Niet tevreden over wasresultaat vaatwasser. Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door SportySteenbok, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hallo allemaal,

Wij zijn vorig jaar verhuisd. Nieuw huis dus ook nieuwe vaatwasser. Maar ook andere woonplaats en harder water dan in onze vorige woonplaats.
    En tot nu toe ben ik niet tevreden over de wasresultaten van de vaatwasser. Alles komt er wel schoon uit, maar glazen slijten ontzettend snel en borden e.d. voelen vreemd aan. Alsof ze 'piepen' in je handen.
    Ik heb volgens mij al heel veel geprobeerd: instellingen vaatwasser, verschillende merken vaatwastabletten, zout, glansspoel...
    In ons vorige huis met de vorige vaatwasser was dit allemaal niet aan de orde. Standaardinstellingen, tabletje erin en prima resultaat. Maar nu kom ik er niet helemaal uit.
    Wie oh wie heeft er tips? :( Bedankt alvast!

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    misschien bestaat er calgon voor de vaatwasser?
    calgon is normaal gesproken voor hard water.

wat je voelt aan je vaat is corrosie misschien er iets bij in doen wat dit extra tegengaat?

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb altijd losse poeder in het bakje, glansspoel in het reservoir (allebei van Sun) en zout vul ik misschien 1x per jaar ofzo. Ik heb na 7 jaar nog steeds dezelfde glanzende glazen zonder dat ze stroef of mat geworden zijn. Ik gebruik nooit tabletten.

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb altijd dreft vaatwastabletten, en daar heb ik dat gevoel niet bij glazen alsof ze uit de vaatwasser komen.
    Als ik een ander merk heb wel gelijk weer.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

En even alles schoonmaken? Leeg draaien met schoonmaakmiddel voor vaatwasser, en daarna glansspoelmiddel erin?
    Geen idee of het werkt hoor:)

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik denk dat je vaatwasser te heet wordt. Laatst had ik het heetste programma gebruikt, toen kwam alles er inderdaad zo naar stroef uit. De glazen die er toen inzaten hebben nu ook een wittige waas.

Kun je de temperatuur instellen?

7. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Je kunt instellen hoeveel glansmiddel er bij iedere wasbeurt gebruikt moet worden. Probeer deze eens iets hoger te zetten.

8. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    @Tassie, los poeder heb ik nog niet geprobeerd. Gaat op 't lijstje.

@Manuk, Dreft heb ik inderdaad geprobeerd, want dat leek me zachter. Helaas geen verschil.

@Smnee, dat kan ik sowieso wel even proberen natuurlijk. Kan nooit kwaad in ieder geval.

@Nicky Lohs, ik gebruik het programma van 50 graden (eco-programma). Het "hoogste" programma is 70 graden. Zou 50 graden ook al teveel zijn, denk je? Een programma lager is voor glazen en ook maar 30 minuten. Maar dan ga ik kijken of ik die 50 graden aan kan passen.

@Naomi 1971, dat heb ik voor het zout inderdaad wel gedaan, maar zou voor de glansspoel vast ook wel moeten kunnen. Ook een goede.

Thanx allemaal voor zover!

Deel Deze Pagina