Lekker naar de Montmartre gaan, de Notre Dame, Pére Lachaise (Begraafplaats waar veel bekende mensen liggen: Jim Morrisson ligt er ook). En lekker de volkswijkjes in en daar broodjes en beleg bij de supermarkt halen en lekker zelf smeren op een bankje aan de Seine. Geinig voor weinig!
Zie Chieffie Zo hebben we onze dagen in Paris doorgebracht , limonade kopen in de supermarkt! Werkte prima
ik heb nog even een vraagje, de dtum vn de treinreis is veranderd dus we gaan een dag later heen en terug. nu heeft mijn vriend gisteravond voor de oude datum gereserveerd bij het hotel. we hebben een link gekregen om de reservering te wijzigen bij de bevestiging alleen moet je daar eerst toestemming voor krijgen en we hebben nog niets gehoord van het hotel. het telefoonnummer op hun website proberen we nu te bellen maar het lukt niet. weet iemnd wat we verkeer doen? zo staat hij op hun website: Tel : 33(0)1 43 79 72 57
Wij hebben vanuit ons hotel steeds de metro genomen naar een ander station (retour) en daar gingen we dan leuke dingen doen. Wij hadden een reisgidsje van een goede vriend (Duitstalig) en daar stonden hele leuke wandelingen in van ca. 2 - 2,5 uur. Inclusief een keer koffie en een keer een croissantje of baguetje onderweg, foto's knippen, kathedralen etc. in, waren we dan vaak een goede dag onderweg. Erg leuk was de wandeling in de omgeving van Moulin Rouge en Sacre Coeur (gratis), wijk Montmartre, als ik me niet vergis. Leuke kronkelstaatjes, romantische uitzichtjes, pleintjes en molens (!), veel hoog en laag, dus wel goede schoenen aan en dan dat kunstenaarsplein bij de Sacre Coeur... Wij hebben daar een karikatuur laten maken (30). We zijn ook met de Seine-rondvaart van de Notre Dame (gratis) richting Eiffeltoren geweest. Leuk en hooguit 5 per vaarticket! In Eiffeltoren te voet naar boven: goedkoop (slechts ticket voor laatste deel lift), geen wachttijd én een leuke herinnering. Uit eten deden we budget: pizzeria en een leuke bistro. Laatste dag onderweg bij wegrestaurant op terugreis. Het hoeft niet duur te zijn en als je Parijs echt wilt beleven, beveel ik wandelen echt aan. Leuker dan van metro naar metro. Veel plezier!
dat kan het wel wezen, m'n vriend net even gevraagd en hij had de 0 dus wel ingetoetst steeds. hij belt op z'n werk.
PS: wij waren met z'n tweetjes, maar we merkten dat het hip is om met een stoere buggy door Parijs te wandelen
op deze site heb ik een wandelroute gevonden http://www.xs4all.nl/~couvreur/ned/reiz ... /index.htm de amélieroute, is niet ver van ons hotel vandaan. (die staat in of vlakbij Montmarte) dat wordt denk ik woensdag en in de avond naar het concert. dan is donderdag nog over voor de andere dingen die gezien moeten zijn. waar kon je precies die vaartickets krijgen? bij de notre dame?
juud wij zijn ook met z'n tweetjes. we gaan naar een concert. we nemen geoon de buggy mee kunnen we elkaar duwen
Wij zijn vorig jaar op huwelijksreis geweest naar Parijs. Wat ik enorm leuk vond was het park dat naast het Louvre ligt. Daar zie je zoveel verschillende mensen, heerlijk! En verder inderdaad lekker door de stad banjeren. Wat je heel veel ziet is mensen die in de parken picknicken. Hebben wij ook gedaan, was inderdaad erg leuk! Ik zou alleen op Montmartre (plein met al die schilders) geen colaatje drinken. Wij moesten 16 (!) euro afrekenen voor 2 cola! Ik heb uiteraard geen fooi meer gegeven. hihi
fairytale, er zijn 3 tarieven bij de kroegen rond montmatre, op het terras is het duurste, dan binnen zitten iets minder duur, en aan de bar is het goedkoopste.
ik ben zo'n dom schaap! ik heb de verkeerde dag treinkaartjes terug gekocht. nu komen we dinsdagavond aan en donderdag ochtend heel vroeg weer weg.. dus we hebben maar 1 dag om echt iets te doen. ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan. de kaartjes kun je niet meer omruilen en je krijgt ook geen geld terug. m'n vriend heeft nu wel beloofd over 2 maanden weer te gaan