niet zomaar tussendoor een sale doen, maar alleen in januari en juli.

en er is ook een mega vlooienmarkt. Met 3000 kraampjes AAAAH je moet 15 km afleggen wil je alle kraampjes langslopen. Dan ben je wel ff zoet
    Saint-Ouen vlooienmarkt heet het.

16. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
  17. acire

acire Fanatiek lid

ja we gaan 7 tot 10 juli.
    ik heb via google de route gevonden om bijna alle plekjes tegen te komen uit de film Amélie, dus dat gaan we sowieso 1 dag doen.
    de eifeltoren moet natuurlijk even bekeken worden.
    bednkt voor die lijst van de metro is wel erg handig.

lekker die uitverkoop zeg! volgens mij moeten we maar wat langer blijven .

nieke ook bedankt voor de site, zal het eens even doorlezen

18. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Ben net terug van een geweldig weekend Parijs. Een tip is om Parijs per fiets te ontdekken. Deze kun je overal huren. Echt heel erg leuk! Zo kom je in kleine straatjes en zie je veel meer dan per underground/metro/bus etc. Het is zo ook goed (en betaalbaar) haalbaar om de mooie gebouwen etc te bekijken.

Veel pezier!

19. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Overigens als je echt heel erg weinig geld te besteden hebt kun je of eten/drinken van huis meenemen en in de hotelkamer in de koelkast ofzo leggen, Maar je kunt ook bij het ontbijt een paar broodjes meenemen voor smiddags ..
    Dat hebben wij althans wel eens gedaan op vakantie, paar boterhamzakjes mee hihihi werkte altijd prima..
    Of je vraagt of je het ontbijt op je kamer mag opeten dan hoef je het niet zo stiekem te doen, want het meenemen van ontbijt tbv de lunch zal ws neit mogen haha
    1 voordeel je verstaat ze toch neit zo goed als je neit zo goed frans spreekt :)

20. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik vind het wel grappig dat iedereen er vanuit gaat dat parijs superduur is om te eten en dergelijk. Ik ben met school voor een hele week naar Parijs geweest ( enkele weken geleden) en ik moet toegeven als je een beetje goed rondkijkt is alles wel te doen. Je kan ook gemakkellijk een maaltijd nemen in de FLUSH als ik mij niet vergist, er is er één aan centre pompedo, voor 7 à 8 euro kan je eten wat je wilt, een gewone maaltijd, aardappeltjes, groentjes en vlees. Je mag zoveel groenten bijhalen als je zelf wilt. Daarnaast is het misschien ook handig om te bekijken naar waar je allemaal naar toe wil gaan en dat dan eens te bekijken met een metrokaart, parijs is echt groot om van de ene kant naar de andere kant te gaan kan je een uur op de metro zitten. Behoorlijk lang dus. Bekijk wat er in de buurt is en doe de rest op wandelafstand.

Oja vanaf een bepaald uur is de metro gesloten ik dacht rond 23.00u of 23.30u kben het niet zo zeker. En in iedere metro kan je een plannetje halen van alle stations.

Khoop dat ik je wat heb kunnen helpen.

Deel Deze Pagina